Ola Tweakers,
Voor vrienden van mij ben ik op zoek naar een nieuw mesh wifi systeem.
Ik heb al een aantal sites van leveranciers bezocht en ook de pricewatch van Tweakers gebruikt, maar ik kom er nog niet helemaal uit
Misschien dat hier mensen zijn die mij een zetje in de goede richting kunnen geven of misschien zelfs een exact type kunnen noemen?
Situatie:
- Eensgezinswoning (bg, 1e etage en zolder). Voor zover ik weet houten vloeren
- ISP is KPN (volgens mij moet je dan iets met de VLAN instellingen in kunnen stellen tbv Internet en TV?)
- 2 personen met diverse apparaten (mobieltjes, tablets, Smart TV, laptop, PS4 etc)
Wensen:
- Compatible met KPN (duh), koppelvlak is RJ45.
- VPN server op het systeem (zodat ze vanaf buiten via een VPN naar huis veilig het Internet op kunnen)
- RJ45 aansluiting op minstens 1 mesh punt, zodat op zolder de laptop met een netwerkkabel aangesloten kan worden (WiFi NIC schijnt nu niet goed te werken cq fubar te zijn, zakelijke laptop).
- Ik weet dat kabels trekken de beste oplossing is, maar dit zien zij niet zitten (zelfs niet met mijn hulp).
- Prijs tot ongeveer EUR.250,-
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren
Irtimid
Voor vrienden van mij ben ik op zoek naar een nieuw mesh wifi systeem.
Ik heb al een aantal sites van leveranciers bezocht en ook de pricewatch van Tweakers gebruikt, maar ik kom er nog niet helemaal uit

Misschien dat hier mensen zijn die mij een zetje in de goede richting kunnen geven of misschien zelfs een exact type kunnen noemen?
Situatie:
- Eensgezinswoning (bg, 1e etage en zolder). Voor zover ik weet houten vloeren
- ISP is KPN (volgens mij moet je dan iets met de VLAN instellingen in kunnen stellen tbv Internet en TV?)
- 2 personen met diverse apparaten (mobieltjes, tablets, Smart TV, laptop, PS4 etc)
Wensen:
- Compatible met KPN (duh), koppelvlak is RJ45.
- VPN server op het systeem (zodat ze vanaf buiten via een VPN naar huis veilig het Internet op kunnen)
- RJ45 aansluiting op minstens 1 mesh punt, zodat op zolder de laptop met een netwerkkabel aangesloten kan worden (WiFi NIC schijnt nu niet goed te werken cq fubar te zijn, zakelijke laptop).
- Ik weet dat kabels trekken de beste oplossing is, maar dit zien zij niet zitten (zelfs niet met mijn hulp).
- Prijs tot ongeveer EUR.250,-
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren
Irtimid
"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three