Mijn Apple Watch verzamelt en presenteert al jaren mijn fitnessdata. Maar het grote nadeel is dat ik zelf moet verzinnen wat ik met die data ga doen. Eindelijk komt daar met watchOS 11 een (begin van het) einde aan. EINDELIJK dingen als Training Load en Vitals, zaken die Garmins en andere horloges al jaren hebben. Ik heb het niet gehoord, maar ik hoop dat ze HRV als metric accepteren en gaan gebruiken.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Dit dus. Ik mis dit ook al jaren en de gezondheidsapp is leuk maar toch te beperkt en nodigt niet uit om conclusies uit te halen. Mooie toevoeging voor de Watch!Mog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:34:
Mooie topicstart
Mijn Apple Watch verzamelt en presenteert al jaren mijn fitnessdata. Maar het grote nadeel is dat ik zelf moet verzinnen wat ik met die data ga doen. Eindelijk komt daar met watchOS 11 een (begin van het) einde aan. EINDELIJK dingen als Training Load en Vitals, zaken die Garmins en andere horloges al jaren hebben. Ik heb het niet gehoord, maar ik hoop dat ze HRV als metric accepteren en gaan gebruiken.
©2004
Hier ook heel blij. Switch al jaren op en neer naar Garmin omdat Apple te weinig insights biedt. Ik las op The5Krunner over Apple Vitals:Mog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:34:
Mooie topicstart
Apple Vitals uses heart rate, respiration, wrist temperature, HRV and other data to give a deeper understanding of your body’s response. Perhaps more frequent polling of HRV data will also be added, it certainly would make sense to do that.
Geen idee waar hij die info vandaan heeft maar is over het algemeen een aardig betrouwbare bron.
[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 11-06-2024 00:14 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Oef dat is zonde. Ik heb model: A2352MenN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:14:
Oef dit is wel een pijnlijk jaar, de Apple Watch SE 1st gen gaat geen updates meer krijgen. Dat is wel een nare verrassing, zeker gezien het ding nog geen 4 jaar oud is. 🥲
Dat is geloof ik de 1ste generatie SE?
Dat is inderdaad pijnlijk. 3,5 jaar is niet heel oud om al vergeten te worden.MenN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:14:
Oef dit is wel een pijnlijk jaar, de Apple Watch SE 1st gen gaat geen updates meer krijgen. Dat is wel een nare verrassing, zeker gezien het ding nog geen 4 jaar oud is. 🥲
Helaas met de Series 5 van 3,5 jaar oud zelfde verhaal. Accu werd inmiddels ook wel minder maar blijft vrij kort.MenN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:14:
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
"In beta now, publicly available later this summer. No insight into HRV in the vitals app. No idea if Training Load will take historical data into account but I would assume it would!"
Hmm jammer. Had gehoopt op wat meer data met HRV. Zoals Whoop en de Oura ring tracken. Mocht iemand WatchOS 11 al geïnstalleerd hebben. Welke metrics laat de Vitals app zien?
[ Voor 12% gewijzigd door jdiezrequejo op 11-06-2024 10:23 ]
Ik heb dat gedaan maar de app is vooral erg leeg.jdiezrequejo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:16:
[YouTube: Apple WatchOS 11 is HERE! - Every New Feature Explained! (WWDC24)]
Mocht iemand WatchOS 11 al geïnstalleerd hebben. Welke metrics laat de Vitals app zien?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ftbby4NFfkKl9BY5umrLDWiZ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/G6m7yMqcSQDHXXxjwGVrjr2B.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2klsH0aWGry1MpDFmiFah6Xp.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/3N5Q8a6QBFeCf2rBJkCEmdk7.png?f=user_large)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Thanks! Zoals ik het dan nu lees en zie pakt hij dus de metingen van de nacht. Aanname: Niet van overdag dan wel continue.Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:21:
[...]
Ik heb dat gedaan maar de app is vooral erg leeg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruik Pickle Ball. Die sport komt volgens mij het dichtstbij.robcoenen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:42:
Is 'Padel' inmiddels toegevoegd in de Fitness app of moet ik het ook komend jaar met 'Tennis' doen?
Heerlijk dit soort fimpjes waarbij de belangrijkste wijzigingen niet goed zichtbaar zijn omdat de maker in kwestie niet slaapt met z'n AW en geen workouts doet. Toooop
PSN: Sluuz
Denk dat het ook te maken heeft dat hij vanaf nu pas data verzameld. Zag ik namelijk bij Donstil zijn post hierboven ook terug komen dat er eerst data gegenereerd moest worden voordat er iets zichtbaar was.Sluuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:06:
[...]
Heerlijk dit soort fimpjes waarbij de belangrijkste wijzigingen niet goed zichtbaar zijn omdat de maker in kwestie niet slaapt met z'n AW en geen workouts doet. Toooop
:fill(white):strip_exif()/f/image/YirepWkt0w71XrvG4FI1DMe5.png?f=user_large)
Zoals Donstil al meldt, heeft hij ook die data niet omdat ie niet met de AW slaapt. Denk dat als je die data wel hebt, de Vitals app wel gelijk gevuld is. Deze functionaliteit hebben ze simpelweg 1 op 1 overgenomen van Gentler Streak (die notabene nog een Apple Design Award heeft gewonnen dit jaar).jdiezrequejo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:38:
[...]
Denk dat het ook te maken heeft dat hij vanaf nu pas data verzameld. Zag ik namelijk bij Donstil zijn post hierboven ook terug komen dat er eerst data gegenereerd moest worden voordat er iets zichtbaar was.
Edit: heb iOS18 draaien en in de Health app heb je ook al het Vitals gedeelte en dat is bij mij zoals verwacht al wel gevuld (slaap met AW).
Maar meer nog, als je die data dan niet hebt, wacht dan even met je video. Helaas gaat het tegenwoordig om zo snel mogelijk mogelijk je video online te gooien in plaats van kwaliteitscontent te leveren.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 12-06-2024 19:34 ]
Betekent dit dat deze beta enkel draait op de Watch als je iOS18 beta hebt draaien op je iPhone? Of kan je WatchOS beta 11 draaien in combinatie met iOS17?Sluuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:24:
[...]
Edit: heb iOS18 draaien en in de Health app heb je ook al het Vitals gedeelte en dat is bij mij zoals verwacht al wel gevuld (slaap met AW).
Je hebt altijd de iOS versie horende bij de watchOS versie nodig anders ga je geheid problemen krijgen. Dus ios18 eerst installeren.StevenRSCA schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:20:
[...]
Betekent dit dat deze beta enkel draait op de Watch als je iOS18 beta hebt draaien op je iPhone? Of kan je WatchOS beta 11 draaien in combinatie met iOS17?
Nou niet eens problemen, installeren kan al niet eens op iOS 17.xSluuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:24:
[...]
Je hebt altijd de iOS versie horende bij de watchOS versie nodig anders ga je geheid problemen krijgen. Dus ios18 eerst installeren.
Ah dat is beter! Vroeger kon dat wel en dat leverde mij eens keer problemen opDonstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:01:
[...]
Nou niet eens problemen, installeren kan al niet eens op iOS 17.x
Heb je je iPhone in het Engels? Mijn gezondheidapp heeft nog geen nieuwe zichtbare vitals gedeelte.Sluuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:24:
[...]
Ja iPhone staat op Engels. Maar is dat de reden? Heeft het in het NL niet gewoon een gare naam?sigmundfreund schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Heb je je iPhone in het Engels? Mijn gezondheidapp heeft nog geen nieuwe zichtbare vitals gedeelte.
Ik zie het als ik in de Health app naar de Browse tab ga (rechter tab onderin) en dan scrollen naar "Vitals". Icoon is een rechthoek met een rode hartslaglijn erin.
Ik geef even de schuld aan mijn gebrek aan slaap. Vitale functies staat daar gewoon in beeld. Thx!Sluuz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:29:
[...]
Ja iPhone staat op Engels. Maar is dat de reden? Heeft het in het NL niet gewoon een gare naam?
Ik zie het als ik in de Health app naar de Browse tab ga (rechter tab onderin) en dan scrollen naar "Vitals". Icoon is een rechthoek met een rode hartslaglijn erin.
[edit] Hij pakt prima 6 maanden aan geschiedenis. Feature werkt goed
[ Voor 7% gewijzigd door sigmundfreund op 13-06-2024 14:32 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Nicj56 op 17-06-2024 09:38 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
dan heet het heel lullige: Vitale functies.Sluuz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:29:
[...]
Ja iPhone staat op Engels. Maar is dat de reden? Heeft het in het NL niet gewoon een gare naam?
Ook niet als je omhoog draait met de crown?Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:46:
Ik kom er niet achter hoe je het volume in de vertaling app aanpast. Weet iemand hoe dat moet?
Dan zie ik heel even het volume balkje maar gaat direct over naar schuiven in de geschiedenis van de vertalingen nog voordat er iets wijzigt in het volume.Nicj56 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:06:
[...]
Ook niet als je omhoog draait met de crown?
Mijn slaap wordt tot ergens halverwege middernacht geregistreerd en dan stopt het.
(variërend tussen 3-5u zeg maar).
Horloge en telefoon al x uit- en aangezet, maar geen merkbaar verschil in de registratie.
Geen idee of hier iets met de NAP detectie te maken heeft en systeem v/d leg raakt of een bug.
Even zien wanneer IOS18 officieel vrij wordt gegeven of deze nog andere versie is t.o.v. de RC en anders even een .1 update afwachten, kijken of dit wat verbeterd
Toevallig anderen die zelfde herkennen met de RC versie?
Hier heb ik er niet veel over gevonden vooralsnog?
I don't drive fast, I only fly low!
Ik heb ook de RC draaien maar hier geen last van.yonexfreak schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:22:
Hmm sinds ik watchOS11 (RC) geïnstalleerd heb en IOS18RC merk ik dat slaap niet meer volledig wordt gemoniteerdOok al aantal x gehad dat ochtends horloge vraagt om de pincode, alsof de telefoon af geweest is of herstart?
Mijn slaap wordt tot ergens halverwege middernacht geregistreerd en dan stopt het.
(variërend tussen 3-5u zeg maar).
Horloge en telefoon al x uit- en aangezet, maar geen merkbaar verschil in de registratie.
Geen idee of hier iets met de NAP detectie te maken heeft en systeem v/d leg raakt of een bug.
Even zien wanneer IOS18 officieel vrij wordt gegeven of deze nog andere versie is t.o.v. de RC en anders even een .1 update afwachten, kijken of dit wat verbeterd
Toevallig anderen die zelfde herkennen met de RC versie?
Hier heb ik er niet veel over gevonden vooralsnog?
©2004
Edit: Overigens nog meer activiteit statussen dan eerst volgens mij. Leuke toevoeging:
[ Voor 21% gewijzigd door hk12nl op 17-09-2024 10:45 ]
©2004
Ja dat is nieuw. Wel handig, ik heb daar nu de wekelijkse hardloop afstand staan.hk12nl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:43:
Je kan nu ook in de Whatsface modulair Ultra je gelopen afstand van de dag gebruiken als middelste compilatie. Wellicht dat dit al eerder kon maar ik zie het nu pas![]()
Edit: Overigens nog meer activiteit statussen dan eerst volgens mij. Leuke toevoeging:
Ja. Is nu standaard aanwezig op de Watch.svenn15 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 04:39:
Zit die vitals er standaard op nu ?
In mijn Watch app is Chronograph Pro wel nog beschikbaar. Misschien dat dat een werkbaar alternatief is?Vildhjarta schreef op woensdag 18 september 2024 @ 03:42:
Vannacht update naar 11.. verder niet de. Beta etc gevolgd. Chronograph watchface hebben ze eruit gegooid…. Letterlijk degene die ik altijd gebruik en die ik het mooiste vind. Wtf!! Niet blij mee.
N.B. Ik zie dat de nieuwe Reflections en Flux watchfaces ook voor mijn Series 7 beschikbaar zijn. Die zaten niet in eerdere bètas maar op de Series 10 staan ze erg mooi. Leuke verrassing dat deze watchfaces ook naar oudere watches komen.
Verkeerde topic.
[ Voor 132% gewijzigd door Ronwiel op 19-09-2024 13:29 ]
Voorheen probleemloos de dag vol kunnen houden met m'n batterij....nu niet meer.
Kijken of een herstart helpt.
Hoe ervaren andere dit?
Ik heb de Watch al opnieuw gestart, soft reset gegeven en alle niet Apple apps verwijderd. Volgende optie zou het opnieuw instellen zijn maar ik ben even benieuwd naar de ervaringen hier.
©2004
Afgelopen weekend mijn 16 Pro Max en Series 10 schoon geinstalleerd (dus geen back-up o.i.d. teruggezet).
1. Bij het koppelen van de Watch kreeg ik de melding dat een watchOS update verplicht was; dit terwijl de software-update vervolgens aangeeft dat er geen nieuwe software beschikbaar is.
2. Bij het aanmaken van een toegangscode tijdens de eerste wizard reageerde het scherm niet. Reset moeten triggeren op de Watch en de koppeling opnieuw moeten doorlopen.
3. Het koppelen van mijn bankpassen uit de Wallet app ging moeizaam. Er stond dat verificatie vereist was maar vervolgens waren er geen verificatiemethoden beschikbaar.
4. Ik kon geen foto wijzerplaat aanmaken. De knop 'Voeg toe' was simpelweg niet zichtbaar. Uiteindelijk een foto uit mijn fotobibliotheek kunnen kiezen en bij opties maak wijzerplaat aan kunnen kiezen. Bij het switchen naar een album naar keuze verdween in eerste instantie de wijzerplaat weer.
5. Ik kies bij de wizard voor lijstweergave van de apps en vervolgens start het horloge met de rasterweergave.
En ik ben bang dat ik nog meer van dit soort ongein tegen ga komen.
Hier op mijn AW7 Stainless Steel ook. Hou geen dag vol hiervoor wel.Andre_J schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:48:
hmm, hiet ziet er naar uit dat WatchOS 11 de doodsteek is voor m'n AW6.
Voorheen probleemloos de dag vol kunnen houden met m'n batterij....nu niet meer.
Kijken of een herstart helpt.
Ook hier met een SW7 nu ochtends & avonds aan de oplader...
I don't drive fast, I only fly low!
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of (later) Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.