Beeld PC behouden bij uitzetten monitor's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

We hebben hier 2 Panasonic Walldisplays (grote tv's specifiek voor digi borden) met daaraan een raspberry PI voor tonen van wat info. Helaas geen typenr bekend, en ook niet te lezen zonber dat ding van de muur af te halen.

die Pi's tonen fullscreen een browser welke full screen gezet is.
Die schermen zetten zichzelf elke nacht uit, de pi's blijven gewoon draaien.
Dat ging altijd goed. Sochtends springt de tv weer aan, en de pi toont het fullscreen webpagina

Nu hebben we onlangs 1 van die 2 displays moeten resetten naar factory instellingen.
Sindsdien heb ik het probleem dat de PI ziet dat de TV uitgaat, en springt van fullscreen af.

Waardoor we hem nu met de hand elke ochtend goed moeten zetten.
Ik gok dat ik ergens een optie moet aanzetten op de tv die ervoor zorgt dat de pi niet ziet dat de TV uit is.
Maar het ding heeft TIG opties, maar ik kan niets vinden dat lijkt alsof het hiermee te maken heeft.

Het helpt ook niet dat ik geen idee heb waar ik naar aan het zoeken ben :X
Weet iemand welke techniek/terminologie hiervoor gebruikt word ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:29
Je zou HDMI-CEC mogelijk kunnen uitschakelen (als je die optie hebt). Dat voorkomt dat de PI (als het goed is) ziet dat de monitor uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
@heuveltje
Als één van de twee nog goed werkt, alle instellingen een voor een bij langsgaan en vergelijken. Vaak hebben deze schermen ook een RS232 aansluiting waarmee je ze kunt aansturen, aan- en uitzetten etc. vanaf de Pi.

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-06-2024 13:49 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
dylan111111 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:26:
Je zou HDMI-CEC mogelijk kunnen uitschakelen (als je die optie hebt). Dat voorkomt dat de PI (als het goed is) ziet dat de monitor uit gaat.
Was al uitgezet. Maar dat hielp niet.
Puch-Maxi schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:48:
@heuveltje
Als één van de twee nog goed werkt, alle instellingen een voor een bij langsgaan en vergelijken. Vaak hebben deze schermen ook een RS232 aansluiting waarmee je ze kunt aansturen, aan- en uitzetten etc. vanaf de Pi.
Dat heb ik al geprobeerd, maar of ik heb hem denk ergens over het hoofd gezien. (ook lastig, maar 1 afstandbediening en ze hangen in 2 verschillence ruimtes.) Vandaar mijn hoop dat iemand me (ongeveer) de correcte setting kon vertellen.

Enige verbinding is trouwens een (mini) HDMI , geen overige kabels.
Thanks, klinkt als wat ik moet hebben. Alleen dan met verloop stukkken, houd ik even in het achterhoofd. Maar dit scherm zou het gewoon moeten kunnen. Bedankt voor de term, alleen vind ik daar ook nog niks op :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Kun je geen fotos maken van de settings van de andere monitor en ze dan vergelijken?
Pagina: 1