lan valt uit maar geen problemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07-2024
Mijn vraag
Goedendag, ik heb altijd al wat problemen gehad met mijn internet (kpn) maar nu heb ik sinds kort dat als ik aan het gamen ben. Mijn internet of helemaal weg valt voor een paar sec of dat hij zo traag word dat ik er uit geknikkerd word. Nou is kpn vandaag langs geweest en die geven aan dat het niet aan de modem ligt. Deze is ook al pas vervangen. En ook de kabels heeft hij doorgemeten maar deze waren ook nog goed. Nou heb ik echt 0,0 verstand van internet en dingen dus wat kan ik doen? De computer zit gewoon aangesloten met een cat 6 kabel naar zolder. Daar gaat hij in een splitter (ook al andere geprobeerd zelfde probleem) en de splitter gaat weer met een cat6 kabel naar de router. Iemand ideeën hoe ik veder kan trouble shooten ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
V10 expia box kpn
gigabyte b550 gaming x v2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe splitters
Kabels doorgemeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Is dit via ADSL of via glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp alleen even niet wat het probleem nu is, is dat wanneer je een wifi verbinding hebt, of bedraad? Kan de PC uberhaupt via wifi verbinden?

Als dat via wifi is: wifi is nu eenmaal nooit stabiel genoeg, zeker niet om te gamen. Ik adviseer altijd om een vaste bekabelde verbinding neer te leggen. Wifi is leuk, maar vooral voor mobiele apparaten, zoals telefoons en tablets en de smart home apparatuur.

Zit je wel bedraad, probeer dan ook even met een netwerkkabel direct op de modemrouter te verbinden, kijken hoe het dan gaat. Gaat het dan wel goed, dan weet je dat het probleem in jouw lokale netwerk zit, gaat het niet goed, dan doet KPN het werk niet goed en moeten ze gewoon eens goed de verbinding doormeten, daar hoeft men niet eens voor langs te komen bij je.

Noteer dan wel de tijd en datum waarop het uitvallen gebeurd, dan heb je ook een sterkere stok om te slaan richting KPN.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39
Wat voor een splitter gebruik je?

Zit je computer bekabeld aan de kpn modem of toch met wifi. Want in je tekst geef je aan bekabeld maar dat je problemen hebt met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

En welke splitter heb je in gebruik? Ik neem aan dat je een switch gebruikt?

Kun je zonder “splitter” rechtstreeks de kabel tussen modem en pc aansluiten?

Als dat wel werkt zit het probleem niet in je modem of pc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
roches schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:22:
Is dit via ADSL of via glasvezel?
Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:28:
Ik begrijp alleen even niet wat het probleem nu is, is dat wanneer je een wifi verbinding hebt, of bedraad? Kan de PC uberhaupt via wifi verbinden?

Als dat via wifi is: wifi is nu eenmaal nooit stabiel genoeg, zeker niet om te gamen. Ik adviseer altijd om een vaste bekabelde verbinding neer te leggen. Wifi is leuk, maar vooral voor mobiele apparaten, zoals telefoons en tablets en de smart home apparatuur.

Zit je wel bedraad, probeer dan ook even met een netwerkkabel direct op de modemrouter te verbinden, kijken hoe het dan gaat. Gaat het dan wel goed, dan weet je dat het probleem in jouw lokale netwerk zit, gaat het niet goed, dan doet KPN het werk niet goed en moeten ze gewoon eens goed de verbinding doormeten, daar hoeft men niet eens voor langs te komen bij je.

Noteer dan wel de tijd en datum waarop het uitvallen gebeurd, dan heb je ook een sterkere stok om te slaan richting KPN.
Ja sorry ik bedoel niet wifi maar gewoon bekabeld.
Ik kan het wel is proberen om hem direct in het modem te doen moet ik even een wat langere internet kabel gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Testen direct op je modem/router, met een geteste kabel. Teken je netwerk eens uit, wat voor apparatuur zit daar nog tussen?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Zijn die "splitters" wel voor rj45 utp en niet voor telefonie (ik roep maar wat).
Wat is een splitter, of bedoel je een utp koppelstuk ?

Ik denk ook aan IGMP, dat je netwerk volloopt/bevriest.
Als je een switch (5 of 8 poort kastje) gebruikt in je netwerk zonder IGMP ondersteuning dan is IGMP het probleem.

(ik zeg alles maar even in Jip en Janneke taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
Ik ben vandaag nog even veder gaan stoeien en tot mijn verbazing ligt het zo als het er nu uit ziet aan mijn computer. Nooit gedacht dat ding is net nieuw. Bedankt voor de hulp allemaal
Pagina: 1