Limiet grootte webicons

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als tweede is er dan je webicon. Dit icon mag je bijv op de webspace van je provider zetten of ergens rechtstreeks vandaan kopieren. Je webicon hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen maar houdt er wel rekening mee dat niemand zin heeft
om een complete film van 100 meg binnen te halen voor 1 icon. Er zijn vele (gratis) programma's waarmee je animated gifjes ed
kunt optimizen om de filesize binnen de perken te houden. Je kunt hier bijv een programma downloaden om je te helpen bij het optimizen van je icon.

Je kunt in je prefs instellen of je icons wil zien en of je web of upload icons wil zien. Voor mensen met een mindere
verbinding is het dus aan te raden om geen icons te laten zien of alleen upload icons.
Dit is natuurlijk een beetje vaag :) Kunnen jullie geen tastbare limiet instellen :? Dat lijkt mij handiger. Ik kom regelmatig icons tegen die toch wel tegen de 150KB aanzitten. Dit vind ik veels te veel, zelfs voor mensen met een snelle verbinding. Ook omdat het surfen minder plezierig wordt als je op een langzame computer zit te GoTten.

They made me do it.

Verwijderd

De richtlijn zou 100 kb moeten zijn/worden.
Waarschijnlijk zal dat wel in de volgende versie van de FAQ er in worden gezet :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of het nou 100 of 150 is, maakt dan ook niet zoveel meer uit. En hier zijn al zo veel topics over geweest. :z ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze keuze webicoons uitzetten zal zodadelijk als antwoord vallen.

Verwijderd

Dit is al wel vaker besproken, ik dacht dat er iedere keer weer een officieuze limiet lag bij 100k maar meestal is 50k al meer dan zat eigenlijk...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

In de volgende FAQ word er een update gezet, dat de webicons niet groter mogen zijn dan 100KB.

Daar kun je nog genoeg inzetten, en de grootte is acceptabel.

Aannames zijn fataal.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 16:11 schreef Cheatah het volgende:
Dit is al wel vaker besproken, ik dacht dat er iedere keer weer een officieuze limiet lag bij 100k maar meestal is 50k al meer dan zat eigenlijk...
Het gaat mij er niet om _hoe groot_ het mag zijn, maar dat het duidelijker in de FAQ staat.

They made me do it.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 16:12 schreef GaMeOvEr het volgende:
In de volgende FAQ word er een update gezet, dat de webicons niet groter mogen zijn dan 100KB.

Daar kun je nog genoeg inzetten, en de grootte is acceptabel.
ok :)

edit: en wanneer wordt de faq ge-updated? just wondering :)

They made me do it.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 10 september 2001 16:11 schreef ecteinascidin het volgende:
Deze keuze webicoons uitzetten zal zodadelijk als antwoord vallen.
Niet zo negatief aub ecteinascidin.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1