Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-04 19:07

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
In huize Baarda is tijdens de bouw in 2020 een WTW van Brink (Flair 300) geplaatst. Zelf wonen wij hier nu ruim een half jaar. In deze tijd geen problemen ervaren met de WTW dus ook niet noodzakelijk in de instellingen van de WTW hoeven zijn. Wel eens geprobeerd maar met weinig succes en tot nu toe geen aandacht aan geschonken.

Brink werkt met een wifiverbinding rechtstreeks met je telefoon. Je kunt dan inloggen in het apparaat en je apparaat inregelen en bedienen. Ook de actuele parameters zijn in te zien. Je kunt vanuit deze situatie ook je apparaat koppelen met je lokale netwerk en dan de Brink home app gaan gebruiken. Dan heb je een constante connectie met je apparaat waar ook ter wereld.

Bij mijn het volgende:
Het lukt mij in te loggen in het apparaat, niet met het opgegeven adres beschreven in de bijbehorende manual (brink.local) maar wel met een ander adres in gevonden in een manual op de site van Brink (brink.display)

Ik kom dan op het bedieningsscherm van de wtw op mijn telefoon. Hier kan ik dus de parameters inkijken. Ook kan ik in het instellingsmenu komen. Het lukt ook om dingen aan te passen maar hij geeft deze wijzigingen niet door aan het apparaat. Ook de handmatige bediening is te gebruiken op de telefoon, maar het apparaat reageert daar niet op.

Tijd instelling is te wijzigen, deze slaat hij ook niet op. En misschien wel het belangrijkste, verbinden met het lokale netwerk. Hij ziet de lokale netwerken niet terwijl er voldoende netwerken met sterk signaal zijn.

Kortom ik kan het apparaat niet bedienen. Het vervelende is dat afgelopen week de stroom er een poosje af is geweest en de wtw terug naar de fabrieksinstellingen is gegaan. De fabriekswaardes zijn wat te royaal voor de woning dus ik wil hem weer wat terugregelen.

Ik heb mij laten vertellen en inderdaad op de duitse site gezien dat Brink voor de Duitse markt het apparaat uitrust met een bedieningsscherm en niet zoals in Nederland een wifiverbinding met je telefoon om op een bedieningsscherm te komen.

Kortom, wie heeft ervaring met Brink en bediening?

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@F.Baarda Wat de zichtbaarheid van de WiFi-netwerken betreft: Brink 2,4 GHz vs. andere netwerken 5 GHz?

[ Voor 6% gewijzigd door dunklefaser op 09-06-2024 18:04 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
dunklefaser schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:03:
@F.Baarda Wat de zichtbaarheid van de WiFi-netwerken betreft: Brink 2,4 GHz vs. andere netwerken 5 GHz?
Brink netwerk is sterk genoeg om door het hele huis verbinding mee te maken. Mijn lokale netwerken zijn naast het apparaat ook sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

F.Baarda schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Brink netwerk is sterk genoeg om door het hele huis verbinding mee te maken. Mijn lokale netwerken zijn naast het apparaat ook sterk genoeg.
Als ze allemaal op 2,4 GHz hun SSID uitzenden is dit prima en weet ik de oorzaak van de onzichtbaarheid van de WiFi ook niet.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 13:09
Ik heb ook een Brink Flair WTW. Het wifinetwerk van de unit zelf is inderdaad alleen geschikt om wat instellingen aan te passen (bij mij slaat hij ze overigens wel op). Na een tijdje schakelt hij het netwerk weer uit en verbindt hij met je thuisnetwerk. Het is echter niet zo dat je hem dan kan bedienen vanaf http://brink.local. Je moet namelijk de unit registreren bij Brink zodat je via de brink app de unit kan bedienen.

Voor mij veel te omslachtig, dus ik bedien hem vanuit HomeAssistant dmv een scriptje van een medetweaker en een modbus naar RS485 converter icm een ESP32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 11:33
Ik heb bij Brink per mail een handleiding opgevraagd en hiermee is alles prima gelukt.

Ik heb de PDF hier voor je geuploaded, probeer deze stappen eens:
https://pdfupload.io/docs/5fd51129

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
Beste allen, ik heb vandaag ook contact met Brink gezocht.

Hun advies was om met de laptop in te loggen in de unit met het adres brink.local. Ik deed het inloggen eerst met mijn android mobiel en daar lag volgens hun het probleem. Android maakt soms vanwege veiligheidsoverwegingen geen contact met de unit. Een laptop of een apple telefoon heeft dit probleem niet. Dus dit advies opgevolgt en inderdaad kon ik zo via de laptop gelijk inloggen. Gelijk de unit toegevoegt aan mijn lokale netwerk zodat de app ook functioneert.

Het adres brink.display is aleen een inkijk functie, geen instelfunctie.

Dus al met al een storm in een glas water....je moet het maar net weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvdwel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06-2024
Het lukte me niet om een Flair 400 met ons thuisnetwerk te verbinden.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de Flair maximaal 51 tekens accepteert voor het netwerkwachtwoord. De standaard voor de maximale lengte voor wachtwoorden voor WPA netwerken is 63 tekens bij mijn weten. Laptops, mobieltjes, tablets (Windows, Apple, Android), ovens, domotica apparaten heb ik allemaal kunnen aansluiten, de Flair als eerste niet.
Volgens de Brink helpdesk is de oplossing: korter maken van het Wifi wachtwoord dus ook bij al die apparaatjes die erop aangesloten zijn. Hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliviertjah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 10:06
Ik heb sinds kort eindelijk mijn brink Flair 400 WTW aangesloten na een jaar terug mijn nieuwe woning volledig verbouwd te hebben en een heel ventilatieplan gemaakt te hebben.

Echter, nu hij hangt probeer ik de instellingen aan te passen. Ik kom wel in de brink.local maar iets aanpassen lijkt gewoonweg niets te doen. De stand aanpassen doet in de praktijk niets en schiet na een pagina refresh terug naar de standaard instelling. Ook wifi verbinden lijkt niet te werken. Iemand anders ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrite
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Probeer brink.display eens, en via de laptop ipv de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan