voor een kennis moet ik een desktop samenstellen voornamelijk voor videobewerking, hiervoor heb ik gekozen voor de intel 14600k.
Budget is ongeveer €1000, dit is geen absolute maximum.
verder moet ik ook nog een goed toetsenbord en goede monitor voorzien.
persoonlijk geef ik graag wat meer uit voor een stille computer die idle zga onhoorbaar is.
Wat verwacht je van ons?[i]
- controle dat mijn gekozen onderdelen best bang for buck bieden of dat ik ergens kan besparen op een onderdeel.
GPU: heb je echt een gpu nodig voor videobewerking? is de 3060 12gb een goede keuze?
SSD: ik heb gekozen voor een snelle SSD om te helpen bij het inladen van projecten en dergelijke, ik denk niet dat dit overbodig is.
Monitor:
ook zou ik wat hulp willen om een 2dehandse monitor te vinden die geschikt is voor videobewerking. ik dacht zelf aan een oude Dell UltraSharp U2713HM of U2717D, zijn er nog andere populaire modellen die geschikt zijn voor videobewerking? (1440p of 4k.)
Toetsenbord:
ik zoek ook nog een goedkoop Full Size tactile mechanisch toetsenbord met Azerty layout, de logitech G413 leek me eerst een goede kandidaat, maar ik lees toch dat de switches niet betrouwbaar zijn.
Budget is ongeveer €1000, dit is geen absolute maximum.
verder moet ik ook nog een goed toetsenbord en goede monitor voorzien.
persoonlijk geef ik graag wat meer uit voor een stille computer die idle zga onhoorbaar is.
Wat verwacht je van ons?[i]
- controle dat mijn gekozen onderdelen best bang for buck bieden of dat ik ergens kan besparen op een onderdeel.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14500 Boxed | € 262,- | € 262,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B760M DS3H DDR4 | € 104,- | € 104,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 279,- | € 279,- |
1 | Behuizingen | ASUS Prime AP201 Zwart | € 80,79 | € 80,79 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,62 | € 38,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 650W | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 169,90 | € 169,90 |
Totaal | € 1.102,11 |
GPU: heb je echt een gpu nodig voor videobewerking? is de 3060 12gb een goede keuze?
SSD: ik heb gekozen voor een snelle SSD om te helpen bij het inladen van projecten en dergelijke, ik denk niet dat dit overbodig is.
Monitor:
ook zou ik wat hulp willen om een 2dehandse monitor te vinden die geschikt is voor videobewerking. ik dacht zelf aan een oude Dell UltraSharp U2713HM of U2717D, zijn er nog andere populaire modellen die geschikt zijn voor videobewerking? (1440p of 4k.)
Toetsenbord:
ik zoek ook nog een goedkoop Full Size tactile mechanisch toetsenbord met Azerty layout, de logitech G413 leek me eerst een goede kandidaat, maar ik lees toch dat de switches niet betrouwbaar zijn.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel