Kan deze meter terugleveren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn vraag
Goedemiddag, Als ik zonnepanelen wil plaatsen moet ik weten of deze Iskra meter kan terugleveren. Bij telefonisch navraag bij de netwerkbeheerder krijg ik telkens een verschillend antwoord van de klantendesk. PV installateurs weten het ook niet zeker. Het rondje met uitsteeksels (zie foto) kan betekenen dat de meter een " rem " heeft om terug te leveren. Plaatsing van een slimme meter duurt nog jaren. Graag jullie advies. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMMPwp-8oEAnSB1hBAqnp8lOfwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmbQNAG7tlWviJdjPFBbFaoI.jpg?f=fotoalbum_largeAlvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Volgens de specificaties die ik kan vinden is de meter inderdaad niet geschikt om terug te leveren.

Overigens is hier iemand geweest met dezelfde vraag over dezelfde meter: hautessa in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)"

Dat symbool is inderdaad terugdraaibeveiliging.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:57
Klopt, wilde net zelfde link plaatsen.

Jammer maar helaas (of, handig, want geen terugleverboete).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Die meter is trouwens afgekeurd en zou sowieso vervangen moeten worden.
Hoe weet je dat dit nog jaren gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor jullie antwoorden. Volgens de netwerkbeheerder zit ik in een soort reorganisatie schema om oude meters te updaten. De beheerder kan ook niet aangeven wanneer dit gebeurt. Ik wacht al 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Tweezer schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:27:
Bedankt voor jullie antwoorden. Volgens de netwerkbeheerder zit ik in een soort reorganisatie schema om oude meters te updaten. De beheerder kan ook niet aangeven wanneer dit gebeurt. Ik wacht al 1,5 jaar.
Vervelend dat je geen indicatie hebt.
Zo te zien ook al 3-fase, dus die kan je ook niet meer aanvragen voor een nieuwe meter.
99ruud99 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:45:
Klopt, wilde net zelfde link plaatsen.

Jammer maar helaas (of, handig, want geen terugleverboete).
Zo lang je nog kan salderen is dat alleen maar vervelend. Nu kan je in de zomer niet "opsparen" voor de winter.
Sinds maart leveren wij al meer terug dan we gebruiken.

Tegen de tijd dat salderen verdwijnt zal de beheerder wel heel snel de meters vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:52
Misschien aangeven dat je ontdekt hebt dat deze afgekeurd is (en even nazoeken of dat echt zo is, weet even niet meer op welke site je dat kan zien). Wellicht dat dat druk zet.
Mogelijk (na een eerste verzoek) dat je denkt dat je meter teveel verbruik weergeeft en dat je dit wil verhalen. Of zo iets. Geen idee of en wat er mogelijk is, als er maar druk bij de netbeheerder komt om zsm die meter bij jou te wisselen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Vul op energieleveren.nl in dat je panelen hebt, als je dan bericht krijgt van de netbeheerder dat je meter niet geschikt is gaat het misschien allemaal wat sneller.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
wat @klump4u zegt, meld je zonnepanelen aan en ze maken direct een afspraak met je.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42
Dat is vreemd. Het vervangen van oude, domme meters heeft juist voorrang bij de Nederlandse netbeheerders. Heb je direct contact met je netbeheerder of loopt dat via je energieleverancier?

Als mijn info klopt dan zijn die meters alleen door Enduris geplaatst. Dat is inmiddels Stedin, op deze pagina staat een telefoonnummer dat je kan bellen:
https://zeeland.stedin.net/slimme-meter/prioriteitsaanvragen

De RDI heeft dit type meter afgekeurd per 2021 en had vorig jaar al vervangen moeten zijn.
bron: https://www.rdi.nl/binari...+elektriciteitsmeters.pdf

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:52
FredvZ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:03:
De RDI heeft dit type meter afgekeurd per 2021 en had vorig jaar al vervangen moeten zijn.
bron: https://www.rdi.nl/binari...+elektriciteitsmeters.pdf
Dit is wat ik bedoelde. Bewijs van afkeur. (Pagina 55van 56, bijna bovenaan.)
Pagina: 1