Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Wij gaan deze zomer naar Thailand en zijn bij aankomst 2 volledige dagen in Bangkok (zaterdag / zondag)
Op de terugreis zijn we ook 2 volledige dagen in Bangkok (zondag / maandag)
Ik reis samen met mijn vrouw en 3 kinderen (5, 9 en 11) en onze bagage ligt in het hotel.

Graag zou ik de tempel van de Smaragdgroene Boeddha (Wat Phra Kaeo), het koninklijk paleis,
de tempel van de liggende Boeddha (Wat Pho) en de tempel van de Dageraad (Wat Arun) willen combineren (omdat dit bij elkaar ligt) maar ik weet niet of het handig is om dit in het weekend te doen of juist op de maandag bijvoorbeeld.

Wie kan mij misschien wat tips geven voor deze dagen? Of juist zaken die we echt gezien moeten hebben (bijvoorbeeld Khao San Road of andere straatjes die leuk zijn?)

[ Voor 7% gewijzigd door xces op 09-06-2024 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Ik heb een boot tour gedaan, kan me voorstellen dat dit voor kinderen ook erg leuk kan zijn? Veel zien en op een boot (zo'n typische Thaise lange boot) doet het altijd goed. Khao San road kan ik me alleen herinneren van de ping pong shows ;) daar zou ik mijn kinderen minder snel naar toe nemen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Boot tocht na het bezoek aan koninklijk paleis inderdaad. 's Ochtends het paleis, 's middags een boottocht. Daar kun je ook tussenstops mee maken, sla je 2 vliegen in 1 klap. De "straatjes" had ik zelf wat minder mee, maar wel leuk was het Lumpini park en de MahaNakhon Skywalk. Ook prima te combineren, qua afstand en tijdsbesteding.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Khao San was ontzettend leuk eind jaren 90, goedkoop, nieuwste bioscoopfilms in het hostel, maar is laatste jaren gegentrified. In de omgeving ervan (Rambuttry) zijn wel leuke slaapplekken te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
naitsoezn schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:21:
Boot tocht na het bezoek aan koninklijk paleis inderdaad. 's Ochtends het paleis, 's middags een boottocht. Daar kun je ook tussenstops mee maken, sla je 2 vliegen in 1 klap. De "straatjes" had ik zelf wat minder mee, maar wel leuk was het Lumpini park en de MahaNakhon Skywalk. Ook prima te combineren, qua afstand en tijdsbesteding.
Zelf zat ik dan te denken om bijv.dit te combineren op 1 ochtend (zaterdags?)
* Golden Buddah - Station BTS blauw 28 (Hua Lamphong)
* Wat Pho - Station BTS blauw 31 (Sanam Chai)
* Wat Arun
* En dan in de middag een boottocht (welke moet ik nog even opzoeken)

Dag 2 dan eventueel
* Smaragdgroene Boeddha (Wat Phra Kaeo)
* Het koninklijk paleis
* Lumpini park in de middag?

[ Voor 13% gewijzigd door xces op 09-06-2024 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Wat Saket (golden mount) vond ik erg mooi omdat je ook goed over de stad uit kunt kijken en het een bijzondere klim was. Verder vind ik de tempels zelf niet zo boeiend.. seen one, seen em all.

Weet niet of er tegenwoordig nog rooftop bars zijn, anders is dat echt een aanrader. Er komt gewoon geen einde aan die stad, waar je ook kijkt.

Weet niet of je ook naar Chiang Mai gaat, maar Art in Paradise is echt een aanrader! Zullen je kids ook geweldig vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ga fietsen: super leuk en goed te doen zeker met de kids van jullie leeftijd: Co van Kessel heet de club waar ik het ooit mee heb gedaan super leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:43

Fiber

Beaches are for storming.

Hapje en drankje doen op de bovenste etage van de Baiyoke Sky Tower. 's Avonds is daar ook live muziek vaak. Als je van shoppen houdt, er zijn daar ook enorme shopping malls. Met voor de kinderen zo'n soort 'monkeytown' en er is soms zelfs een ijsbaantje. Een uurtje schaatsen in Bangkok, veel leuker wordt het niet...

Dat genoemde boottochtje over de rivier is inderdaad erg leuk. Gaat ook naar een soort drijvende markt.

Of als je kinderen meiden zijn ga je gezellig naar een nagelsalon om je nagels te laten verzorgen. Kost geen drol daar...

Als je voor je werk in pak loopt kan je je ook een maatkostuum laten maken. In je eerste periode laten meten, tweede periode ophalen...

Niet zelf geweest, maar Sea Life Bangkok Ocean World schijnt ook erg mooi te zijn.

Ik denk trouwens dat de kinderen al die tempels en boeddha's gauw zat zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 10-06-2024 00:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Zorg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:45:
Khao San road kan ik me alleen herinneren van de ping pong shows ;) daar zou ik mijn kinderen minder snel naar toe nemen.
En wat als je een tafeltennisliefhebber bent?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ocean World is idd een aanrader en daarna kun je de shoppingmall in want het zit in de kelder.

Benjakitti Park vind ik mooier dan Lumpini en is daar niet ver vandaan. Eventueel te combineren met Science Discovery Museum (BTS Ekkamai), Khlong Toei markt (vanaf het park met tuktuk) of Terminal 21 shopping mall (BTS Asoke):

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQPW3bSiBsV3n_p3wMFqDaOQ2qovV5rJMt6BGPSxoJ26uDyfV0d6j7VpzS_&s=10

Je hebt bij Chatuchak markt ook een park met vlindertuin en een gratis museum voor kinderen: https://www.museumthailan...useum-Bangkok-1-Chatuchak

Voor musea altijd even checken of ze op maandag open zijn....Het hangt er ook allemaal een beetje vanaf waar je hotel is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Bij Wat Pho kreeg ik er gratis een kaartje bij voor een traditionele Thaise dansvoorstelling, normaliter echt niet mijn ding maar had die dag weinig op de planning dus toch gegaan. Was echt zeer vermakelijk! Dus als je zoiets ziet/aangeboden krijgt zeker doen, ook voor de kinderen leuk en in een prima theater met airco.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10 16:29
Tijdens mijn reis in Thailand vond ik de stad zelf echt enorm druk en er is ontzettend veel te doen. Maar verreweg het leukste vond ik een fietstocht, het voelde zo bevrijdend om gewoon even door de stad te fietsen. Zeker een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:45
Een paar maanden geleden was ik er. Heb niet doorgelezen wat hierboven allemaal genoemd is maar dit vonden wij leuk (In totaal hadden we 4 of 5 dagen Bangkok dacht ik).

- Lumphini Park en Benchakitti park. Beiden parken zijn erg mooi, de laatste is het nieuwste park van volgens mij slechts enkele jaren oud. Het ontwikkeld zich al behoorlijk. Beide parken zijn prima te doen in een ruime middag. Althans dat hebben wij gedaan. Aanrader.
- Ga via het water. Prima OV over het water - er zijn meerdere lijnen. Ik geloof 1 of 2 speciaal voor toeristen (ze hebben allemaal kleuren) en andere. Wij hadden gewoon de goedkoopste, met als voordeel dat die overal stopt en die is ook helemaal prima. Wij zijn ook wel eens random opgestapt, even wat gegegten en gedronken op de boot en ergens anders erweer af.
- Vast hierboven al genoemd, ga hierna eens kijken, de fietstocht van Kessel. Hij leeft zelf niet meer maar de fietstoch is legendarisch. Hij heeft ook veel betekend, en doet nog steeds trouwens, voor de lokale gemeenschap (moet je even doorlezen). Dit is geen afgezaagde tocht, het is fantastisch leuk. Leuke route, je komt op plekken waar je normaal gesproken niet zo snel komt, leuke begeleiding. Top.
- Bezoek wat tempels. Als het je eerste keer is, ook de Koningstempel. Andere tempels zijn ook leuk en allemaal wel indrukwekkend.
- Slenter gewoon rond en eet streetfood. Ik zelf at meerdere satay stokjes per dag. Voor 10Bath geloof ik, of 15 een prima snack om even de honger te stillen. Erg lekker. Er zijn mensen die niks durven/willen eten omdat ze van alles denken te krijgen. Ik heb lekker genoten voor weinig en had nergens last van :)
- Floating market - River Kwai - is wel leuk allemaal - maar erg toeristisch - en vooral voor de Kwai ben je veel tijd kwijt. Leuk, maar ik denk dat andere dingen leuker kunnen zijn.
- Koh San Road - Ja, wel bijzonder, zelf wordt ik een beetje agressief van al die mensen die je willen lokken naar 1 van de vele bars met mega speakers. Maar, aangezien het vlakbij de andere highlights is zoals de Koningstempel, zeker even kijken.
- Oh ja, waar het 15 jaar geleden nog not-done was omte blowen in Thailand, ook al gebeurde het toen ook geregeld hoor, is het nu semi-legaal. Er zijn letterlijk 1000-en coffeeshops. Overal. Waar je zonder problemen legaal een wietje kunt halen. En roken is ook geen problemen. Ik heb mij er prima mee vermaakt af-en-toe. Het is vakantie.
- En na Bangkok - de eilanden zijn wel leuk, Koh Samui vonden wij wel een beetje plat. In de zin van teveel toeristen en de inrichting daarop. Het is wel mooi verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-10 22:23
Wij zijn niet in Bangkok geweest, maar naar Indonesië. Je hebt een lange reis en niet iedereen kan daar even goed tegen.
Doordat wij de eerste 2 dagen wat rustiger aan hadden gedaan, hadden we veel energie toen we naar de echte spannende dingen op de reis gingen. Toen we andere reizigers tegenkwamen waren zijn helemaal kapot, omdat zij direct wilde knallen en geen rust na de lange vlucht(en) hadden gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik hoor veel over de fietstocht van Co van Kessel, die stond nog niet op mijn lijstje en zal ik eens met mijn vrouw bespreken. Tot zover bedankt allemaal ik heb genoeg (meer dan genoeg) opties om uit te pluizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:02
Hierboven al veel genoemd, maar ga zeker een dag fietsen in Bangkok.

Velen noemen hier terecht Co van Kessel, ook daar hebben wij goede ervaringen mee. Maar vorig jaar gaan fietsen met The Other Side of Bangkok en dat is ons nog beter bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:26
Ik kan je ook zeker een dagtripje vanuit Bangkok naar Ayutthaya aanraden.
Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:45
sjors123 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:19:
Hierboven al veel genoemd, maar ga zeker een dag fietsen in Bangkok.

Velen noemen hier terecht Co van Kessel, ook daar hebben wij goede ervaringen mee. Maar vorig jaar gaan fietsen met The Other Side of Bangkok en dat is ons nog beter bevallen.
Hij is trouwens zelf dood he. We zijn langs zijn altaar gefietst. Zijn legacy gaat door :)
Pagina: 1