Advies Budget 43" TV (liefst <€400)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48
(Oeps, verkeerd forum... ik vind even niet hoe ik hem zelf netjes naar BGK schop)

Vanwege een Switch controller die hier tegen de oude TV (LG 43UM7500) aanvloog zoek ik een nieuwe. Waarom ik deze vraag voorleg is omdat ik me probeerde in te lezen om voor beperkt budget (liefst <€400) toch iets te kiezen waar ik me niet toch aan onderdelen ga storen. Dat kan bijvoorbeeld om het geluid zijn, bij de 32" Sony van 15 jaar geleden die we nog hadden liggen die nu even in de woonkamer staat is het geluid veel minder helder. Bij online vergelijkingen (RTINGS.com, Consumentenbond, Reddit) wordt het me echter toch niet zo helder wat de beste keuze is omdat meningen wat conflicterend zijn of sommige uitvoeringen niet getest zijn en daarmee niet goed te vergelijken. Of er worden verschillende panelen in verschillende groottes gebruikt waardoor je niet zeker weet of een oordeel ook voor de 43" geldt. Online wordt als budget TV de TCL C745 vaak aangeraden (zo ook de BBG), die er dan weer niet is in 43". Groter dan 43" is een probleem i.v.m. WAF en eigenlijk is 43" voor mij ook groot genoeg.

Informatie over het gebruik:
Het gaat om een TV in de woonkamer. Hij wordt vooral gebruikt voor series via streaming services (Netflix, NLZiet). In de zomer is dat ook regelmatig met best wat zon erop. Met de vorige TV was ik tevreden: goed geluid, beeld OK - contrast en zwartwaarden wel matig en HDR deed niks, maar allemaal niet onoverkomelijk. WebOS beviel prima, alhoewel GoogleTV/AndroidTV een lichte plus zou zijn vanwege iets breder appaanbod. Aan de andere kant heb ik een CCGTV liggen en die gebruikte ik niet dus het is niet doorslaggevend. Nadeel vond ik wel dat er tegenwoordig wat reclame/aanbevelingen in zitten maar dat lijkt bij alle tv's zo te zijn. We hebben overigens een Nintendo Switch erop aangesloten en een Steam Deck maar zaken als VRR zijn geen belangrijke overweging omdat we er niet serieus op gamen.

Opties die naar voren kwamen:
Samsung QE43Q60C (€338, tweedekans)
LG 43UR8000 (of 8100, heeft alleen een ander voetje) (€399)
LG 43NANO766 (€345 bij Amazon.de)
HiSense 43A6K (€279)

Ik ben benieuwd of jullie een duidelijke voorkeur zouden hebben in mijn situatie, of nog betere alternatieven. Een LG C3 is natuurlijk beter maar omdat we ook niet zoveel waarde hechten aan de tv is dat een beetje zonde van het geld. Nu snap ik uiteraard ook dat met een beperkt budget, een perfecte keuze er niet zal zijn. Misschien dat jullie kennis mij kan helpen... _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou zeggen, beslis waar je je keus op wilt maken. De Samsung en Hisense uit je lijstje hebben een VA-paneel (goed contrast, minder goede kijkhoek), de beide LG's hebben IPS (betere kijkhoeken, maar meer stoorlicht). Dat is een criterium waar je op zou kunnen kiezen: Als je recht voor de TV zit zijn de kijkhoeken minder belangrijk en zal het betere contrast van VA zwaarder wegen, maar als je er met de famillie omheen zit, zullen de betere kijkhoeken van IPS zwaarder wegen.

Waar je op zou kunnen kiezen is dat je nu LG gewend bent en dus vertrouwd bent met WebOS en de Magic Remote.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je bij deze bedragen geen grote verwachtingen moet hebben.