Vloerkleed kleiner (laten) maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
Onlangs een rijtjeshuis gekocht en nu een prachtig vloerkleed gezien *O* Helaas is de kleine variant (160x230) te klein op de 160 kant. Want dan steekt hij nauwelijks uit van de hoekbank. De grote variant (190×290) is te groot op de 290 kant. Dan kom ik in de knel met mijn eetkamerstoelen & -tafel.
Ik heb wat rond gevraagd maar ik merk dat bedrijven als Carpetright niet zo enthousiast zijn over het op maat maken van een vloerkleed dat niet van hun is. Heeft iemand nog een andere goede oplossing om een vloerkleed in te korten? Via Google vind ik niet veel

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Kun je het kleed niet gedeeltelijk onder de bank laten doorlopen?

En anders eens kijken bij een kledingverstelzaak (die allemaal de Gouden naald of de Zilveren schaar heten). Even langslopen en uitleggen wat je wil. Niet naar een keten, maar gewoon waar de eigenaar zelf alles doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42

Dentheman

Zie signature

Ik zou inzetten op een kleermaker/naai-atelier, schoenmaker of een zeilmaker.

Deze zouden over de spullen en kunde moeten beschikken om een kleed in te korten en af te stikken

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47
Het gaat vooral om het netjes afwerken, op maat snijden is niet zo spannend. Dat afwerken noemt men festonneren/banderen en als je dat in Google gooit zul je bedrijven tegenkomen die dat voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Pat911 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:33:
Kun je het kleed niet gedeeltelijk onder de bank laten doorlopen?

En anders eens kijken bij een kledingverstelzaak (die allemaal de Gouden naald of de Zilveren schaar heten). Even langslopen en uitleggen wat je wil. Niet naar een keten, maar gewoon waar de eigenaar zelf alles doet.
Ja dat kan maar dan ligt het kleed dus wel ongelijk onder de bank... Ik heb geprobeerd er foto's van te zoeken om te zien hoe dat staat, maar er staan vooral perfecte foto's op google :P
Ik ben bang dat het niet mooi is als de poten er aan de ene kant net op staan en het kleed aan de andere kant volledig onder de bank doorloopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:42
Sharonh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Ja dat kan maar dan ligt het kleed dus wel ongelijk onder de bank... Ik heb geprobeerd er foto's van te zoeken om te zien hoe dat staat, maar er staan vooral perfecte foto's op google :P
Ik ben bang dat het niet mooi is als de poten er aan de ene kant net op staan en het kleed aan de andere kant volledig onder de bank doorloopt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDpoD_JpsmJk_CQBR6UGJM8It5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7itBX7DYjlH41voN0hQWS2SK.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Niet helemaal. Maar wel super lief dat je probeert te helpen met die foto O+

Ik heb hier een soort van matige painttekening gemaakt :+ (Er komt trouwens geen stoel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsHmMUMf07v9xz4glT1QOzi9CXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QY36sqLVyWTO5uJb6cgOMWc7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Als je de rand nou op het einde van de bank laat uitkomen in plaats van eronderuit, steekt die 2,90 dan te ver uit?
Lijkt mij dat die van 1,60 bij 2,30 precies in het bankvak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Pat911 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:37:
Als je de rand nou op het einde van de bank laat uitkomen in plaats van eronderuit, steekt die 2,90 dan te ver uit?
Lijkt mij dat die van 1,60 bij 2,30 precies in het bankvak past.
Bij de kleinere variant staan de pootjes van de bank echt net op 't kleed en houdt het aan de andere kant maar net zo'n 10 cm over. Volgens mij ziet dat er wat goedkoop uit aan 1 kant? Maar ook daar zijn geen foto's van
Ik vraag me ook af of de salontafels dan wel op het kleed kunnen staan (zijn 2 organische met verschillende hoogtes. Ze komen wat over elkaar te staan dus lastig berekenen)
De bank is trouwens 219x264.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QP-JTWawyc7SRV0Yq77QXx7rAlE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tu4UPk3iHXFICEeSjj9ybqr5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Ja hoor, een salontafel kan prima op een kleed. Als die weekje staat is tapijt ter plekke plat gedrukt, dus stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
99ruud99 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:19:
Ja hoor, een salontafel kan prima op een kleed. Als die weekje staat is tapijt ter plekke plat gedrukt, dus stabiel.
Ha nee ik bedoel of ze er beiden wel op kunnen staan als het kleed maar zo'n maximaal 10 cm verder uitsteekt dan de bank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Doe hetzelfde als mijn vriendin:

Teken je woonkamer met deuren, stroompunten en ramen in op een A3 papier. (schaal te bepalen adhv grootte woonkamer).
Vervolgens knip je al je meubels etc uit adhv zelfde schaal.

En dan lekker puzzelen - kan je meteen bepalen hoe het tapijt moet komen om netjes uit te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Wij hebben bewust het kleed zo dat de bank er met een stel poten op staat. As de hond wegsprint of remt gaat dat ding anders alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is min-of-meer hoe 't bij ons staat; als ik vanavond thuis kom wil ik wel een foto maken. Dit is een foto uit 2017 toen we het huis net gekocht hadden (dus de inrichting was nog niet af). Het vloerkleed is inmiddels vervangen door een groter dus de bank staat er nu op zoals in jouw tekening.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 10-06-2024 14:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Zelf vind ik een kleed waar je bank (net) op staat prettiger. In mijn ervaring gaat een los kleed altijd een beetje schuiven, of is t net een struikelrandje, of roteert het geheel. En als je tussen de bank en salontafel doorloopt loop je met je ene voet over t kleed en de andere op de vloer (of nog erger: precies op t randje van t kleed).

Als je even de moeite neemt om het strak onder de pootjes te zetten zet je alles 'vast', schuif je de salontafel+kleed ook niet zomaar weg als je je voeten op t randje steunt.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Dit is min-of-meer hoe 't bij ons staat; als ik vanavond thuis kom wil ik wel een foto maken. Dit is een foto uit 2017 toen we het huis net gekocht hadden (dus de inrichting was nog niet af). Het vloerkleed is inmiddels vervangen door een groter dus de bank staat er nu op zoals in jouw tekening.
As promised. Let even niet op de dekens, we hebben een vrij jonge poes die nog niet helemaal snapt waar 'ie wel en waar niet mag krabben :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4EUGOrv3VBOyBIOvC01kX4nWKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hGl5lyvIe2bYOStjmwHQIb3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 11-06-2024 17:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
RobIII schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:09:
[...]

As promised. Let even niet op de dekens, we hebben een vrij jonge poes die nog niet helemaal snapt waar 'ie wel en waar niet mag krabben :P

[Afbeelding]
Thanks! Moet het even op me laten inwerken haha.
TV heb je lekker strak zitten trouwens _/-\o_
Pagina: 1