Aux naar Optical

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzzie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb een tv (OK. ODL39640H-DIB) en een soundbar van LG (SL4Y) die verbonden zijn met een optische kabel. De optische poort van de TV werkt sinds gisteren niet meer en de soundbar heeft alleen een optische aansluiting. Op de TV zit ook een aux en Jack aansluiting. Ik ben dus op zoek naar een kabel, adapter, of kastje dat analoog om kan zetten naar optisch. Ik zie veel producten die het andersom doen maar dat is dus niet wat ik zoek.

Ik hoor het graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

https://www.kabeldirect.n...xiaal-omvormer-zwart.html

Zoekterm: analoog naar optisch actieve adapter ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35
Of, als je de digitale weg wil bewandelen en je TV arc ondersteund:
Zoeken naar een HDMI Audio Extractor met optische uitgang.

elleP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat werkt er niet meer dan?
Vaak genoeg gezien dat een stekkertje er net niet meer helemaal lekker in zat. Die optische stekkers hebben een randje, dat wil wel eens uitlubberen.
Kijk even of er licht komt als je het poortje van de TV opent. En probeer een andere kabel (draai de bestaande desnods om als test).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john keats
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Of check je TV even of deze wel staat ingesteld om het geluid naar de Optical out te sturen ipv bv de speakers. Zelfde geld voor de soundbar of deze niet toevallig staat te wachten op geluid van de USB of Bluetooth ipv de Optische ingang.