Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik heb een vraag over het verlopen van updates op je mobiele telefoon.

Ik heb een android nokia 5.4 smartphone, en die bevalt op zich nog helemaal prima. Alleen kwam ik er achter dat er sinds een paar maanden geen nokia updates (ook geen security) meer voor worden uitgeleverd. Er zijn volgens mij nog wel de google store security updates.

Mijn vraag: is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of maakt dit in de praktijk niet zo veel uit.

Ik ken meerder mensen met een nog oudere telefoon, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt in de praktijk. Maar voor de zekerheid toch de vraag.

MvG,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RickD007 in praktijk maakt dat eigenlijk niet zoveel uit, apps worden netjes geupdatet en Google werkt ook de Google Play Services nog gewoon bij. Ben je dus nog tevreden, dan het toestel lekker gebruiken.

Puur uit interesse, welke Android versie draait er nu op?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 11-06-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:34
Het hangt denk ik vooral van je eigen gedrag af. gebruik je de telefoon voor bellen, webmail (gmail of hotmail scannen je mail online op rotzooi en blokkeren dat voor je, een lokale mail app met kpn of ziggo mail heeft dat veel minder goed) en een digid app, internet met een adblocker (meeste rotzooi vanuit legitieme websites komt via reclame mee want die reclame wordt niet gecontroleerd door de websites zelf), dan loopt het wel los. Maar ga je wat meer richting agressieve websites of minder legale content, neem je grotere risico's.

Let wel op dat Android versies op een bepaald moment niet meer ondersteunt worden door app makers, meestal na 5 jaar gebeurt dat met bestaande apps, nieuwe apps zijn soms sneller.
Zorg dus wel dat je budget hebt voor een nieuwe telefoon mocht het nodig zijn, neem dan een Pixel 8 of opvolger, die hebben 7 jaar support vanaf release (langste support in de markt samen met Samsung S serie) en kale Android (net als je Nokia nu heeft).