Beste Tweakers,
Sinds gisteren een nieuwe Bambulab A1 ontvangen.
Alles netjes in elkaar gezet volgens instructie, stekker erin en printen maar zou je verwachten....
Bij het kalibreren van de printer kwamen er verschillende foutmeldingen:
- The toolhead is malfunctioning, please restart the device.
- The data from extrustion force sensor is abnormal, the sensor should be broken.
De volgende melding kwam als ik probeerde iets te printen: Printing stopped because homing Z axis failed.
Als oplossing in hun guide wordt er gevraagd of de USB-C wel goed vast zit.
Uiteraard dit nagekeken en dit bleek het geval.
Bij de andere foutmelding zouden er schroefjes misschien los zitten aan de achterkant van de printerkop.
Deze open gemaakt en aangedraaid, maar ook hier bleek niets aan de hand.
Alles opnieuw losgekoppeld, fabrieksinstellingen reset en opnieuw geprobeerd.
Niets geholpen.
Heb uiteindelijk na veel zoeken op youtube en alles nog 10x nagekeken te hebben maar een ticket aangemaakt. Heel frustrerend natuurlijk met een nieuw apparaat vers uit de doos.
Misschien dat iemand van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt of tips heeft die ik ondertussen kan uitproberen? En hoe is jullie ervaring met de supportdesk van Bambu?
Sinds gisteren een nieuwe Bambulab A1 ontvangen.
Alles netjes in elkaar gezet volgens instructie, stekker erin en printen maar zou je verwachten....
Bij het kalibreren van de printer kwamen er verschillende foutmeldingen:
- The toolhead is malfunctioning, please restart the device.
- The data from extrustion force sensor is abnormal, the sensor should be broken.
De volgende melding kwam als ik probeerde iets te printen: Printing stopped because homing Z axis failed.
Als oplossing in hun guide wordt er gevraagd of de USB-C wel goed vast zit.
Uiteraard dit nagekeken en dit bleek het geval.
Bij de andere foutmelding zouden er schroefjes misschien los zitten aan de achterkant van de printerkop.
Deze open gemaakt en aangedraaid, maar ook hier bleek niets aan de hand.
Alles opnieuw losgekoppeld, fabrieksinstellingen reset en opnieuw geprobeerd.
Niets geholpen.
Heb uiteindelijk na veel zoeken op youtube en alles nog 10x nagekeken te hebben maar een ticket aangemaakt. Heel frustrerend natuurlijk met een nieuw apparaat vers uit de doos.
Misschien dat iemand van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt of tips heeft die ik ondertussen kan uitproberen? En hoe is jullie ervaring met de supportdesk van Bambu?
[ Voor 4% gewijzigd door steeky op 11-06-2024 11:13 ]