Is er een (softwarematige
) manier om een kabel-verbinding te sharen tussen een MAC en een PC? ik wil de PC als server gebruiken...
Een USB kabel met aan beide uiteinden een stekkertje. Heb ik eens ergens gezien. Daarmee kan het volgens mij wel.
Expanding the inexpandable
Eigenlijk hoort dit thuis in [forum=19], maar hier is al bijzonder veel over geschreven, lees dus eerst het onderstaande eens:
Tipje: op de MAC gewoon TCP/IP installeren en een IP adres van de DHCP server laten verkrijgen, het verhaal zoals het eigenlijk bij een PC ook allemaal werkt. Voor de PC is dit echt een standaard FAQ, Search, etc. vraagje.
=[edit 2]=
Zie johnny's opmerking hieronder dus ook
- Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
- [topic=152460]
- [search=internet delen]
- [search=winroute]
- [search=sygate]
Tipje: op de MAC gewoon TCP/IP installeren en een IP adres van de DHCP server laten verkrijgen, het verhaal zoals het eigenlijk bij een PC ook allemaal werkt. Voor de PC is dit echt een standaard FAQ, Search, etc. vraagje.
=[edit 2]=
Zie johnny's opmerking hieronder dus ook
Verwijderd
Met de extra noot dat het instellen van de mac hetzelfde gaat als de PC, nl, TCP/IP toevoegen als protocol en de server als gateway invullen en eventueel het IP adres automagisch laten verkrijgen als je een DHCP server draait.
Dit topic is gesloten.
![]()