Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolf1984
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-07 22:35
De laatste maanden kreeg ik steeds meer foutmeldingen van diverse aard. Crashes in Chrome, games, bureablad etc. Het lijkt het probleem te zijn van mijn I9-13900KF en ASUS moederbord. Ik heb allerlei zaken gedaan zoals:
- BIOS updaten.
- Zaken aanpassen die worden aanbevolen door o.a. JayzTwoCents zodat er geen belachelijke hoeveelheden power door de CPU getrokken worden.

Echter nadat ik van alles heb geprobeerd komen er geen verbeteringen. Iemand soortgelijke problemen gehad en wel een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Welk Asus moederbord heb je exact?
Hoe is de PLT ingesteld?

HWB heeft er ook een artikel aan gewijd https://hwbusters.com/cpu...-performance-and-extreme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolf1984
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-07 22:35
ASUS ROG Maximus Z790 HERO.

PLT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
Probeer dit is eens aan te passen in je BIOS:
Advanced menu > CPU Configuration > CPU – Power Management Control > Switch "Turbo Mode" setting naar "Disable"

https://community.intel.c...pps-games-and/m-p/1586774

[ Voor 28% gewijzigd door Zatara op 12-06-2024 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gevalletje dit eigenlijk:

Het updaten van het BIOS is niet voldoende. Je moet zelf, handmatig en bewust, de Intel limits selecteren. En dan nog staan de instellingen fout en moet je het laatste stukje nog even corrigeren. Tenzij Asus dat met een nieuwere versie sinds die video dat hebben opgelost.

Oh, even overheen gelezen dat je zijn adviezen al had opgevolgd. Wat het missen van 3 woorden al kan doen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 12-06-2024 20:52 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate