Kijk, zo komen we ergens.
Het zijn mijn eigen publieke IP adressen die ik heb geblurd. Is het raar dat ik die niet wil delen?
Je kunt in ieder geval op niveau van /24 aangeven waar je zit, maar je hebt maar een publieke IPv4 voor internetverkeer, en je hebt daar zeker drie adressen in twee verschillende ranges verhuld, plus nog een 10-IP adres dat private is en dus niets zegt buiten het netwerk waar het op zit.
Privacy is je goede recht, maar hier geldt zoals overal: input=>output, als je ons bijna niets geeft, kunnen wij ook bijna niets definitiefs zeggen.
Ik lees net in de specificaties voor glasvezel van KPN, dat specifieke route-informatie via DHCP op te vragen is Ik weet niet of ze daarmee bedoelen dat ik met KPN kan bellen en hen kan vragen naar wat de instellingen zijn voor optie 55. Hadden ze die niet direct in de specificatie voor glasvezel kunnen zetten? Of verschilt dat per stad?
Nee, dat betekent dat jouw router bij DHCP request kan/moet vragen naar optie 55 en dan in element 121 (en nog een paar, weet even niet uit m'n hoofd maar staat idd in dat document) de static routes krijgt. Die routes zouden inderdaad kunnen verschillen tussen deployments, maar wat jij via DHCP optie 55 binnen krijgt zouden moeten kloppen voor jouw situatie.
IPTV werkt niet (meer) goed bij mij. Het werkte maanden wel goed. Ik krijg nu een stb nmc 400 foutcode. Ik denk dus dat het hem zit in de dhcp client-opties.
Grote kans van wel. Dit zijn zaken die bij iedere DHCP renew dynamisch ontvangen zouden moeten worden. Ervan uitgaande dat KPN niet aan het prutsen is, zou ik focussen op wat je router doet met de opties. Zou het kunnen dat het fout gegaan is na een firmware update van de router? Of een wijziging in configuratie?