Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
Ik wil mijn waterontharder aansluiten.
Die kan prima in de meterkast staan nu de gasmeter weg is. In de meterkast zit de watermeter en naast de meterkast is een koof waarin de afvoer van de douche naar beneden komt en daar onder de vloer naar het riool in de kruipruimte verdwijnt.
Die afvoerbuis van de badkamer is net als alle afvoeren en rioolbuizen in de kruipruimte van gietijzer.
Als het pvc was geweest had ik er zo een zadel op kunnen zetten voor de afvoer van de waterontharder maar met gietijzer weet ik niet of dat lukken gaat.
Loodgieter die ik advies vroeg zei dat het kon en dan het zadel afkitten met lijmkit https://www.groenhart.nl/...ck-290ml-wit/563-00570050 Kennelijk wonderspul wat alles op alles plakt en afdicht en ook tegen water kan.

Klinkt dit als een goed idee of zijn er betere ideeën? Ik zou zelf denk ik de afvoerbuis vervangen door een pvc variant maar dat vereist ook nogal het nodige hak en breekwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqeSjDOpvq6kNvCROyg0mbeI9G8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBJWkA7oBknn7M9riTPjd5GW.jpg?f=fotoalbum_large

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

Zoek even op sml buis. Van Walraven heeft ook een brochure online staan.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43
https://www.avknederland....n/aanboorzadels/727-08-01

Zoiets, is waarschijnlijk niet goedkoop...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
ericplan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:06:
Zoek even op sml buis. Van Walraven heeft ook een brochure online staan.
Weer wat geleerd!
Alleen als ik hier een t stuk van wil plaatsen zal alsnog de hele buis eruit moeten. Dan is het wellicht praktische om er direct pvc voor in de plaats te zetten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

No Hands schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:24:
[...]
Weer wat geleerd!
Alleen als ik hier een t stuk van wil plaatsen zal alsnog de hele buis eruit moeten. Dan is het wellicht praktische om er direct pvc voor in de plaats te zetten.
In ieder geval weet je nu de juiste componenten te vinden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:56
No Hands schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:24:
[...]
Weer wat geleerd!
Ze passen een gietijzeren standleiding toe om zo het geluid van het rioolwater te dempen, bijvoorbeeld in een koof in een woonruimte. Een PVC-buis maakt aanzienlijk meer lawaai.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
De genoemde kit is een ms-polymeerkit. Dat lijmt uitstekend. Wel eerst de lijmvlakken schoonmaken, ontvetten en opruwen.
En niet alleen het zadel mee afkitten maar vol verlijmen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1