Van Windows 10 naar Windows 11( pro )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Mijn vraag

Is het nu waard om over te stappen naar windows 11 ( ik heb pro versie dus word ook pro versie ). I.v.m. Windows stopt in 2025 updates en ja als ik meer wil betalen krijg ik nog updates maar goed. Ik ben zelf een gamer en record ook videos en stream soms.. Daarnaast gebruik ik ook adobe programmas en netflix uiteraard en nog wat andere softwares.. Heeft dit enige impact en ook op de tempratuur?
Dus in andere worden is het nu al meer stabiel dan het voorheen was?

Dusja me vraag is dus of het het nu waard is of niet.. ik ga niet naar linux en helemaal niet naar de gouden appel boom..

Ik heb zelf op google verschillende prompts geprobeerd maar ik kom alleen maar oude data tegen geen recent. Dus weten jullie hier meer van of meer ervaring? Vind ook niks op tweakers want anders zou het op google een link moeten triggeren..

mvg Joe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01
Wat voor impact het gaat krijgen is maar op 1 manier te ondervinden.

Echter om zeker te zijn dat je nog bij oude data kan en via Windows 10 terug kan, adviseer ik om eerst een backup te maken van je gehele machine met bijvoorbeeld Veeam Free Agent for Windows.

Daarmee kan je een Full System Restore doen, zodat je alles weer terug hebt naar zoals het was.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
maar is het het al waard om over te gaan want op gegeven moment is het of over gaan of uiteindelijk 300 euro extra per jaar maken wat ik begreep eerste jaar 66 dollar dan dubbele en dan weer 66 daar boven op.. dus is het het moment om over te gaan off niet ik heb windows 10pro op deze pc sinds 2019 en daarvoor ook al op laptop voor 4-6 jaar

vraag me gewoon af of het al stabiel genoeg is voor je pc qua gaming en record/stream en de andere taken. ik heb samsung ssd's alleen en staat een post van 2021 dat w11 niet zo goed met ssd en hdds kon omgaan in 3 jaar neem ik aan dat dat is aangepast wel.. heb niks aan een backup als w10 straks niet meer beveiligd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Naar mijn mening is W11 erg stabiel, mocht je oudere hardware in je pc hebben ; capture-kaarten oid zou je eerst even kunnen checken of er drivers voor zijn.

(Ik had een wifi-kaartje dat niet meer werkte in eerste instantie).

- Je weet van het bestaan van OEM keys ? Ben je voor een tientje ofzo klaar,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
als ik mijn hardware tegen jouw zeg zou je daar mee kun bevestigen of het zou kunnen gaan? en als ik upgrade via de windows update dus.. dan behoud ik al mijn programmas en opgeslagen dingen toch
en ik hoef niet overal opnieuw in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

W4R71G3R schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:39:
als ik mijn hardware tegen jouw zeg zou je daar mee kun bevestigen of het zou kunnen gaan? en als ik upgrade via de windows update dus.. dan behoud ik al mijn programmas en opgeslagen dingen toch
en ik hoef niet overal opnieuw in te loggen?
Ja op basis van de hardware is dat te zeggen.
Ja je kunt programma’s en data behouden maar zorg voor een bijgewerkte back-up.

Of je opnieuw moet inloggen verschilt. Maar je hebt toch wel een goede password manager anno 2024? ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
nelizmastr schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Ja op basis van de hardware is dat te zeggen.
Ja je kunt programma’s en data behouden maar zorg voor een bijgewerkte back-up.

Of je opnieuw moet inloggen verschilt. Maar je hebt toch wel een goede password manager anno 2024? ;)
ja het staat niet op mijn pc xD
en alles heeft authenticatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de upgrade assistent/manager om upgrades (10/11) uit te voeren.
Je kan de laatse Windows 11 ISO downloaden en deze op USB zetten of de ISO openen (koppelen) in verkenner en dan daarvan de SETUP starten om de upgrade uitvoeren.
Bij het starten van de setup van de ISO/USB zal de juiste Windows versie herkend worden.
Als alles goed gaat krijg je ook de melding dat alle apps/instellingen worden behouden.

Het is sowieso aan te raden altijd een opstartbare Windows installatie USB bij de hand te hebben voor noodgevallen.

Google: Windows 11 Upgrade met ISO
ElevenForum: Upgrade to Windows 11 (Via USB or ISO)

Mocht dat toch problemen geven/mislukken probeer het dan offline/zonder updates te downloaden tijdens de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-09 15:06
Ik ben al een tijdje over van Win10 (Pro) naar Win11 (Pro), gewoon via de Windows Update gedaan.

Het enige dat ik mis is dat ik de taakbalk niet meer boven aan het scherm kan zetten, lijkt erop dat deze feature niet gaat komen in Win11.

Ik ben nog geen problemen tegen gekomen dat software niet meer werkt oid.

(Meeste dat ik gebruik zijn FLStudio, Adobe Photoshop en OBS).

[ Voor 9% gewijzigd door Duke of Savage op 11-06-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Duke of Savage schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:37:
Ik ben al een tijdje over van Win10 (Pro) naar Win11 (Pro), gewoon via de Windows Update gedaan.

Het enige dat ik mis is dat ik de taakbalk niet meer boven aan het scherm kan zetten, lijkt erop dat deze feature niet gaat komen in Win11.
(...)
Dit dus... en die taakbalk boven links heb ik uiteindelijk 3rd party opgelost.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R

wat doe je op je pc gewoon gamen of werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-09 15:06
W4R71G3R schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:14:
[...]

wat doe je op je pc gewoon gamen of werk ?
Beide, werk (IT), gamen (CS2, Starcraft 2, RDR2) en hobby (muziek, scripten/programmeren en streamen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Duke of Savage schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Beide, werk (IT), gamen (CS2, Starcraft 2, RDR2) en hobby (muziek, scripten/programmeren en streamen) :)
als ik me spec zeg heb je daar wat aan ? ik heb wel de optie daar niet van hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35

Ik ben aan het twijfelen of ik gewoon zou upgraden of een verse installatie zou beginnen. Liever een upgrade want anders ben ik weer een hele dag bezig om alles weer te installeren en in te stellen.
Hoe is de upgrade verlopen bij jou? Heb je nadien problemen gehad met dingen die niet meer correct werken of was alles ok?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 19:38
Ik heb de upgrade van Windows 10 naar 11 gedaan en dat werkt zonder problemen.

Het feature update proces wordt bij Windows Insider Canary builds gebruikt en dat werkt bijna probleemloos. Microsoft heeft dat proces goed in de vingers.

Ik zou gewoon upgraden. Je kunt altijd nog een keer schoon installeren als dat nodig mocht zijn. Maak van tevoren een backup van je data (iets om sowieso geregeld te doen).
Pagina: 1