Als bruiloft cadeau een "eigen" sloop auto kapot rijden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanedraned
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 15:23
Goeiedag lezers van het Tweakers forum.

De titel verklapt het al een beetje. Maar na veel zoeken op het internet dacht ik dat ik het ook eens hier zal proberen.

Voor een bruiloft cadeau voor een goede game/automotive freak vriend die begin augustus gaat trouwen. Hebben een paar goede vrienden en ik het leuke idee om een sloop auto kort en klein te rijden samen met hem. Denk hierbij aan tegen hooibalen en obstakels aanrijden, scheuren op een boeren terrein of tegen een tweede slopert van een auto beuken.

Los van de nodige veiligheids redenen om het niet te doen ben ik benieuwd of iemand toevallig ooit iets op het internet heeft gelezen over zulke activiteiten. Of ideeën heeft om het zelf op touw te zetten op een brak terrein met mogelijkheden van het afslepen van de (na de activiteit) kapotte auto's.

Altijd rijden we netjes zonder schade in de auto, maar expres dingen raken lijkt on fantastisch.

Mocht je een idee hebben of mij misschien op het goede spoor kunnen brengen hoor ik het graag in de reacties hieronder.

Met vriendelijke groet een baldadige wannabe auto coureur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk, maar geef ook een envelop met geld om de bruiloft te bekostigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:58
Sanedraned schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:58:
Goeiedag lezers van het Tweakers forum.

De titel verklapt het al een beetje. Maar na veel zoeken op het internet dacht ik dat ik het ook eens hier zal proberen.

Voor een bruiloft cadeau voor een goede game/automotive freak vriend die begin augustus gaat trouwen. Hebben een paar goede vrienden en ik het leuke idee om een sloop auto kort en klein te rijden samen met hem. Denk hierbij aan tegen hooibalen en obstakels aanrijden, scheuren op een boeren terrein of tegen een tweede slopert van een auto beuken.

Los van de nodige veiligheids redenen om het niet te doen ben ik benieuwd of iemand toevallig ooit iets op het internet heeft gelezen over zulke activiteiten. Of ideeën heeft om het zelf op touw te zetten op een brak terrein met mogelijkheden van het afslepen van de (na de activiteit) kapotte auto's.

Altijd rijden we netjes zonder schade in de auto, maar expres dingen raken lijkt on fantastisch.

Mocht je een idee hebben of mij misschien op het goede spoor kunnen brengen hoor ik het graag in de reacties hieronder.

Met vriendelijke groet een baldadige wannabe auto coureur
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp op de Veluwe. Met Koningsdag deden ze dan dingen als een 'crazy race' waar je dan dus met een eigen auto mee kan doen, en dat ding dus ook in elkaar rijden. Zoiets nog een optie?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:59:
<knip> Elkaar aanspreken is niet de bedoeling, en zeker niet op de toon waarop je dat hier deed.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 12-06-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Officieel zal er weinig bestaan in deze want zodra er wat gaat lekken heb je (zeker in landbouwgebied) een milieudelict. Je kan kijken of je deel kan nemen aan een autorodeo (zoals ze die in Denekamp organiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:57

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ken wel diverse "rage rooms" maar met autos nog niet gezien.
Behalve in georganiseerd verband met bijvoorbeeld caravans erachter. Foute cross en Zwarte Cross doen/deden dit nog regelmatig. Vast ook op andere crosses.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hier heb je nog wat:

https://midzomerfeesten.info/ccc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een autorodeo, demolition of destruction derby doen het vaak ook goed. Worden regelmatig georganiseerd en gaat er vaak lomp aan toe :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:59:
Of bedoelde je de begrafenis?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Wel andere orde, maar ik moest denken aan de Carbage Run
https://www.carbagerun.nl/

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Misschien even een andere kant op denken.

Wat dacht je van stuntman voor 1 dag.

Bijvoorbeeld: https://endorfine.nl/

Denk dat je even daar moet rondbellen.

Misschien kunnen zij iets soort gelijk aanbieden of begeleiden voor jullie, zodat het voor iedereen veilig blijft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
Sanedraned schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:58:
Voor een bruiloft cadeau voor een goede game/automotive freak vriend die begin augustus gaat trouwen.
Je geeft dus alleen een cadeau aan hem?
Of ideeën heeft om het zelf op touw te zetten op een brak terrein met mogelijkheden van het afslepen van de (na de activiteit) kapotte auto's.
Misschien eens informeren of het niet op het terrein van de lokale autosloop kan? Is aan -en afvoer van de auto's ook meteen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 00:31

Jorissie87

No diggity

Benieuwd of er veel boeren zijn die dit ook zien zitten. Sowieso rijd je land kapot maar als je de carterpan stukrijdt dan verlies je ook nog een hoop olie op zijn land.

Vroeger had je bij ons de buurt ook Foute Cross waar allerlei races georganiseerd werden met sloopautos. Een daarvan was de "Bangers" waarbij je met een stel chaufeurs de arena in ging en vol op elkaar moest inrijden, de auto die als laatste nog kon rijden was de winnaar. Misschien bestaat er nog zoiets bij jullie in de buurt.

[ Voor 49% gewijzigd door Jorissie87 op 11-06-2024 22:23 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vroeger, nadat de maïs geoogst was.... Maar tegenwoordig heb je daar 3 ontheffingen, 4 vergunningen en toestemming van Willem Alexander voor nodig, vrees ik.... Stikstof, gebruik in strijd met bestemming, gevaarlijke stoffen.... En vergeet de beschermde diersoorten en de buurt participatie niet. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkAB14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 22:16
Bangers racen bestaat nog steeds. Het is voor sommige echt een sport.
Verschillende races vinden het hele jaar door plaats, verdeeld over heel Nederland.

https://www.bangersemmen.nl/wat-is-banger-racing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 15:46
HenkAB14 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:31:
Bangers racen bestaat nog steeds. Het is voor sommige echt een sport.
Verschillende races vinden het hele jaar door plaats, verdeeld over heel Nederland.

https://www.bangersemmen.nl/wat-is-banger-racing
Mijn buurjongen doet dat ook, maar dat is, net als elke andere autosport, gereglementeerd en je hebt een licentie nodig om te mogen rijden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Houdt er ook even rekening mee dat je niet verzekerd bent. Je AVP dekt dit niet aangezien de schade met een auto is, en een WA-autoverzekering dekt dit ook niet omdat je meedoet met een cross/race.

Nou zul je waarschijnlijk meteen roepen: Ja, maar het zijn sloopauto's, en dat die kapot gaan is de bedoeling. Dat claimen we niet ! Maar denk ook even aan de aansprakelijkheid als een van de deelnemers zwaar letsel oploopt. De ziektekostenverzekeraar of arbeidsongeschiktheidsverzekering kan zich dan ook opeens als benadeelde melden. Dan kan het opeens een heel duur cadeau worden...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Banger race zou ik als leek niet zomaar aan mee doen. Dat vergt ook nog wel wat serieuze voorbereiding aan de auto.
Verder krijg je ook serieuse klappen te verwerken, kan mij voorstellen dat de bruid daar niet op zit te wachten...

Verder, zomaar een auto plat rijden op een stuk land zitten weinig boeren op te wachten. Als je olie lekt dan ben je de lul.

Leuk idee ja, maar niet echt uitvoerbaar :+ of je moet zelf al iemand in de vriendengroep hebben die een groot (boeren)erf heeft. Maar in dat geval zat je wss zelf al in 'dat wereldje' en had je de vraag hier niet gesteld.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:35:
[...]

Verder, zomaar een auto plat rijden op een stuk land zitten weinig boeren op te wachten. Als je olie lekt dan ben je de lul.

[...]
Zoals met veel: je bent pas de lul als je gepakt wordt. Die olie zal de boer worst wezen. Die schep je in een paar emmers en dump je gewoon ergens. Maar vroeger kreeg je een waarschuwend vingertje als je gepakt werd, tegenwoordig hangen ze je nog net niet op

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2024 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kleine tip: niet te dicht in de buurt van de bruiloft. Mocht er iets mis gaan zou de bruidegom niet de eerste zijn die zijn huwelijksnacht doorbrengt met twee armen in het gips… ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Persoonlijk lijkt me dit cadeau meer iets voor een eventueel vrijgezellenfeest.

Een cadeau dat je tijdens de bruiloft geeft is over het algemeen iets wat je aan het hele bruidspaar geeft, niet alleen aan de bruid of bruidegom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:40
Buitenom het milieuaspect is veiligheid wel een dingetje op zo’n dag. Bangers worden aangepast met fatsoenlijke stoelen en 5-punts gordels, ruiten en airbags eruit en veel van het interieur word ook verwijderd, rolkooi erin en uiteraard andere banden voor wat grip in de blub. Dit alles omdat een auto niet geschikt is voor dit soort acties en de veiligheid in vorm van airbags en gordels gemaakt zijn om een enkele goede impact te verdragen in zoverre dat lukt. Als je het inderdaad voor je ziet om zover te gaan en vooral de bruid ook te beschermen kan je deelnemen aan een auto rodeo.

De enige andere, minder veilige, optie zal wellicht een lokale sloop benaderen zijn om te kijken of die voor een leuke vergoeding en wat lekkers een paar auto’s ter beschikking willen stellen op hun toch al vervuild terrein met een duidelijke eigen risico verklaring 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:11
De autos voor bangers en auto rodeos zijn doorgaans flink geprepareerd met oa bescherming in de deur, benzine tank in de auto, en rolbar. Verder ontdaan van alles wat los kan, glas, plastic en ander interieur. Boel werk maar maakt het wel een stuk veiliger d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pietervs schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:48:
Kleine tip: niet te dicht in de buurt van de bruiloft. Mocht er iets mis gaan zou de bruidegom niet de eerste zijn die zijn huwelijksnacht doorbrengt met twee armen in het gips… ;)
Dan belt 'ie toch gewoon z'n moeder.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2024 08:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:04

Theo

moederbord

Je kunt ook op een aantal plekken in NL een auto compleet stukslaan en slopen met tooling die je maar wil. Dan krijg je een sloopwagen (veelal zonder olie en benzine), en kun je met gereedschap naar keuze (sloophamer, breekijzer, kloofbijl you name it) in je uppie of met vrienden even doen alsof je een harde kern hooligan bent die verloren heeft :+ Zo'n auto mag je dan helemaal kort en klein slaan.

Dit is wat veiliger voor de ontvanger gezien bewust gaan botsen met een auto nogal wat kennis en kunde vereist. Hoewel het idee van een botswagen geven leuk klinkt denk ik dat de uitvoering ervan niet haalbaar is. En wagen helemaal slopen is dan net zo leuk :)

https://www.monsterevents...itje/wreck-smash-your-car
https://ragecar.nl/

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 14:48
https://www.funforevents.nl/botsauto-huren/
https://www.autoscooter-vonck.nl/

Legaal in de botsauto's, kan ook gewoon op de bruiloft zelf als er plek voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:14
Met een beetje zoeken kom je nog wel paaltjescross/bangers/autocross waar alleen glaswerk uit de auto moet worden gehaald. Wat nog lekker laagdrempelig is.

Bij een boer en/of autosloop rondrijden gaat je niet lukken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
zoals eerder door iemand gezegd, ik vind dit echt iets voor een vrijgezellendag en een behoorlijk k*t cadeau om op een bruiloft te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

haha, ik kwam hier om dat voor te stellen. Zelf jaren geleden paar keer aan mee gedaan. Bult werk voor paar minuten dikke schik. Aanrader. Al is het volgens mij tegenwoordig wat lastiger om een betaalbare sloper te krijgen :X
Laatste keer dat ik mee deed een auto uit Den Haag gehaald voor €250. Een keer achteruit, een keer vooruit, vol op een voorwiel geraakt, stuurstang afgebroken en ik was klaar :o

Wel een tip, doe mee met de gewone demolition en niet de Bangers..... die lui zijn knettertjegek.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je bent ook rijkelijk te laat als je dat dit jaar nog wilt doen. Alle Ford Mondeo's en Volvo's zullen wel weer opgekocht zijn voor dit seizoen.

Maar nogmaals, ik zou er niet aan beginnen als je niet bekend bent met dat wereldje of iemand kent die er bekend mee is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Jaren lang op een auto materialen bedrijf gewerkt, waar bijna iedereen een winter auto had (auto met aflopende apk vlak na de winter) voor minder dan €500 op marktplaats gekocht en aan het einde van de winter speelde we tikkertje met deze auto's voordat we ze naar de sloop reden. Een goede auto reed erachteraan met de benodigdheden als er wat mis zou gaan tijdens de trip naar de sloop.

Heeeeeeel erg leuk om te doen, kost niet veel en die auto's moeten toch al naar de sloop. Kijk wel de remleidingen na zodat je zeker weet dat je stil komt, voor de rest hoop ik dat je net zoveel plezier ermee hebt als ons

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM3000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:41
Wij hebben iets soortgelijks wel eens uitgezocht als studententournooi, maar liepen al snel tegen milieu issues aan. Idee was afgekeken bij een maiscross, maar dat durfde de boer op de betreffende locatie ook niet meer aan vanwege vervuiling.

Wellicht is het onderstaande een mooi alternatief? Trouwauto's bouwen op de sloop en daarna een race. Voor alle fans van de scrapheap challenge die vroeger werd uitgezonden op discovery :)

https://schrootstrijd.nl/vrijgezellenfeest/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:29
‘Read the room’ lijkt me wel belangrijk hier.

Zoiets als dit heb ik weleens gedaan met wat caravans en een auto op een studentenfeest.

Op een vrijgezellenfeest zou dit nog even lachen kunnen zijn, al is de lol er sneller vanaf dan je denkt waarschijnlijk.

Maar er is best een grote kans dat de bruid dit de bruidegom nooit vergeeft als je het op hun ‘droomhuwelijk’ doet.

Het is toch een behoorlijk lompe activiteit, dus tenzij het huwelijk in een boerenschuur in de provincie is zou ik er tijdens de grote dag zelf niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

-tom-562 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:51:
Je bent ook rijkelijk te laat als je dat dit jaar nog wilt doen. Alle Ford Mondeo's en Volvo's zullen wel weer opgekocht zijn voor dit seizoen.

Maar nogmaals, ik zou er niet aan beginnen als je niet bekend bent met dat wereldje of iemand kent die er bekend mee is.
Volvo's zijn ideal hiervoor ja. Ben ik 2e mee geworden. Enkel omdat ik stil viel nadat de motor te heet werd. Iemand anders heeft hem toen nog mee genomen en nog ergens anders mee gedaan met dat ding.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:46
TS is al afgehaakt, mensen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:23:
Ik ken wel diverse "rage rooms" maar met autos nog niet gezien.
Behalve in georganiseerd verband met bijvoorbeeld caravans erachter. Foute cross en Zwarte Cross doen/deden dit nog regelmatig. Vast ook op andere crosses.
Volgens mij was er laatst in een buurtkrant in Tilburg dat ze ook eentje die wel eens een sessie met auto hadden gedaan. Zal vast wel aan voorwaarden gebonden zijn zoals geen motor erin ofzo maar je moet er wat voor over hebben.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jammer dat @Sanedraned niks meer van zich laat horen, ik ben benieuwd wat zijn plan nu gaat zijn

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1