77", high-end, mid-range of zelfs budget?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 08:44
Ben mij aan het orienteren op een nieuwe tv.
De huidige is een Samsung UE55HU7100 (2014, 55" Curved 4K, o.a.Refreshrate 50Hz en Backlight is Edge-Lit ).

Maar we willen groter, een 77".

Heb hier ook al een andere draad aan gewijd maar dat ging over specifieke keus tussen 2 modellen. Dus maar even een nieuwe draad.

Bij vervanging koop ik meestal een high-end model van een voorgaand jaar. Doorgaans de beste prijs/prestatieverhouding in het segment.
En dat was in eerste instantie mijn bedoeling nu ook weer. Dan kom ik voor wat betreft prijs zo rond de 3K uit.

Maar wat betreft beeldkwaliteit zijn we nog zeer tevreden met onze huidige tv uit 2014.
We zijn inmiddels 10 jaar verder en de ontwikkeling in techniek staat niet stil.
Mini-led modellen van budgetmerken als Hisense en TCL hebben (veel)betere specs dan mijn huidige Samsung.

Dus ik vraag mij eigenlijk af of het wel een high-end-model moet worden en of ik niet beter een mid-range- of zelfs een tv van een budgetmerk moet kopen.
In de winkel zie ik ook weinig verschil. En dan zie ik ze nog naast elkaar.

Prijs op zich is voor mij minder van belang, verhouding prijs/kwaliteit hecht ik meer aan.

We gebruiken de tv alleen voor streaming-tv. NLZiet en Youtube. Gamen doe ik niet.
Kijkafstand is zo'n 3,50 meter. In een ruimte met overdag veel omgevingslicht. Een 7 meter brede glazen pui tegenover de wand waar de tv staat. Afstand tussen pui en wand zo'n 5 meter.

Zo ik er nu tegenaan kijk zou een budget-mini-led tv van plm.€1250,00,- ook voldoen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
- Van 55” naar 75” betekend ruim 80% meer beeldoppervlakte, dit houdt dus in dat de matige bitrate van de meeste content eerder zal opvallen. Hierbij zal een goede beeldverwerking van meerwaarde zijn.

- Je gaf in je vorige post aan dat je graag weer 10 jaar vooruit wilt met de nieuwe TV, het is maar de vraag of merken zoals Hisense en TCL dit zullen halen, zelfde geldt ook voor Samsung.

- Wanneer je de meeste bang/ hardware for the buck wenst is momenteel de TCL 75C803 het interessantste.

- MiniLED zegt in beginsel niets over de (beeld)kwaliteit. Ben je opzoek naar een goede prijs-kwaliteitverhouding dan kun je even rondbellen/ kijken voor een leuke korting op de Sony 75X90L, is momenteel voor rond de 1700 euro te koop na onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rla
Bedankt maar weer voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik de genoemde tv's live kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Afgelopen week eens even bij de Mediamarkt binnengelopen. Helaas hebben ze daar alleen de meest recente modellen staan. Maar dat begrijp ik ook wel weer.

De Tcl 803 heb ik bekeken. Daar meteen boven hing de 855. Het verschil in helderheid viel mij meteen op. Ik ga er vanuit dat dit ook het geval is met de 845. Als het een Tcl wordt, wordt het de 845.

De Sony XL95 ook bekeken. Maar ik zag niet veel verschil met de Tcl 855. Ze stonden wel een eind uit elkaar. Dus echt 1 op 1 vergelijken ging niet. Maar voor mij het prijsverschil niet waard.

De Samsung QN9XD viel mij wel op. Vond ik erg mooi beeld. Maar dan zou ik gaan voor de QN9XC vanwege het grote prijsverschil. Er vanuitgaande dat die ook goed is. Wordt door de reviews wel bevestigd. De 75QN92C stond deze week bij iBood voor €1699,-.

Verder de Samsung QN800D (8k) bekeken. Toch wel het mooiste wat ik gezien heb. Als het toch 8k wordt dan wordt het de QN900C. Maar die vind ik op het ogenblik nog te duur. In Nederland vanaf zo'n €3500,-. In Duitsland wordt deze inmiddels aangeboden voor €2899,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Een 8K hoef je niet naar te kijken, aangezien daar geen content voor is. Heb je ook OLED overwogen? Voor de prijs van een 75" TCL 845 koop je ook een 77" LG OLED C2. Dan zit je qua beeldkwaliteit een stap boven de LCD's waar je naar kijkt.

Edit: Ik lees over de grote raampartij. Qua helderheid hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Direct zonlicht kan wel een probleem zijn. Als er veel direct zonlicht op de TV valt, is OLED af te raden.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2024 11:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Oled was mijn eerste keus. Maar dat valt af vanwege direct zonlicht op de tv.

8k Wordt mij door iedereen afgeraden :-)

Dat er weinig content in 8k is weet ik. Maar ik vond het beeld van die qn800d toch wel heel mooi. Ik weet alleen niet of het native 8k was of dat het geupscaled was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Op 3,5 meter is 85inch ook prima te doen hoor.
Het prijsverschil tussen een 75inch en 85 ich is ook niet zo heel groot bij TCL. De 85C845 is nu wel voor een goede deal te krijgen bij de Mediamarkt (Euro 1588). De opvolger (C855) is weer een klap duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rla
Ik zag de aanbieding vandaag ook. En heb hem besteld. Nog weer €100,- goedkoper dan in de EK-aanbieding van vorige maand.
Een prima prijs voor deze tv lijkt me.
Vrijdag wordt hij geleverd.
Pagina: 1