All White Gaming/Casual Pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik bouw deze pc om te gamen en casual te webbrowsen. Ik doe niet aan videobewerken etc, maar wil het wel sterk hebben mocht ik er later mee willen oefenen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 3k (100 euro max erover) uitgeven voor mijn pc, twee monitoren en muis plus toetsenbord en speakers. Mijn scherm en pc moeten gewoon goede kwaliteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik neem helemaal niks mee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb voor de gre gekozen ipv de 7900 xt omdat deze koeler blijkt te zijn en qua prestaties is er maar 20 fps verschil gemiddeld op 1440p. Als jullie mij adviseren om toch voor de 7900xt te gaan omdat het beter is in xyz dan hoor ik het graag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet perse, kwaliteit en looks vind ik gewoon belangrijk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
graag zo min mogelijk geluid, zou ik mijn fans moeten veranderen denken jullie?

Ga je overklokken?
nooit gedaan, als het risicos mee brengt dan liever niet

Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie mening weten over mijn build, kan er iets beter? Ik heb van sommige onderdelen twee soorten uitgekozen omdat ik niet wist welke beter was. Bijvoorbeeld de cpu cooler, zal ik watercooling nemen of gewoon air? Ik heb ook lion li kabels erbij gedaan, een voor de moederbord en ander voor de gpu, zijn dit de correctie bijpassende kabels? Ik wil de build dus wit met rgb en een clean look geven

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 339,-€ 339,-
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX ICE€ 229,-€ 229,-
1VideokaartenSapphire Pure AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB€ 610,-€ 610,-
1BehuizingenMontech King 95 Wit€ 94,95€ 94,95
1KabelsLian Li Strimer Plus V2 16-12 kabel RGB, Zwart€ 59,-€ 59,-
1KabelsLian Li Strimer Plus V2 24-pin Moederbord Kabel€ 67,87€ 67,87
1ProcessorkoelingDeepCool AK620 Digital WH€ 71,52€ 71,52
1WaterkoelingNZXT Kraken 280 RGB Wit€ 169,90€ 169,90
1Geheugen internCorsair Dominator Platinum CMT32GX5M2X6200C36W€ 179,-€ 179,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000C36W€ 134,90€ 134,90
1VoedingenCorsair RM750 (2021) Wit€ 127,05€ 127,05
1VoedingenMSI MAG A850GL PCIE5 Wit€ 135,71€ 135,71
1SSD'sSamsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (Gamers Pack)€ 324,98€ 324,98
1SSD'sWD Black SN850X (zonder heatsink) 4TB€ 299,99€ 299,99
Totaal€ 2.842,87

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:21
Over algemeen ziet aio er gelikter uit.
Ram naar 6000c30, goedkoper en sneller
Pak een atx 12v 3.0 voeding
Je hebt geen heatsink nodig, die komt al met je mobo.

Die losse kabels maken het vooral erg duur, maar als jij het mooi vindt zal niemand je tegenhouden.

Wil je niet liever wat rgb fans?

uitvoering: Antec C5 Wit bijvoorbeeld

[ Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 09-06-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
99ruud99 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:15:
Over algemeen ziet aio er gelikter uit.
Ram naar 6000c30, goedkoper en sneller
Pak een atx 12v 3.0 voeding
Je hebt geen heatsink nodig, die komt al met je mobo.

Die losse kabels maken het vooral erg duur, maar als jij het mooi vindt zal niemand je tegenhouden.

Wil je niet liever wat rgb fans?

uitvoering: Antec C5 Wit bijvoorbeeld
Waar kan ik zien welke ram 6000c30 is?
En die msi voeding is een 12v 3.0 toch?
En dus die wd black ipv samsung, right?

Ik vind die case inderdaad ook super nice, die zou eventueel ook kunnen. Weet je misschien welke case betere airflow zou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:56
Waarom een witte voeding als toch, die overigens waardeloze, Strimers gebruikt? De voeding zelf zie je niets van.
Waardeloze Strimers omdat die dingen veel problemen geven met high-end hardware. Ze hebben veel weerstand en verlagen het voltage. Vaak zoveel dat het systeem instabiel wordt en de videokaart crasht en/of het systeem helemaal uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:15
ctkinggg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:48:
Waar kan ik zien welke ram 6000c30 is?
Filter in Pricewatch op deze site, bijv: https://tweakers.net/gehe...Jofwb0to6_CwFT_gXkK_kvG1v
En die msi voeding is een 12v 3.0 toch?
Ja, maar de Thermaltake die ik hier voorstel is beter.
En dus die wd black ipv samsung, right?
Het kan goedkoper met Lexar. In een game PC is de SSD al snel snel genoeg.
1BehuizingenAntec C5 Wit€ 128,85€ 128,85
1ProcessorkoelingDeepCool AK500 Digital WH€ 67,29€ 67,29
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF560C30BWEAK2-32€ 148,38€ 148,38
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Snow 850W - TT Premium Edition€ 149,26€ 149,26
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 224,90€ 224,90
Totaal€ 1.896,68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Thomg

Aww yiss

Geen comment over de 12VHPWR cable met een 7900GRE? Nee? Hoe ga je die gebruiken?

De GRE is trouwens ook geen XT. Zit een aardig performance verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Uszka schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:00:
Waarom een witte voeding als toch, die overigens waardeloze, Strimers gebruikt? De voeding zelf zie je niets van.
Waardeloze Strimers omdat die dingen veel problemen geven met high-end hardware. Ze hebben veel weerstand en verlagen het voltage. Vaak zoveel dat het systeem instabiel wordt en de videokaart crasht en/of het systeem helemaal uitvalt.
Als die stripers echt zoveel hoofdpijn bezorgen hoef ik ze niet, maar zou dan wel normale witte kabels naar me mobo en gpu willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Thomg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:01:
Geen comment over de 12VHPWR cable met een 7900GRE? Nee? Hoe ga je die gebruiken?

De GRE is trouwens ook geen XT. Zit een aardig performance verschil tussen.
Ik neem aan dat je het over die stripers kabel hebt? Ik ga die toch niet nemen denk ik als het problemen veroorzaakt

Ik heb dus benchmarks gechecked op youtube en het blijkt wel mee te vallen en die gre blijft koeler plus met de laatste update is het zelfs beter gaan performeren blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Trouwens heeft het nut om op de ryzen 9000 series te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
martyw schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:45:
[...]

Filter in Pricewatch op deze site, bijv: https://tweakers.net/gehe...Jofwb0to6_CwFT_gXkK_kvG1v

[...]

Ja, maar de Thermaltake die ik hier voorstel is beter.

[...]

Het kan goedkoper met Lexar. In een game PC is de SSD al snel snel genoeg.
1BehuizingenAntec C5 Wit€ 128,85€ 128,85
1ProcessorkoelingDeepCool AK500 Digital WH€ 67,29€ 67,29
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF560C30BWEAK2-32€ 148,38€ 148,38
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Snow 850W - TT Premium Edition€ 149,26€ 149,26
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 224,90€ 224,90
Totaal€ 1.896,68
Dit lijkt mij ook een mooie build, wat denk jij over die nzxt kraken cpu cooler, ik twijfel echt omdat ik hoor dat ze lekken en problemen kunnen veroorzaken en dat air cooler safer zijn. Maar vind ze wel erg mooi.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Stel dat ik ga voor een 7900xt is dan me cpu sterk genoeg volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 10:25
ctkinggg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 00:32:
[...]

Als die stripers echt zoveel hoofdpijn bezorgen hoef ik ze niet, maar zou dan wel normale witte kabels naar me mobo en gpu willen..
De uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Snow 850W - TT Premium Edition van martyw heeft witte kabels
Trouwens heeft het nut om op de ryzen 9000 series te wachten?
Waarschijnlijk gaat de 7800X3D beter zijn voor gaming dan de eerste lading 9000. Pas de 9000X3D zal voor gaming waarschijnlijk beter zijn. Je kan het ook hier zien dat de 5800X3D het beter doet dan alle non X3D uit de 7000 series (moet je wel het tabelletje voor gaming bekijken). Ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn voor de 7800X3D en de 9000 series.
Dit lijkt mij ook een mooie build, wat denk jij over die nzxt kraken cpu cooler, ik twijfel echt omdat ik hoor dat ze lekken en problemen kunnen veroorzaken en dat air cooler safer zijn. Maar vind ze wel erg mooi..
Luchtkoelers gaan eigenlijk altijd langer mee. Als van een AIO de pomp kapot gaat, of de koeler gaat lekken kan je hem weggooien. Daarentegen is niet AIO in een keer kut, maar het zou kunnen dat ze minder lang mee gaan.
Stel dat ik ga voor een 7900xt is dan me cpu sterk genoeg volgens jullie?
Ja, het is de beste CPU voor gaming op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06 11:14
Dit lijkt mij ook een mooie build, wat denk jij over die nzxt kraken cpu cooler, ik twijfel echt omdat ik hoor dat ze lekken en problemen kunnen veroorzaken en dat air cooler safer zijn. Maar vind ze wel erg mooi..
Ik heb nu 8 jaar een NZXT Kraken X62. Lekken heeft hij nog niet gedaan. Wel zijn de meegeleverde fans best wel matig en is de meegeleverde software, NZXT CAM, waardeloos. Ik kan het aantal problemen wat ik met die software heb gehad niet meer op 1 hand tellen.
- Verliezen van de verbinding met de kraken / hue+ op willekeurige momenten
- Complete config vergeten na iedere reboot
- Kraken en Hue+ kwijt zijn na iedere reboot
- fps overlay die crashes veroorzaakt in een heel aantal games
- uitloggen na iedere reboot
- op een willekeurig moment crashen en mijn kraken op 100% fan speed zetten

kleinere dingen die ik niet echt gebruik:
- storage capacity indicator doet het vaker niet dan wel
- op het home tabje kun je de rpm van de fans en de pomp van je kraken niet zien. Dit werkt alleen bij koelers die de cpu koeler 4 pin header gebruiken. Ik gebruik het niet, maar het is echt triest dat het first party programmaatje dit niet support voor de koeler waar het bij hoort. Net alsof de toerenteller van je auto alleen werkt met motoren van andere auto's van een ander merk.
- cpu / gpu usage indicatoren geven vaak onzin waarden

Laatst heb ik het eindelijk gedeïnstalleerd en de moeite genomen om uit te zoeken of ik mijn Kraken niet kan aansturen met software van een derde partij. Na een middagje prutten gebruik ik nu FanControl icm een of andere plugin van een kerel op github die kraken support toevoegt en OpenRGB voor de verlichting. Ik kan nu alles wat CAM kan alleen dan stabieler. De huidige versie van CAM heeft al weken het probleem dat het 15-20% CPU verbruikt in idle. Als ik een beetje valorant zit te spelen is CAM belastender voor de CPU dan de game. Dat is onacceptabel. Bug report ingediend bij NZXT. "The problem has been verified, but we do not have a fix as of yet and I can't promise you it will happen soon"
Dat mailtje triggerde mijn zoektocht naar alternatieve software. Niet kunnen fixen dat je simpele fan/rgb control applicatietje meer CPU vreet dan een moderne game betekent dat er een stel complete prutsers aan CAM werkt en die rommel hoef ik niet langer op mijn pc.
Overigens kun je de kraken niet aansturen via de pwm header zoals bij een luchtkoeler of simpelere AIO. Het moet via USB/Software.

Ontzettend zonde, want Kraken's hebben de onderscheidende feature dat je je pomp en fan snelheden kunt afregelen op vloeistof temperatuur ipv cpu temp. Zeker bij een X3D cpu is dat ontzettend nuttig omdat die vaak een hoge cpu temperatuur geven ondanks dat de hoeveelheid hitte die gekoeld moet worden aan de lage kant is. Kraken's zijn hierdoor out of the box fluisterstil (omdat de vloeistof temp heel laag blijft zonder de fans op te toeren) terwijl je bij een normale koeler je fan curve bij moet stellen (of je moet een stille koeler hebben) omdat X3D CPU's 80 graden lopen tijdens het gamen

Einde rant

Als je een leuke witte AIO zoekt, kies dan liever een uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Wit

[ Voor 39% gewijzigd door youridv1 op 10-06-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
youridv1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:37:
[...]

Ik heb nu 8 jaar een NZXT Kraken X62. Lekken heeft hij nog niet gedaan. Wel zijn de meegeleverde fans best wel matig en is de meegeleverde software, NZXT CAM, waardeloos. Ik kan het aantal problemen wat ik met die software heb gehad niet meer op 1 hand tellen.
- Verliezen van de verbinding met de kraken / hue+ op willekeurige momenten
- Complete config vergeten na iedere reboot
- Kraken en Hue+ kwijt zijn na iedere reboot
- fps overlay die crashes veroorzaakt in een heel aantal games
- uitloggen na iedere reboot
- op een willekeurig moment crashen en mijn kraken op 100% fan speed zetten

kleinere dingen die ik niet echt gebruik:
- storage capacity indicator doet het vaker niet dan wel
- op het home tabje kun je de rpm van de fans en de pomp van je kraken niet zien. Dit werkt alleen bij koelers die de cpu koeler 4 pin header gebruiken. Ik gebruik het niet, maar het is echt triest dat het first party programmaatje dit niet support voor de koeler waar het bij hoort. Net alsof de toerenteller van je auto alleen werkt met motoren van andere auto's van een ander merk.
- cpu / gpu usage indicatoren geven vaak onzin waarden

Laatst heb ik het eindelijk gedeïnstalleerd en de moeite genomen om uit te zoeken of ik mijn Kraken niet kan aansturen met software van een derde partij. Na een middagje prutten gebruik ik nu FanControl icm een of andere plugin van een kerel op github die kraken support toevoegt en OpenRGB voor de verlichting. Ik kan nu alles wat CAM kan alleen dan stabieler. De huidige versie van CAM heeft al weken het probleem dat het 15-20% CPU verbruikt in idle. Als ik een beetje valorant zit te spelen is CAM belastender voor de CPU dan de game. Dat is onacceptabel. Bug report ingediend bij NZXT. "The problem has been verified, but we do not have a fix as of yet and I can't promise you it will happen soon"
Dat mailtje triggerde mijn zoektocht naar alternatieve software. Niet kunnen fixen dat je simpele fan/rgb control applicatietje meer CPU vreet dan een moderne game betekent dat er een stel complete prutsers aan CAM werkt en die rommel hoef ik niet langer op mijn pc.
Overigens kun je de kraken niet aansturen via de pwm header zoals bij een luchtkoeler of simpelere AIO. Het moet via USB/Software.

Ontzettend zonde, want Kraken's hebben de onderscheidende feature dat je je pomp en fan snelheden kunt afregelen op vloeistof temperatuur ipv cpu temp. Zeker bij een X3D cpu is dat ontzettend nuttig omdat die vaak een hoge cpu temperatuur geven ondanks dat de hoeveelheid hitte die gekoeld moet worden aan de lage kant is. Kraken's zijn hierdoor out of the box fluisterstil (omdat de vloeistof temp heel laag blijft zonder de fans op te toeren) terwijl je bij een normale koeler je fan curve bij moet stellen (of je moet een stille koeler hebben) omdat X3D CPU's 80 graden lopen tijdens het gamen

Einde rant

Als je een leuke witte AIO zoekt, kies dan liever een uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Wit
Bedankt dat je je ervaring met ons deelt, ik las ergens dat die artic niet goed past op een am5 mobo, weet jij daar meer van? Ik vind die look veel mooier, dus wil eigenlijk ergens toch een liquid cooler ipv air… vind het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06 11:14
ctkinggg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Bedankt dat je je ervaring met ons deelt, ik las ergens dat die artic niet goed past op een am5 mobo, weet jij daar meer van? Ik vind die look veel mooier, dus wil eigenlijk ergens toch een liquid cooler ipv air… vind het lastig
Weet ik niets van. Heb je een bron?

Genoeg AM5 builds met deze koeler op PCPP https://pcpartpicker.com/builds/#s=41&h=3925

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 10-06-2024 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:05
Ik heb de genoemde Arctic Liquid freezer III 240, maar dan in zwart, er in gezet 2 weken geleden en geen enkel probleem met erop zetten.
Bestaande beugeltjes losmaken, arctic brackets opschroeven, pomp er op schroeven en de ventilator door de magneten vastzetten en klaar. 5 min. werk.
De radiator monteren kost meer tijd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze1NtIEoAdZVZMdRwGvdOpnumzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zs20RLPj5QbuY2CPP3cgUiH6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Andries155 op 11-06-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
youridv1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:32:
[...]

Weet ik niets van. Heb je een bron?

Genoeg AM5 builds met deze koeler op PCPP https://pcpartpicker.com/builds/#s=41&h=3925
Uhh las het onder een youtube video in de comments, weet niet of ik dat ga vinden.. maar is dus meer anecdote dan een feit wss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctkinggg
Andries155 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 06:49:
Ik heb de genoemde Arctic Liquid freezer III 240, maar dan in zwart, er in gezet 2 weken geleden en geen enkel probleem met erop zetten.
Bestaande beugeltjes losmaken, arctic brackets opschroeven, pomp er op schroeven en de ventilator door de magneten vastzetten en klaar. 5 min. werk.
De radiator monteren kost meer tijd :P
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit maat, mooi pc! Bedankt voor de opheldering (y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Welke gaming monitor raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Heb trouwens toch besloten om voor de 7900 xt te gaan van powercolor het is maar 100 euro duurder dus dacht laat me gewoon doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctkinggg
Neem wel aan dat me voeding dan nog steeds genoeg zal zijn?
Pagina: 1