Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellion
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-04 18:54
Mijn vraag
Ik wil een wall switch van hue installeren om 2 tuimel schakelaars te bedienen. Alles aangesloten maar als ik in de hue app wil configureren loopt het fout.
Eerst wall switch aantal keer moeten resetten voor de app hem vind. Daarna moet je de schakelaars enkele keren induwen om de wall switch te “verifiëren”. Hier loop ik iedere keer op vast. Wat wel lukt is elke schakelaar apart op een wall switch aansluiten maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.. Nu heb ik 2 puls schakelaars gekocht zodat ik ook kan dimmen. Terug geprobeerd om er 2 aan te sluiten op 1 wall switch. Terug hetzelfde probleem..
Iemand een idee wat er fout gaat? Ik heb al verschillende keren een gewone tuimelschakelaar aangesloten op een wall switch en dit werkt goed. Vanaf ik er 2 wil aansluiten op 1 wall switch werkt dit niet. Ook met de puls schakelaars krijg ik het niet werkend. Telkens geraak ik niet verder dan het “verifiëren van de wand schakelaar” Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zUAB_cHJHmYc3IvQyYNMqc0bZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BJFBd2W5XneUkBgMsBEaBZ56.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-S-5njrT54DDgXusbQK-mbeqpA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lgVP5qI0WVpCF8Nz6kEvI2iw.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Stellion op 10-06-2024 17:53)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37
Heb je de app ook verteld dat er pulsschakelaars aan zitten? Of komt die vraag pas later in het proces langs (te lang geleden dat ik die van mij heb ingesteld...). Omdat je zegt dat het met een tuimelschakelaar wel werkt... dan verwacht de app blijkbaar de reactie van dit type schakelaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:43
Heb je misschien een foto/schema van de aansluiting?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Heb je de app ook verteld dat er pulsschakelaars aan zitten? Of komt die vraag pas later in het proces langs (te lang geleden dat ik die van mij heb ingesteld...). Omdat je zegt dat het met een tuimelschakelaar wel werkt... dan verwacht de app blijkbaar de reactie van dit type schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 10:35
heb het zelfde gehad, heb echt ruim 20 minuten geprobeerd hm toe te voegen.

Probeer de knop 30 sec in te drukken, dan komt er een soort reset. misschien zelfs langer

daarna opnieuw proberen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellion
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-04 18:54
Ja, ik heb inderdaad ingesteld dat het puls schakelaars zijn. Ondertussen na lang proberen is het met de puls schakelaars gelukt (opeens zonder echt een bevestiging van de app.. Wel met 2 switches verbonden aan 1 schakelaar. Ik laat het zo. Blij dat het toch gelukt is op die manier. Wel een beetje wringen om de 2 switch weggewerkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedzad
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik probeer het nu ook al dagen.(Gira tastschakelaar) Ik blijf ook steeds hangen bij het verifiëren. Het is me wel 1 keer gelukt om het werkend te krijgen alleen moest ik toen 2 keer drukken om een lamp aan te zetten, daarna switch verwijderd omdat ik dacht dat er iets niet klopte. Wat ik ook raar vind is dat ik bij mijn andere wall switch een extra knop bij de instellingen heb waar ik terug kan gaan naar de vorige configuratie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPIszI8mIbSJJ5S78FvlXVzz3FE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7Dq4WJftAfZ63I64YyyVmTCT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ9ncGP2IBmyi05LEmsC-mUeKlk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UtvUmq0cmxqvOc04IGJdnZMT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jY-3WpfrB0naWgxGe1knw72RoN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7qnB6zQh82kHqDlvML3ZkwLv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Die extra knop heeft te maken met een migratie naar nieuwe opties voor de WSM in een nieuwe versie van de app. Heb je deze melding niet langs zien komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMRqzes2uRz4Qs4u80Tgll7TR9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94IadzNtFLbp0kSVevZAGPy9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedzad
Tot gister zag ik die melding wel bij mijn andere 2 switches. Vanochtend is die extra knop ook weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Klopt, ze vragen het één keer en dan ben je die optie kwijt. Als je er niets mee doet zit je dan wel ineens op een ander schema, wat ik niet zo netjes vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedzad
Dus ik kan nu niet meer de instellingen wijzigen dat ik mijn lichtschakelaar 1 keer hoef in te drukken om een lamp aan te zetten en 1 keer indrukken om uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ja hoor, maar je moet dan even zelf de configuratie weer terug zetten. Die waarschuwing was je cue... als je je 'oude' settings had willen behouden had je die toen even via die 'vorige configuratie' knop terug moeten zetten. Nu moet je handmatig kiezen voor een schema (scene switch, time-based, etc) en dan de rest weer zetten zoals jij het wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berminator
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-06 23:40
Na heel veel trial en error is het mij gelukt.

Een aantal punten voor degenen die hier wat aan hebben:

- Toen het was gelukt hoefde ik niet op knoppen te drukken om te verifiëren (GA DUS NIET VERIFIËREN MAAR KILL DE APP EN START OPNIEUW ALS DIT SCHERM KOMT
- Zorg dat je de module/schakelaar niet eerst in de wand monteert maar voor je op tafel legt

Stappen:
1. Zorg dat de verbinding fout gaat
2. Zeg "ik heb hulp nodig"
3. Zet beiden knoppen in dezelfde richting, bijvoorbeeld naar beneden
4. Reset de module 30+ sec (dus niet 10)
5. Vervolgens wordt gevraagd eenmalig te schakelen, druk hierbij tegelijk beiden knoppen in (in dit geval naar boven) NB: Je ziet de rode lampjes knipperen op je module indien dit effect heeft gehad! Dus dat is een goed teken.
6. Start het zoeken naar de module
7. Als de module juist is gevonden dan kun je de knoppen direct configureren
8. Werken bovenstaande stappen niet doe ze dan inverted, dus bij stap 3 ze allebei naar boven zetten
9. Probeer het minimaal tot het lukt en laat je niet uit het veld slaan :+

Succes! :P
Pagina: 1