Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zit even met een technisch probleem waar waarschijnlijk een hele makkelijke oplossing voor is maar ik weet zo even niet de beste manier. Misschien heeft iemand een suggestie.

Ik maak thuis muziek in een kleine home studio en ik wil graag het proces filmen (de ruimte, niet het scherm) waarbij de muziek die ik maak digitaal in de video wordt opgenomen vanuit mijn computer. Als ik het gewoon zou filmen met het geluid via de microfoon van mijn telefoon dan verlies ik veel kwaliteit.

Wat zou kunnen is dat ik de muziek opneem op mijn pc en later monteer met videobewerking, maar wat ik liever zou hebben is dat audio en video min of meer automatisch gecombineerd wordt. Ik zie mensen dit wel doen op youtube maar ik weet niet goed hoe ik dit het best kan bereiken. Ik dacht misschien met een capture card maar misschien is dat niet nodig.

Ik heb de volgende spullen tot mijn beschikking maar als ik iets moet aanschaffen dan is dit ook geen probleem:

- Nikon dslr D3200
- Samsung Galaxy s20+

- Audio interface Presonus Audiobox iTwo

- PC met Geforce RTX 2060

Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Makkelijks is denk ik dmv claps/tikken het geluid te syncen? Dus je filmt het met wat je wil, en je neemt het geluid op. Aan de start tik je of klap je of whatever een paar keer. De twee waveforms kun je dankzij die duidelijke tikken supermakkelijk precies gelijk zetten :)

toevoeging, daar is dus die clapper ook voor aan het begin van filmopnames ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 10-06-2024 09:33 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 12:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drieoog
@kouk Thanks! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
BaRF schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:32:
Makkelijks is denk ik dmv claps/tikken het geluid te syncen? Dus je filmt het met wat je wil, en je neemt het geluid op. Aan de start tik je of klap je of whatever een paar keer. De twee waveforms kun je dankzij die duidelijke tikken supermakkelijk precies gelijk zetten :)

toevoeging, daar is dus die clapper ook voor aan het begin van filmopnames ;)
Ja dat is idd een manier maar de oplossing van @kouk was precies wat ik bedoelde