SNLR ( Trined ) optimale settings.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deventenaar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-12-2024
Hallo.

Ik ben nu een tijdje klant bij SNLR met een Gigabit aansluiting en ben hiervoor meer dan 15 jaar klant geweest bij Tweak glasvezel naar volle tevredenheid ook met 1 Gigabit glasvezel.

Wat ik ook doe,ik kom bij SNLR niet boven de 900 Mbs. Niet met hun Fritzbox en niet met eigen apparatuur.
Bij Tweak haalde ik de Gigabit grens op mijn sloffen !
Mijn router is een Asus RT-AC88U . Ik gebruik nu een Fiber to Rj45 converter van TP link 1 GB.
De gemeten waardes zijn enorm instabiel. Ik heb wat met de MTU gespeeld. 1492 tot 1500. Met erg wisselend resultaat. Ook een duurdere converter 1GB/2,5GB/10GB veranderde niets !
De SFP is een 1GB AON . Deze komt uit de Fritzbox.

Mijn netwerk is bekabeld met cat 8.
Netwerkkaart is een 2.5GB .
PPPOE
Systeem een watergekoelde Asus ROG. ( dus geen gammele computer of laptop )

Heeft iemand tips om de 1 GB te bereiken ?
Ben ik iets vergeten ?

Bedankt vast. Patrick

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:15
Volgens mij is tweak dhcp en met pppoe zal je niet hoger komen dan 940. Dus ergens is nog wat te halen maar niet veel. Vraag me ook af of ze shapen of policen bij SNLR. Je zou voor het gemak nog kunnen proberen te shapen op 985, misschien dat er toch nog ergens wat retransmissies optreden

[ Voor 42% gewijzigd door Economics op 10-06-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

De volle gigabit haal je niet op een gewone 1Gbit optic en 1Gbit koperpoortjes. Door overhead houd je rond de 940Mbit over.

Als je op bijv. XGSPON zou zitten met 10Gbit poorten of 2,5Gbit end-to-end zul je zien dat je wel 1000 haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 10-06-2024 21:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 11:20
Sowieso heeft de AC88U geen 2,5gbit WAN poort, dus dan zit je ook aan de max van ~940mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
Ze garanderen max. 750Mbit/s. Volgens deze pagina.

https://snlr.nl/speedpromise/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deventenaar
Ik ben dus langer dan 10 jaar klant geweest bij Tweak glasvezel,misschien wel 15 jaar. Daar heb ik altijd de volle Gigabit gehaald. Echt maximaal !
SNLR kan wel op de website zetten dat zetten dat ze 750 Mbps garanderen,maar dan garandeer ik ze een overschrijving van 25% minder per maand.
De snelheid fluctueert enorm bij SNLR met als dieptepunt 600Mbps.
Ik ga met alle plezier het gevecht met ze aan.
IK denk dat SNLR namelijk niet de lijn vol open heeft staan,Tweak had dat wel. Want minder bandbreedte is meer klanten kwijt kunnen.

@itsmemax Mijn Asus heeft idd geen 2.5Gb Wan,maar die 1Gb is geen obstakel voor dit apparaat (Doorvoersnelheid is 112MB). Maar mijn mediaconverter en mijn netwerkkaart kunnen het wel op de slofjes aan. Bij 940Mbps zou ik niet klagen,maar ik heb t idee dat ze bij SNLR de lijn afgeknepen hebben. Ze zijn immers liever groen dan snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:16
Waarom toch altijd direct die beschuldigende toon en verwijten dat een provider een lijn knijpt? Geef eens één goede reden waarom een commercieel bedrijf de klant doelbewust zou gaan pesten door een lijn "niet vol open te zetten" (alsof het een waterkraan is, totale onzin in deze materie). Die klant wordt ontevreden, belast de klantendienst, kost geld aan monteursbezoeken, maakt slechte reclame en zal uiteindelijk overstappen als het probleem niet naar wens wordt opgelost. Welk voordeel kan een provider daar nu aan hebben?

Kijk, er zal heus een reden zijn waarom je niet altijd de snelheid meet die je wil meten. Het kan een technisch probleem zijn, overhead met PPPoE, slechte router/modem/NIC van pc etc. De enige manier om dit op te lossen is om mee te werken met de opsporen van de oorzaak van het probleem zodat het opgelost kan worden. De mensen die bij zo'n provider werken zijn ook maar mensen die hun baan doen, ik garandeer je dat niemand in de hele telecom branche er op uit is om klanten te traineren, echt niet. En ik vraag me oprecht af waarom je het denkt en welk voordeel het pesten van klanten een bedrijf kan opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
Ik merk ook verschil welke speedtest site je gebruikt. Gebruik je hun eigen site http://snlr-nl.speedtestcustom.com/ of bijv. die van KPN https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ er zit altijd wel verschil in.
Maar aan de 1000 Mbit/s kom ik ook nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:39
SNLR gebruikt PPPoE, door de overhead van dit protocol zal je op een 1Gbps optic de maximale snelheid ongeveer 950Mbps zijn. Tweak gebruikte DHCP, daar heb je dit overhead 'probleem' niet. Dat je bij SNLR dus een lagere snelheid haalt dan bij Tweak is technisch dus goed te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deventenaar
@Andros Dat komt door die tabel die Tweak online heeft staan. Nederlanders zijn zuinig. Hoe meer ze de lijn knijpen , hoe meer klanten ze op t netwerk kunnen plaatsen. Ik zoek gewoon een keiharde verklaring waarom t bij Tweak zo goed was en bij SNLR zo beroerd. Door hun norm zo laag te stellen voorkom je natuurlijk wel veel gedram. Misschien dat anderen genoegen nemen met dat minimum van 700Mbps , maar ik doe dat niet. Ik betaal voor 1000 , dan wil ik daar zo kort mogelijk in de buurt zitten. Wat als ze bij de benzinepomp jou 0.7 liter geven ipv 1 liter maar wel de volle literprijs rekenen ?
Appels en peren ? Vind ik niet. Ik was t liefst bij Tweak gebleven,maar dat werd verkocht.
Dieptepunt van de metingen 612Mbps en de upload zit altijd rond die snelheid.

Ik meet op verschillende momenten,met verschillende speedtests , ook die van SNLR. Ik doe dit nu al een aantal weken maar het blijft een heel onstabiel gebeuren.

https://forum.tweak.nl/t/...et-echt-in-de-praktijk/23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deventenaar
@JohDB PPPOE , dit klopt helemaal. Ze kregen t zelfs voor elkaar om me de foute inloggegevens te verstrekken. Deze heb ik uiteindelijk uit de Fritzbox afgelezen. Ik stelde ze de vraag of ze niet liever een top product willen aanbieden ipv een middenmoot product. Waarschijnlijk vinden ze zelf dat ze geweldig goed bezig zijn. Vooral groen. Voor mijn part stoken ze de servers op diesel. Ik wil ontvangen waar ik voor betaal. 5 a 10% marge is prima. 400Mbps minder op sommige dagen is echt onacceptabel.

Bij Tweak had ik idd geen PPPOE . Je had gewoon direct contact met het netwerk en de newsserver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Economics schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:10:
Volgens mij is tweak dhcp en met pppoe zal je niet hoger komen dan 940.
Dit is het 99%, pppoe is stuk zwaarder voor apparatuur. (pppoe is single threaded)

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-06-2024 14:31 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:07
Deventenaar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:21:
@Andros Dat komt door die tabel die Tweak online heeft staan. Nederlanders zijn zuinig. Hoe meer ze de lijn knijpen , hoe meer klanten ze op t netwerk kunnen plaatsen. Ik zoek gewoon een keiharde verklaring waarom t bij Tweak zo goed was en bij SNLR zo beroerd. Door hun norm zo laag te stellen voorkom je natuurlijk wel veel gedram. Misschien dat anderen genoegen nemen met dat minimum van 700Mbps , maar ik doe dat niet. Ik betaal voor 1000 , dan wil ik daar zo kort mogelijk in de buurt zitten. Wat als ze bij de benzinepomp jou 0.7 liter geven ipv 1 liter maar wel de volle literprijs rekenen ?
Appels en peren ? Vind ik niet. Ik was t liefst bij Tweak gebleven,maar dat werd verkocht.
Dieptepunt van de metingen 612Mbps en de upload zit altijd rond die snelheid.

Ik meet op verschillende momenten,met verschillende speedtests , ook die van SNLR. Ik doe dit nu al een aantal weken maar het blijft een heel onstabiel gebeuren.

https://forum.tweak.nl/t/...et-echt-in-de-praktijk/23
Providers mogen NIET knijpen, alleen in uiterste gevallen (en vaak pas na een gerechtelijke uitspraak) zou het eventueel misschien mogen.
Lang leve netneutraliteit :X

Echt, elke keer dat: mIjN pRoViDeR kNiJpT ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:15
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Dit is het 99%, pppoe is stuk zwaarder voor apparatuur. (pppoe is single threaded)
Zeker. Maar als zij policen om de bandbreedte van de klant te knijpen dan snap ik wel eerder waarom je niet hoger kom dan 700mbps. Uit ervaring kan ik zeggen dat er enorm veel providers zijn die nog policen i.p.v. shapen. Krijg je onderstaand effect. Daarom rest mijn vraag, kun jij op je CPE shapen? Of probeer eens UDP iPerf testen uit te voeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJDtbuHX3iNVsr7Z0casF4yfZLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SsygMp2VGgcaqeG0WxeQkHSk.png?f=user_large

https://networkexpert.co/...policevstrafficshape.html
Pagina: 1