Visual Studie licentie gebruiken in meerdere tenants

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:15
Mijn vraag
Ik wil een Visual Studio Enterprise licentie aanschaffen bij mijn MS CSP in mijn eigen tenant. Ik wil deze licentie echter ook gebruiken in een tenant van een derde partij. In deze tenant ben ik met hetzelfde emailadres bekend.

Ik heb bij mijn CSP en links en rechts geïnformeerd of dit gaat werken, of dat het noodzakelijk is om per tenant een licentie aan te schaffen. Ik krijg hier wat tegenstrijdige berichten over en aangezien deze licentie best wat kost ben ik op zoek naar iets meer zekerheid. Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die hier ervaring mee hebben en kunnen aangeven of dit met een enkele licentie gaat werken in verschillende tenants.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Google ook geprobeerd te zoeken naar meer informatie, maar helaas met weinig succes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zover ik weet, is een Visual Studio subscription gekoppeld aan 1 Microsoft account binnen een Tenant/Directory.

Je kunt deze subscription wel migreren van accounts/tenants.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:05
Ik heb in het verleden in onze tenant wel eens guest accounts aangemaakt voor externen, die hun eigen VS licentie meebrachten. Volgens mij hoeft dit dus geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kun je geen maandabonnement nemen om het te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:15
SVMartin schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:58:
Kun je geen maandabonnement nemen om het te testen?
Ik denk dat ik dat maar ga doen en het gewoon proberen.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Linke Loe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:13:
Ik heb in het verleden in onze tenant wel eens guest accounts aangemaakt voor externen, die hun eigen VS licentie meebrachten. Volgens mij hoeft dit dus geen probleem te zijn.
TS wil het andersom.. één Visual Studio subscription koppelen aan meerdere tenants. Dat gaat niet werken natuurlijk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Zo'n Visual Studio licentie behelst best een hoop 'benefits'. Wat wil je precies met die licentie doen dan? Het zal daar van afhangen of je kunt doen wat je voor ogen hebt.

Als je account in beide tenants bekent is, dan kun je bepaalde benefits gebruiken, maar vaak activeer je een benefit in één tenant. Het voorbeeld over de Azure subscriptie die hier is aangehaald is daar een voorbeeld van.

Overigens kwam ik er laatst achter dat je tegenwoordig 'alternatieve accounts' op kan geven in de portal.
Adding an alternate account to your Visual Studio subscription allows you to access the subscription benefits, like Azure DevOps and Azure, with a different identity than that which the subscription is assigned to. In the past, this functionality was available only if your Visual Studio (VS) subscription was assigned to a Microsoft Account (MSA). We have extended this functionality for work or school accounts in Azure Active Directory (Azure AD).

This doesn't provide a copy of subscription to the other account; it only provides the ability to access the two benefits with the alternate account.

For all subscriptions, you can add a 'work or school account' so you can use that account with your benefits that require a login (VS IDE, Azure DevOps, and Azure).

Adding an alternate ID is easy. Connect to https://my.visualstudio.com/subscriptions, click on 'Add alternate account', enter the email address and click 'Add'. For more information on using alternate identities, check out our Alternate identities article.
Bron: Visual Studio Subscription Support (onderaan de pagina).

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1