Hoi Roy, zie je post nu pas, had je anders graag geholpen, maar ik zie dat het al gelukt is. Gr.!
Mohawk49 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:29:
He V-8,
Jouw stappen 1 op 1 gevolgd. Het werkte in 1 keer!
Alleen heb mezelf niet goed genoeg ingelezen, om het e.e.a. op weer/ temperatuur te regelen, heb je het abbo nodig, lesje geleerd voor de volgende keer.
Super bedankt voor de hulp!!
Als je via Home Assistant zou gaan schakelen, via een Pi met SSD of Intel NUC, gebruik maakt van een slimme thermostaat of wat WiFi/Zigbee temperatuur sensoren, ben je veel flexibeler in de mogelijkheden van je rolluiken. Openen en sluiten op basis van tijd, weer, binnentemperatuur, of je televisie gaat kijken, meenemen in scenes, maar ook gebruik via Siri
en Google Home. Een grote stap met flinke leercurve, maar zo de moeite waard.
Mavamaarten schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:11:
[...]
Ook dat gaat steeds goed.
[Afbeelding]
Mijn screens gaan steeds tot bijna naar beneden, met een redelijke spleet om nog naar buiten te kunnen kijken. Positie wordt altijd netjes weergegeven als 18%. Als ik nu 10 seconden omhoog doe en stop, dan zegt hij meteen bv. 27%.
Als ik MarkyB goed begrijp denk ik dat hij bedoeld dat de percentages niet logisch zijn, en dat klopt zeker, is ook het geval bij de Shelly.
De oorzaak hiervan is dat rolluiken op zichzelf niet geheel liniar zijn als het gaat om openen, de eerste 20-35% is enkel al de lamellen die in elkaar gevallen zijn ophalen, het rolluik zelf zit dan nog, zoals veel mensen dat zouden zeggen "dicht", maar in het gehele proces van openen is dat voor de Shelly wel dat percentage van een gehele open of sluit cyclus.
De beste oplossing hiervoor is goed onthouden wat voor jou waardes zijn waarop je de rolluik geopend wil hebben en die hanteren.