Zoektocht naar sticker/label printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07 21:19
Goedeavond tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb van alles geprobeerd en de oplossing nog niet gevonden.

Ik heb een roofvogelopvang/valkeniersbedrijf en wij laten mensen onze vogels virtueel adopteren.
Wat wil zeggen dat iemand een vogel adopteerd maar de vogel niet echt mee naar huis krijgt.
Daar tegenover krijgen ze wel een naamsvermelding bij de volière van de betreffende vogel. Echter de bordjes die ik ben gemaakt moeten worden voorzien van stickers waarop de naam van de klant staat.

Mijn probleem is echter dat alles wat ik heb geprobeerd verkleurt, uitloopt of gewoon lelijk wordt. Ik zoek dus iets waarmee ik duurzame stickers/labels kan maken die mooi en netjes blijven, makkelijk te verwijderen zijn is een pre maar geen vereiste.

Eerst printe ik zelf stickers op label met mijn epson ecotank printer. Dit liep uit, of als het regende werden de stickers zacht en werd het lelijk.

Toen probeerde ik de nimbot b3s labelprinter. Wat super werkt en eigenlijk alles doet precies zoals ik het wil. Echter de labels zijn met een week bruin en ziet er gewoon niet mooi meer uit.

Telkens goede stickers laten drukken bij een bedrijf wordt me teveel en te duur. De namen wisselen regelmatig en voor 1 sticker met naam betaal je de volle mep.

Iemand die mee kan denken naar een perfecte oplossing?

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dymo? Is plastic dus blijft meestal wel goed en kan tegen schoonmaken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup ik heb een voorganger van deze

https://www.123inkt.nl/Dy...383339383012&gad_source=1

blijven lang goed

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Voor etikettering van bomen op mijn boomkwekerij gebruik ik uitvoering: Brother PT-P900W met de 24mm labels. Blijft zeker een jaar leesbaar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Let ook op volgens mij heeft Dymo 'kantoormappenkwaliteit' en stickers voor industrie. Denk niet te snel dat een bepaald merk dus niet werkt.

Een spuitbus blanke lak erover? 2 a 3 laagjes?
Lamineermachientje, volgens mij een tientje bij de Action. Paar doosjes A5 hoesjes erbij (of meerder bordjes met A4)
Mooie outdoor-boshut methode: de naam met flinke soldeerbout op plankje branden.

Ik heb ook wel eens ergens gezien dat heel duurzaam en handig werkt: Stukje vrij dikke heldere slang en daar opgevouwen papiertje met naam in gestoken, ik denk aquariumslang en dat zat dan op de hokken geschroeft. Dus 1 schroeftje met ringetje los, oud papiertje eruit, nieuw papiertje erin, schroefje er weer op.

[ Voor 28% gewijzigd door jnr24 op 10-06-2024 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ik het goed begrijp moet je weather proof, UV proof en warmte proof zijn? Dan valt veel al af, dymo/brother is veelal thermisch en beperkt geschikt voor warmte, inkjet is beperkt geschikt voor UV. Laser printen en lamineren kan je een heel end mee komen.
jnr24 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:40:
Mooie outdoor-boshut methode: de naam met flinke soldeerbout op plankje branden.
Zoiets vind ik inderdaad ook altijd leuk eruit zien. @jarnoz Je zou zelfs een laser etser ervoor kunnen aanschaffen met stukjes dunne triplex, na het branden even in een potje lak dopen en klaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 01:10
Is het een idee om met een 3D printer gekleurde plaatjes met tekst te printen ?
Dat loopt in elk geval niet uit, en kan tegen regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerder naar een graveer machine kijken en dan plaatjes van rvs of messing. Laat je de mensen 5 euro extra voor betalen, krijgen ze als ze stoppen mee als aandenken.

Ben jij vrij snel uit de kosten en je klanten blij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
DukeBox schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:55:
Als ik het goed begrijp moet je weather proof, UV proof en warmte proof zijn? Dan valt veel al af, dymo/brother is veelal thermisch en beperkt geschikt voor warmte, inkjet is beperkt geschikt voor UV. Laser printen en lamineren kan je een heel end mee komen.

[...]

Zoiets vind ik inderdaad ook altijd leuk eruit zien. @jarnoz Je zou zelfs een laser etser ervoor kunnen aanschaffen met stukjes dunne triplex, na het branden even in een potje lak dopen en klaar.
Ja ook mooi er zijn ook leuke houtbewerk CNC machientjes, maar ik wou het even simpel houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
Holy wat een reacties! Helemaal top alle ideeën hoor ik ga er even rustig voor zitten morgen en ga dan op de meest aansprekende ideeën in voor verder onderzoek.

Bedankt allemaal!

Edit:

Als voorbeeld even een screen van het voorbeeld wat ik nu met de nimbot heb gedaan, die dus van spierwit naar bruin verkleuren in een paar dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoqml4bMn_0CVcPV6GXySJpTYjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktx6pMiRWZC0qLMy2EkMuY8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Het hoeft niet precies hetzelfde te zijn maar mijn logo er op vind ik wel leuker dan alleen een naam.
Border aan de onderkant hoeft niet perse er op.

[ Voor 68% gewijzigd door jarnoz op 10-06-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een laser engraver is dat op zich prima te doen. Die goedkope kits zonder cover zijn op zich niet ongevaarlijk maar voor $99 (geen idee of je die daadwerkelijk ergens kan kopen) wel het proberen waard.
YouTube: The Cheapest Laser Engraver On Amazon

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Die strijktransfers die je zelf kan printen, dat is voor textiel maar op triplex houdt dat misschien ook prima, ook even lakken.

Dit is natuurlijk veel eenvoudiger:
https://www.lamineerhoeze...g-a4-2-x-100-mic-glanzend

Al zou ik gewoon zo'n setje bij de Action proberen, voor €15 kan je aan de slag en mocht dat toch verkleuren dan hou je alvast reserve printjes klaar en lamineer je met die UV hoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Je kunt gegraveerde of bedrukte metalen/plastic plaatjes bestellen bij https://www.labelsdirect.nl/
We gebruiken het heel veel in de paneelbouw. Prijs valt reuze mee. Dat gaat decennia mee.

Alternatief is zelf zoiets 3D printen, met een .25mm nozzle kun je best kleine features printen.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 11-06-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
Zo ik heb rustig even alle opties bekeken maar een laser/graveer machine vind ik eigenlijk net iets teveel van het goede voor zijn doel.

Eigenlijk is wat ik nu met de nimbot doe precies wat ik makkelijk vind behalve het verkleuren natuurlijk.

Ik heb gekeken naar die dymo maar mijn stickers moeten 75x40 worden en de dymo gaat dat niet voor elkaar krijgen voor zover ik zie. De nimbot kan ook grotere stickers afdrukken mocht het nodig zijn voor andere toepassingen.

Helaas ben ik er dus nog niet uit, maar hoe dan professionele sticker bedrijven dat dan?

Ik heb net stickers laten maken 1000 stuks met 2 kleuren voor 20 euro en bij hetzelfde bedrijf heb ik ook stickers voor mijn bedrijfswagen laten maken die al 2 jaar spierwit blijven.

Waar printen die hun stickers mee? Of beter op wat voor materiaal? Ik snap dat die professionele apparatuur gebruiken maar er zal toch wel iets zijn voor kleinverbruikers wat ook nog te betalen is?

Andere optie die ik misschien wel interessant vond is om bv hondenpenningen te graveren zoals ze bij mijn hond ook op de penning hebben gedaan. Dan is er misschien geen logo maar wel iets wat lang mee gaat en idd zoals iemand zei kan je de penning later als presentje geven aan de mensen.

Maar die machines kosten ook best veel geld, of ik kijk weer eens niet goed. Die penningen kan je vast op Ali of temu voor weinig krijgen denk ik.

Andere opties vind ik zelf niet erg profi er uit zien al zijn de ideeën wel top!
Pagina: 1