iemand ervaring met warmtepompen van "thuis stroom"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 08:18
net een offerte gehad van een bedrijf uit eindhoven, zij bieden een warmtepomp aan "thuis stroom"
het betreft een r290 monoblock warmtepomp van 8 KW met een 100 liter buffervat en 300 liter boilervat
specifiek over de ranger TS-HP12-290M-PH01

ziet er op zich qua specs best netjes uit

het schijnt een nederlands product te zijn. maar ik kan nog weinig reviews vinden.

als ik zoek op dit nummer krijg ik een pdf van thuis stroom , maar daarin staat dat het om een 12 KW versie gaat. https://easyfairsassets.c...-Pump-12-18-kW-2024-1.pdf
iemand wat ervaring met deze warmtepompen ?

[ Voor 21% gewijzigd door milkman op 11-06-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-09 16:59
Minimum vermogen 5400 Watt (thermisch), kun je zóveel vermogen wel kwijt raken in jou woning? heb je een grote woning? slecht geïsoleerd mss?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
wat bedoel je precies ? ik zie dat getal nergens staan.

ik ben geen expert op dit vlak , het betreft een 8 kw pomp, volgens de beroemde koevlaas formule zit ik voor verwarming net onder 6 kw ,

voor de record , ik heb een hoekwoning uit 2007 van ongeveer 151 m2 , goed ge-isoleert, ongeveer 1000 m3 gas verbruik (waarvan 200 sanitairwater) met vloer verwarming en radiatoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

milkman schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:10:
net een offerte gehad van een bedrijf uit eindhoven, zij bieden een warmtepomp aan "thuis stroom"
het betreft een r290 monoblock warmtepomp van 8 KW met een 100 liter buffervat en 300 liter boilervat
specifiek over de ranger TS-HP12-290M-PH01

ziet er op zich qua specs best netjes uit

het schijnt een nederlands product te zijn. maar ik kan nog weinig reviews vinden.

als ik zoek op dit nummer krijg ik een pdf van thuis stroom , maar daarin staat dat het om een 12 KW versie gaat. https://www.warmte365.nl/...282%29%2Epdf&fID=6465947Bhttps://www.warmte365.nl/...282%29%2Epdf&fID=6465947B

iemand wat ervaring met deze warmtepompen ?
Waarom zou je voor zo’n onbekend (vermoedelijk Chinees en OEM) merk gaan waarvan je niet weet:
- Hoelang onderdelen leverbaar blijven.
- Wat als ze failliet gaan, hoe kom je aan reserve onderdelen.
- Nog geen eens duidelijke informatie online verkrijgbaar is.

Kies gewoon voor een bekend merk waarvan je weet dat onderdelen minimaal 10 tot 15 jaar leverbaar zijn.

95% van de woningen kan prima zonder buffervat draaien, gewoon onnodig prijs opdrijvend.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
dat is dus een beetje wat ik aan het uitzoeken ben.

als het een rebranded mitsubishi of zo is maak ik mij over de onderdelen niet zo zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 20:26
Zoek een kleinere als wat @natural colour zegt waar is.
Heb ongeveer zo'n zelfde huis en had eenzelfde verbruik voor gas.
Er staat nu een 6kW Viessmann met ondergrens van 2,5kW en die moet ik nog regelmatig stoppen om niet te gaan pendelen.
Die ondergrens haal je alleen als het hard vriest in de winter of SWW moet maken.
En 200m3 gas voor SWW, dan lijkt een 200L goed ingericht ook wel genoeg.

Oke, die 5400W is voor de 12kW, maar dan geld voor de 8kW nog iets van 3600W (thermisch). Dat is nog erg hoog.

[ Voor 22% gewijzigd door Dapdodo op 11-06-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
dank je voor je antwoord, ik snap (denk ik) wat je bedoelt.

ik denk dat 6 kw een beetje de ondergrens is wat ik nodig heb (zie de koevlaas formule).

ik vermoed dat deze aangeboden wordt omdat de max vermogen bij -15 graden, anders onder die 6 kw komt. verwacht ik.

ik heb nog wat offertes lopen en ik merk dat veel leveranciers liever wat overdimisioneren ipv onder, en persoonlijk heb ik daar ook een beter gevoel bij , ik wil graag in winter niet tekort komen als het opeens onverwachts wel echt koud wordt.

maar zeker bedankt voor jullie informatie en ik neem ook mee (ook in de andere offertes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
Geen tweaker met praktijk ervaring ?

Jammer ik had graag gezien dat er wat meer informatie over beschikbaar zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

milkman schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:31:
dank je voor je antwoord, ik snap (denk ik) wat je bedoelt.

ik denk dat 6 kw een beetje de ondergrens is wat ik nodig heb (zie de koevlaas formule).

ik vermoed dat deze aangeboden wordt omdat de max vermogen bij -15 graden, anders onder die 6 kw komt. verwacht ik.

ik heb nog wat offertes lopen en ik merk dat veel leveranciers liever wat overdimisioneren ipv onder, en persoonlijk heb ik daar ook een beter gevoel bij , ik wil graag in winter niet tekort komen als het opeens onverwachts wel echt koud wordt.

maar zeker bedankt voor jullie informatie en ik neem ook mee (ook in de andere offertes)
Dan zou ik de Vaillant aroTHERM 55/6 nemen icm een hydraulische module.

Je kan dan altijd instellen vanaf welke buitentemperatuur het elektrisch element moet bijspringen en dit element kun je ook nog eens begrenzen in z’n maximale vermogen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
dank jullie voor julie advies. gezien de onbekendheid met het merk en de weinige informatie valt deze leverancier eigenlijk al af

ik ga naar andere merken kijken, Vaillant krijg ik weinig aangeboden. de meeste merken die genoemd worden zijn LG , Daikin of midea. wat mij betreft zijn dit gerenommeerde bedrijven (mischien nog uitgezonderd de midea)

ik zal mij hierop verder gaan orienteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeters1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Kijk ook eens naar een Blackbird 8 kW van Weheat uit Duizel.
Ik kan eventueel een rondleiding in de fabriek in Duizel voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
Toevallig vandaag een offerte of indicatie gehad van een Blackbird

Qua specs en ontwerp spreekt hij mij rrg aan

Ook de remote aansturing is interessant

Maar ik heb hier ook ook wel mijn twijfels qua merk ondersteuning

Wat als het failliet gaat ? Wat gebeurt er dan qua reparaties, onderdelen of remote aansturing?

Ik moet er wel vertrouwen in hebben dat hij 15 jaar kan blijven draaien en dat vind lastig bij deze Nederlandse merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBNLKS
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Wij hebben nu al geruime tijd deze warmtepomp en zijn zeer tevreden. Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
Hoi dank je voor je reactie

Ik heb al een lg warmtepomp besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambotweak
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-08-2024
Hey MBNLKS,

Ik zie dat dit een recent gesprek is. Ik ben wel benieuwd naar Thuisstroom Warmptepomp.

Heb een aanbod gehad via Tenoval, lijkt me verder een prima partij. Ik zal inderdaad op aanraden van dit topic eens kijken naar de opbouw van het product en beschikbaarheid reserveonderdelen.

Verder ben ik wel benieuwd naar je algemene ervaring en de resultaten van de pomp, hoe regelen ze het systeem in, is hier ook nog nazorg en wordt het systeem bijgesteld zodat het optimaal werkt?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin36524
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09-2024
Goedemorgen allemaal,

Ik ben enkele weken geleden al getypt op dit forum door een vriend maar was vond nu pas tijd om te reageren.
Ik heb wel gekozen voor thuis stroom in samenwerking met Tenoval en ben zeer te spreken over de pomp. Het geluid is echt stil en mijn energie verbruik om basis van het gebruik ook laag.

Ik heb veel onderzoek naar ze gedaan want had ook mijn twijfels. Maar het is een onderdeel van Trio Investment en dat is de grootste solar project ontwikkelaar van Nederland. Dus dat zit wel goed in mij ogen.

Verder heb ik met meerdere installateurs gesproken en de basis van iedere warmtepomp komt uit China. Een vertelde me zelfs dat hij sinds 1995 al warmtepompen installeert en de beste uit China komen door de lange ervaring…. Door kleine aanpassingen mogen partijen zeggen dat het een Nederlands product is…. Maar eigenlijk is dit schijn maar dat is met veel producten zo aangezien in Europa niet eens de grondstoffen voorradig zijn.

Het product dat Thuis Stroom aanbiedt zijn de warmtepompen met de meeste en langste ervaring in R290 warmtepompen. En ze kunnen op afstand monitoren waar andere echt reclame voor maken is dat voor hun gewoon een normale zaak. De onderdelen hebben allemaal A kwaliteit. Dus mijn bevinding is eigenlijk dat het de beste prijs kwaliteit pomp is in de markt op dit moment.

Mijn conclusie;
1. Tenoval is een van hun verkoop organisatie en after sales en dat is een prettige partij,
2. Thuis stroom heeft goede producten en sterke partij,
3. Thuis Stroom werkt met een coöperatie vorm waar ze hele land installateurs hebben die erkend zijn en eigen scholing centrum zijn opgeleid.

Kortom ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de buren ook😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk-Jan2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-11-2024
Ben zelf ook aan het orienteren op Tenoval dus mensen met ervaring met dit bedrijf en hun warmte pompen en installatie, service, onderhoud, garantie, monitoring , etc. graag reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anorld.A
  • Laatst online: 01-11-2024
Henk-Jan2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:52:
Ben zelf ook aan het orienteren op Tenoval dus mensen met ervaring met dit bedrijf en hun warmte pompen en installatie, service, onderhoud, garantie, monitoring , etc. graag reageren.
Ik heb een hybride warmtepompinstallatie met buffervat van Thuisstroom/Tenoval. Ik heb aangegeven dat ik op een later moment eventueel wil overstappen naar all-electric, en ze hebben hiervoor tijdens de installatie de nodige voorbereidingen al voor getroffen wat ik zeer waardeer. De warmtepomp werkt prima; afgesteld, en de pomp staat bij mij op het plat dak.

Verder heb ik na de installatie aantal keer contact gehad met vragen over de app, instellingen, etc. Ik ben altijd vriendelijk en goed geholpen.

De monteurs die bij mij zijn geweest waren Nederlandssprekende monteurs. Ze hebben het installatie proces met mij doorlopen en uitgelegd wat er zou gebeuren en hoe ze het zouden installeren.

In de warmtepomp zit een QR-code die ze bij installatie hebben gescand. Hierdoor staat het apparaat in hun systeem, zodat ze het op afstand kunnen monitoren. Dit werkt via 5G.

Service contract heb ik nog niet afgesloten.

Ik heb 5 jaar garantie gekregen.

Kortom; Prima partij!

Graag ook all-electric met een boiler ervaringen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyjo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-02 23:52
MBNLKS schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:35:
Wij hebben nu al geruime tijd deze warmtepomp en zijn zeer tevreden. Wat wil je precies weten?
Hoi ik wil graag weten wat de pomp geinstalleerd kost. wat het verbruik is per dag en per maand. of hij vaak uitspringt of rustig blijft draaien. en wat de laagste stand is waarop hij blijft draaien.
wat de echte cop is. hoelang je hem hebt. of een 12 kw niet te groot is voor een klein hoekhuis met een gasverbruik van 900 m3. Gaat hij dan niet pendelen?

alvast bedankt

wyjo

• TK1958
  • Laatst online: 13-12-2024
Dag,
Ik ben ook geïnteresseerd in deze aanbieder van warmtepompen. Vooral de hoge temperatuur van 75 graden is een interessante optie voor een huis met alleen radiatoren. 9kw lijkt me ook voldoende voor een vrijstaande woning. Ik ben wel benieuwd of deze aanname klopt en of de besparing de investering waard is.
Wie heeft ervaringen?

[ Voor 9% gewijzigd door TK1958 op 21-11-2024 22:41 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stagger_lee
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-05 09:08
Zeer onbetrouwbaar en klantonvriendelijk – blijf weg van dit bedrijf

Mijn ervaring met Thuis Stroom B.V. (en hun partner Tenoval B.V.) is ronduit bedroevend. Na akkoord op een offerte voor een warmtepompinstallatie verliep het hele traject uiterst rommelig: afspraken werden op het laatste moment geannuleerd, communicatie was traag en onprofessioneel, en uiteindelijk heeft het bedrijf de installatie volledig eenzijdig stopgezet.

Het meest kwalijke? Op hun eigen technische instructies heb ik dure aanpassingen aan mijn elektra laten uitvoeren, die na hun annulering volledig voor mijn rekening bleven. Meerdere pogingen om het bedrijf tot een fatsoenlijke oplossing te bewegen werden genegeerd. Geen reactie, geen verantwoordelijkheid, geen respect.

Dit toont een zorgwekkend gebrek aan klantgerichtheid en integriteit. Een bedrijf dat gemaakte kosten negeert die voortkomen uit hun eigen gebrekkige planning en foute adviezen, verdient geen enkel vertrouwen.

Mijn advies: vermijd dit bedrijf ten koste van alles. Wat begint als een nette offerte eindigt al snel in frustratie, extra kosten en nul service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivodezeeuw
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 18:21
Ik heb zelf een jaar geleden een installatie (2x 18KWh in Cascade) laten plaatsen via "InEenDagVanHetGas" dat verliep prima, echter nu ik een klein niet overkoombaar probleem heb met het warme water is er niemand meer te vinden. We zijn sinds twee weken ook inderdaad van het gas af en zijn zeker tevreden over deze installatie. Alleen waar haal je je service als er geen partijen zijn die "niet door hunzelf geplaatste installaties" willen servicen.
Maar de apparatuur is degelijk en werkt al een tierelier. Besparing t.o.v. het gas is ruim 500 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basfromasd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Ivodezeeuw schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:12:
Alleen waar haal je je service als er geen partijen zijn die "niet door hunzelf geplaatste installaties" willen servicen.
In dit topic staan nogal wat reacties van accounts die speciaal zijn aangemaakt om een positieve reactie over deze leverancier te geven en die ook verder geen activiteit meer vertonen op Tweakers. Ik denk dat je daarvan niet veel te verwachten hebt.

Het voordeel van zo'n Chinese white label warmtepomp is dat er ook andere leveranciers zijn met hun label op hetzelfde model. Zou het een idee zijn om een verzameltopic te maken voor deze klonen waar lotgenoten elkaar kunnen helpen? Je moet dan wel de oorspronkelijke fabrikant vinden. Dat kan bijvoorbeeld door te kijken naar de maker van de app. Een fly-by-night dozenschuiver maakt die niet zelf. Het bedieningspaneel is ook een aanwijzing.
Je kunt ook Google lens gebruiken om op uiterlijk te zoeken van de buitenunit.

• gerald.bruggink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 18:40
Ik heb een warmtepomp van thuis stroom 9kw
na wat opstart perikkelen draait hij prima.
maar of hij zo zuinig is als beweerd wordt weet ik niet. Misschien ook te maken met het feit dat hij 15m van de boiler straat.

hoop deze winter het beter te monitoren.
hij heeft een lekkere grote fan dus is erg stil.
Ik heb geen vloer verwarming.

laat maar weten of je meer wilt weten
Pagina: 1