Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Vergeef me een semi-newbie vraag:

Ik overweeg een JBL Bar 800 voor aansluiting op a) een 55" Panasonic TV en b) een provider TV decoder (van KPN, Odido, Delta zoiets), en c) 1x mediaplayer Nokia 8010. De JBL Bar 800 heeft 1x HDMI eARC plus 1x HDMI. Kom ik dan geen HDMI poort te kort en moet ik eerder naar de JBL Bar 1000 kijken want die heeft meer HDMI aansluitimngen?

Heb nu de TV decoder en de Nokia op een separate HDMI poort van de tv en de Nokia audio via SPDIF glaskabeltje naar een audio set, maar wil dus naar een soundbar (nieuw huis, heb geen plaats meer voor allerlei losse speakers).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat je Panasonic kan doen via (e)ARC en wat deze aan ondersteunende audio codecs heeft, is belangrijk om te weten of de 800 voor je kan volstaan of niet.

Je hebt niet aangegeven wat je allemaal van plan bent om af te gaan spelen, via die 8010 dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Pana tv is wat ouder dus ik denk DD 5.1 max. Via de Nokia series en films streamen vanaf een NAS met DD+5.1, DTS, Atmos etc. dus de moderne audio formaten. Heb zelf idee dat de JBL Bar 1000 wat geschikter is. Die is nu met ING punten € 745.

[ Voor 4% gewijzigd door Fafor op 09-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Fafor schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:03:
Pana tv is wat ouder dus ik denk DD 5.1 max. Via de Nokia series en films streamen vanaf een NAS met DD+5.1, DTS, Atmos etc. dus de moderne audio formaten. Heb zelf idee dat de JBL Bar 1000 wat geschikter is. Die is nu met ING punten € 745.
Zonder type van de Panasonic is er geen antwoord te geven op de vraag. Vraag is bijvoorbeeld of de Panasonic überhaupt een track als DTS doorzet, of je daardoor de Nokia direct op de soundbar aan moet sluiten of dat (e)ARC een optie kan zijn. Idem met "Atmos". Welke Atmos? Dolby Atmos over Dolby Digital of over Dolby TrueHD? De eerste kan over HDMI ARC de tweede heb je eARC voor nodig.

Waarbij combineren met bronnen aansluiten op de TV en soundbar ook kan. De Nokia op de Bar 800 direct, de TV decoder via de TV (HDMI ARC gebruiken). TV zenders zullen namelijk niet hoger gaan dan Dolby Digital (wat HDMI ARC aan kan).

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 09-06-2024 15:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.