Rolluik aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:34
Geachter tweakers.

Ivm nieuwe ramen moest 1 van mijn rolluiken er van af en die heb ik dit weekend weer opgehangen. Nu wil echter het rolluik van de deur niet omlaag als ik hem aansluit op het elektrapunt die daar voor bedoeld is.

puntAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2ImBd7pq5DHErd6vyaM8UQ4_sE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrMbiAWlabxvQkgn7V7CyTf3.jpg?f=fotoalbum_large

In de foto zie je links de draden die vanaf het rolluik komen en de 4 draden die al zijn aangesloten zijn bedoeld voor de schakelaar met slot die aan de voorkant hangt.

Nu vraag ik mij af of ik het rolluik weer moet aansluiten. Dom van mij om van deze geen foto gemaakt te hebben toen die was aangesloten, want heb geen aansluitschema en kan ook zo 1,2,3 niet het type rolluik vinden.

Met de draden van het rolluik is niks mis, want als ik hem aansluit op het elektrapunt in de ruimte ernaast, dan doet die het wel.

Het zit dus echt in het elektrapunt in de gang. Morgen komt er een multimeter binnen dus kan ik deze week kijken (eerst uitvogelen hoe die werkt) of er nog spanning op staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:07
Als ik dit zie, zou ik gewoon opnieuw beginnen en het meteen goed maken. Een los contact zou in dit geval zo te zien wel erg voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Ja heb het inmiddels gefixed met het aansluitschema dat ik online vond. Dus gaat weer naar benden en omhoog als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Nu je toch bezig bent. Wanneer je dat rode klemmetje nog even eraf haalt hoef je de schakelaar niet vast te houden voor het omhoog/ omlaag laten gaan van het rolluik.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:39
Los van de werking zie ik beschadigde bedrading, losse draden die in elkaar zijn gedraaid, steken er draden een halve centimeter uit, geen adereindhulzen..

Tsja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10
Met ^, ook bruin en blauw aan elkaar?

Laat dit in orde brengen, met adereindhulzen en trekontlasting, en correcte draadkleuren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Heb de tips ten harte genomen en even de adereindhulzen besteld met de benodigde tangen en nieuw draad. Ga ik het eens goed in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem zonwering
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-05 17:52
Numbers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:11:
Nu je toch bezig bent. Wanneer je dat rode klemmetje nog even eraf haalt hoef je de schakelaar niet vast te houden voor het omhoog/ omlaag laten gaan van het rolluik.
Let hier wel mee op, er staat dan continu spanning op de motor, bij een verandering in de afstelling (bijv. rolt iets anders (dikker) op) of er iets onder het rolluik staat, kan de motor doorbranden of het rolluik beschadigen.

Als je de schakelaar moet vasthouden sta je hier in principe altijd bij.

Eigenlijk zou je als je de schakelaar (op een wandcontactdoos) aansluit de spanning moeten checken.
Wij gebruiken haakse stekkers en zorgen dat de spanning in het midden (boven) van de schakelaar zit zodat er geen spanning naar buiten gaat als de schakelaar op de "0" stand staat.
De blauwe draden worden namelijk direct op elkaar aangesloten dus als de stekker andersom in de WCD wordt gestoken staat er continu spanning op het product.

Rem zonwering

Pagina: 1