Hi Tweakers,
Ik zoek advies voor de aanschaf van een game pc, zie onderstaande voor de vragen en de onderdelen lijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget was eigenlijk €1500, maar met onderstaande kwam ik net iets duurder uit en dat is ok.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast + componenten worden nieuw aangeschaft, randapparatuur blijf ik behouden maar is niet relevant voor de pc. Indien wel nodig zal ik dat uiteraard nog even aanvullen
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen:
• Heb ik een 850Watt voeding nodig of is een 750Watt ook voldoende?
• De CPU geeft aan geheugen van 5200MHZ aan te kunnen, maar het moederbord kan hoger aan. Gaat bijv 6000MHZ ook werken en ga ik daar met gamen profijt van hebben, of zijn die verschillen minimaal en dus niet de moeite waard?
• Ik lees dat de CPU vrij warm wordt tijdens gebruik, voldoet de gekozen koeler (hopelijk krijgen we een warme zomer)
• Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
• En niet relevant voor de aanschaf, maar uit interesse: Waarom is de boxed versie goedkoper als de tray versie en waarom worden er uberhaupt boxed versies gemaakt als alles en iedereen aangeeft dat de default koeler niet voldoet?
De pc:
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Ik zoek advies voor de aanschaf van een game pc, zie onderstaande voor de vragen en de onderdelen lijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget was eigenlijk €1500, maar met onderstaande kwam ik net iets duurder uit en dat is ok.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast + componenten worden nieuw aangeschaft, randapparatuur blijf ik behouden maar is niet relevant voor de pc. Indien wel nodig zal ik dat uiteraard nog even aanvullen
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen:
• Heb ik een 850Watt voeding nodig of is een 750Watt ook voldoende?
• De CPU geeft aan geheugen van 5200MHZ aan te kunnen, maar het moederbord kan hoger aan. Gaat bijv 6000MHZ ook werken en ga ik daar met gamen profijt van hebben, of zijn die verschillen minimaal en dus niet de moeite waard?
• Ik lees dat de CPU vrij warm wordt tijdens gebruik, voldoet de gekozen koeler (hopelijk krijgen we een warme zomer)
• Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
• En niet relevant voor de aanschaf, maar uit interesse: Waarom is de boxed versie goedkoper als de tray versie en waarom worden er uberhaupt boxed versies gemaakt als alles en iedereen aangeeft dat de default koeler niet voldoet?
De pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | ASRock B650 PG Lightning | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 OC | € 629,- | € 629,- |
1 | Behuizingen | Montech Air 903 Max Zwart | € 78,34 | € 78,34 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart | € 68,90 | € 68,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 650W | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 114,90 | € 114,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.589,84 |
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
[ Voor 6% gewijzigd door toost op 13-06-2024 17:08 ]
This space for rent. Serious inquiries only please.