TV kijken zonder aansluiting, wel internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Western
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-01 16:09
Ik sta binnenkort op het punt van verhuizen. Weliswaar naar een plek waar wel internet verbinding is (ongeveer 200mb via een speedtest), maar geen aansluiting voor een TV.

Nu was ik een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden om TV te kijken zonder TV aansluiting maar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hebben sommige van jullie ervaringen of tips voor het kijken van TV zonder aansluiting? Moet ik denken aan een pakket van Ziggo of iTV van KPN? Of via een chromecast?

Op het adres zelf is ook geen TV abbonement van een bepaalde TV aanbieder, dus combineren met een pakket zal dus ook lastig worden.

Ik hoor graag de tips en ervaringen voorbij komen!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien is https://www.nlziet.nl/nl iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
NL Ziet is een goede oplossing voor jouw use case zoals @RaZ ook aangeeft.
Hier nog een zenderlijst wat je allemaal kan zien: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:39
Je bedoelt dat er geen kabelaansluiting ligt? Want als KPN er internet kan leveren, dan kunnen ze toch ook TV leveren via iTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:09

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wordt er nog gebruik gemaakt van een 'tv-aansluiting' (ik neem aan dat je via een coax-aansluiting waar 'de kabel' binnenkomt bedoelt?)?

Ik ken al een jaar of 6-7 alleen maar nieuwe aansluitingen via IP-TV ('internet-aansluiting')?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Western
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-01 16:09
Ik heb op die locatie beschikbaarheid over internet via een straalverbinding. Dat zit hemelsbreed 150 van elkaar vandaan. Dus er ligt geen kabelverbinding voor het internet, maar een straalverbinding dus.

NLZiet had ik ook al als optie gezien. Maar wat als ik ook live programma’s wil bekijken? Biedt NLZiet daar ook voldoende programma’s in? En is dit volgens jullie een betere keus dan een Ziggo oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

Barrycade

Through the...

Nlziet is live. En daarnaast kan je ook terugkijken met op de commerciëlen zonder reclame dan.

En anders Digitenne.

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 12-06-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Western schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:40:
Ik heb op die locatie beschikbaarheid over internet via een straalverbinding. Dat zit hemelsbreed 150 van elkaar vandaan. Dus er ligt geen kabelverbinding voor het internet, maar een straalverbinding dus.

NLZiet had ik ook al als optie gezien. Maar wat als ik ook live programma’s wil bekijken? Biedt NLZiet daar ook voldoende programma’s in? En is dit volgens jullie een betere keus dan een Ziggo oid?
Internet is internet, het maakt niet uit hoe dat binnenkomt. Als de snelheid goed genoeg is voor ipTV dan kan je via internet een TV abo bij je internetprovider afsluiten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:36
Western schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:40:

Je kan het gewoon een maandje proberen om te kijken of het bevalt, je zit nergens aan vast. Het is ook vrij simpel, tv neerzetten, verbinden met internet, nlziet app installeren en je kan zappen alsof het een normale tv aansluiting is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-04 10:40
Mocht je de Eredivisie volgen dan is CANAL+ wellicht ook het overwegen waard. Daar heb je voor € 14,95 per maand 75+ live tv zenders, ESPN Compleet plus een aanbod aan film & series. Proefperiode van een week en maandelijks opzegbaar.

Ik heb zelf trouwens geen persoonlijke ervaringen met deze dienst, maar zodra het voetbalseizoen weer begint ga ik ook overwegen of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:15
Kijken via Chromecast ( TV ) of Apple TV, apps erop voor wat je wilt zien ( NLZiet is al genoemd voor live TV ) NPO als je alleen 1/2/3 kijkt ( gratis ) en Amazon/HBO/Netflix app ( heb ik zelf, heb geen TV abo bewust ) en kijken maar !

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

IPTV wordt niet besproken op GoT.

[ Voor 109% gewijzigd door FeaR op 13-06-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:44
Is een schotelantenne ook een idee? Moet je vermoedelijk wel een gat in je gevel boren voor het antennedraadje.
Pagina: 1