Buitenlamp met schemer sensor knippert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Hoi ik heb een buitenlamp met schemer sensor aan de muur van de schuur en ik merk dat deze bij schemering en steeds vaker in het donker langzaam knippert. Hij gaat aan.....en weer uit.......aan.......en weer uit.

Zou dit komen door het feit dat er wat lichtvervuiling van de lamp zelf de sensor laat denken dat het licht is en dat hij zichzelf daardoor uitschakelt, om vervolgens weer in te schakelen als jij merkt dat het donker is?

Verder als ik in de schuur zelf de tl lamp aanzet, gaat de lamp even kort aan (overdag) of even kort uit (als deze aan staat) in het donker. Ik vraag me af of de elektra wel helemaal ok is.

Tips om na te lopen of dit op te lossen zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja het kan zeker dat de sensor het licht van de lamp opvangt en dan de lamp uitschakelt.
Dus zorg dat dit niet gebeurt door de sensor te verplaatsen of af te schermen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:10
FJP84 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:11:
[...]
Zou dit komen door het feit dat er wat lichtvervuiling van de lamp zelf de sensor laat denken dat het licht is en dat hij zichzelf daardoor uitschakelt, om vervolgens weer in te schakelen als jij merkt dat het donker is?
[...]
Ja, dat zou heel goed kunnen. Als je de schemersensor afdekt met je hand of een stukje tape, stopt het knipperen dan? Het zou ook nog een kapotte LED-lamp kunnen zijn, dus lamp ook even testen :).

My favorite programming language is solder.