Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 19:32
Ok ik heb dus 2 aanboden gekregen ongeveer tegelijkertijd. Best een luxepositie natuurlijk. Ik zit wat details te vergaren maar ze zijn erg vergelijkbaar, ik neig naar bedrijf A.

Alleen bedrijf A is nog een rolomschrijving aan het opstellen en salarishuis want nieuwe functie. Van beiden heb ik alleen een aanbod op papier, geen contract oid. Morgenochtend gaan we als het goed is die omschrijving bespreken.

Nu voel ik me een beetje bezwaard om bedrijf B "aan het lijntje te houden" want ze zijn verder erg correct en vriendelijk geweest maar tegelijkertijd kan bedrijf A zich ook nog altijd bedenken dus ik neem wel een risico door B al af te wijzen.

Wat zouden mensen doen in dit geval? Open kaart spelen naar B en hopen dat ze beschikbaar willen blijven of nog een paar dagen rekken met nadenken.

Beste antwoord (via Pepperoni op 11-06-2024 11:35)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aan bedrijf A laten weten dat je ergens anders een aanbod hebt en dat er enige haast is om de deal te sluiten.

Aan bedrijf B laten weten dat je op een ander aanbod wacht en bedenktijd nodig hebt. Het gebeurt dat een bedrijf nog 500 euro bruto per maand erbij doet om iemand gemakkelijker binnen te sleuren.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

Rekken. Doen wat het beste is voor jouzelf.

Dat zal een bedrijf namelijk ook altijd doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Eerlijkheid duurt altijd het langst.

Niets vreemds aan om na te denken, maar je kan dat niet oneindig rekken. Wat ik zou doen is:
1) Bedrijf A laten weten dat er wel enige haast bij zit omdat je ook met een ander bedrijf in gesprek bent. Bijvoorbeeld aangeven dat je uiterlijk donderdag alle informatie moet hebben om een beslissing te nemen over je toekomst.
2) Bedrijf B laten weten dat je ook in gesprek bent met een ander bedrijf en dat je uiterlijk vrijdag een beslissing neemt over je toekomst.

Overigens vind ik het wel vreemd dat je een aanbod krijgt voor een baan die nog niet bestaat en waar nog niets voor opgetuigd is. Zou voor mij wel een red flag kunnen zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
Drardollan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:33:

Overigens vind ik het wel vreemd dat je een aanbod krijgt voor een baan die nog niet bestaat en waar nog niets voor opgetuigd is. Zou voor mij wel een red flag kunnen zijn.
Ik snap het, het gaat om het opzetten van een afdeling die nog niet bestaat. Vandaar dus. Qua red flag valt het hier wel mee denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
Nooit je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Verder is het heel normaal om met meerdere partijen tegelijk te praten en zij zullen nooit helemaal synchroon lopen qua timing. Dus niets afwijzen, maar gewoon even wat extra tijd vragen omdat je ook met een andere partij in gesprek bent en je nog niet een volledig beeld hebt van die rol. Als ze je dan toch pushen dan kun je ze altijd nog afwijzen (want een bedrijf dat jouw grenzen niet respecteert moet je van wegblijven).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Eerlijk zijn. Tegen beide zeggen dat je nog een aanbod hebt en tijd nodig hebt om de beste keuze te maken, want dat valt nog niet mee!

Tegen de partij die de voorkeur heeft geef je dan aan dat zij de voorkeur hebben, gepast een beetje druk opzetten om de boel te regelen.
Tegen de andere partij zeg je dat je er nog niet uit bent. Niet afzeggen, voor het andere (zo goed als) definitief is. Klein beetje de tijd proberen te rekken, maar dat kunnen natuurlijk geen weken zijn.

Als eenmaal de handtekening gezet is, zeg je tegen de afvallende partij dat zij het niet geworden zijn. Geen reden noemen, dat doet er niet toe. Het totaalplaatje bij de andere partij was gewoon passender. Nog even zeggen dat het je wel aan het hart gaat en wie weet kunnen jullie in de toekomst nog iets voor elkaar betekenen.

Niet teveel emotie, mitsen, maren, verontschuldigingen in je verhaal opnemen. Wordt het alleen maar lastiger en ongemakkelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Thanks allemaal, ik heb wat goede tips nu hoe dit aan te pakken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aan bedrijf A laten weten dat je ergens anders een aanbod hebt en dat er enige haast is om de deal te sluiten.

Aan bedrijf B laten weten dat je op een ander aanbod wacht en bedenktijd nodig hebt. Het gebeurt dat een bedrijf nog 500 euro bruto per maand erbij doet om iemand gemakkelijker binnen te sleuren.
Pagina: 1