Is er nog (nieuw) leven voor de Google Home Mini nadat 'hey google' (de oproep voor de domme assistent') uitgefaseerd wordt en plaatsgemaakt heeft voor 'hey geminininini'? Ik heb vier apparaten die op hey-google reageren (exclusief tablet en smartphone) en het zou toch zonde zijn als die een vroege dood sterven ... (lange tijd was dat onzeker).
Ik hoor niet zo veel van Google dat de ai-voice-services gewoon door zouden moeten kunnen gaan via deze vroege hardware, maar .... waarom niet? Het denk en rekenwerk vindt immers op grote afstand plaats en niet in deze veredelde microfoon met speaker/scherm.
Iemand iets zinnigs?
Gr. Pieter
Naschrift: inmiddels is duidelijk dat de Google Home Mini ook bediend zal worden door de veel slimmere Gemini. De uitrol is bezig sinds oktober 2025. Eindelijk een normaal gesprek met het grijze bolletje en niet langer "Ik begrijp de vraag niet".
Ik hoor niet zo veel van Google dat de ai-voice-services gewoon door zouden moeten kunnen gaan via deze vroege hardware, maar .... waarom niet? Het denk en rekenwerk vindt immers op grote afstand plaats en niet in deze veredelde microfoon met speaker/scherm.
Iemand iets zinnigs?
Gr. Pieter
Naschrift: inmiddels is duidelijk dat de Google Home Mini ook bediend zal worden door de veel slimmere Gemini. De uitrol is bezig sinds oktober 2025. Eindelijk een normaal gesprek met het grijze bolletje en niet langer "Ik begrijp de vraag niet".
[ Voor 19% gewijzigd door PieterJ62-2 op 06-12-2025 03:39 . Reden: Inhaalmanoeuvre door tijd. ]