In en om mijn huis heb ik diverse IKEA lampen, die worden geschakeld met Tradfri afstandbedieningen (AB). Alles kan ik ook bedienen via Google Home en de IKEA Hub. Dit heeft zeker 2 tot 3 jaar goed gewerkt, tot een week of 2 geleden. De AB's werkten ineens niet meer goed, bij uitzetten gaan de lampen langzaam naar volledige dimstand maar niet helemaal uit. Soms doen ze helemaal niks meer. Batterijen gewisseld, AB's gereset, zelfs de (oude type) hub gereset enz. Via de app en Google Home werkt alles nog steeds prima.
Op aanraden van IKEA medewerker nieuwe Dirigera hub gekocht. Deze werkt veel soepeler met aanmelden van apparaten en ik had al snel alles weer ingeregeld. Helaas na een paar dagen weer precies hetzelfde probleem. IKEA winkelmedewerkers kunnen hier niets mee heb ik gemerkt. Ik denk aan IKEA software updates die problemen veroorzaken.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En ideeën hoe dit op te lossen?
Op aanraden van IKEA medewerker nieuwe Dirigera hub gekocht. Deze werkt veel soepeler met aanmelden van apparaten en ik had al snel alles weer ingeregeld. Helaas na een paar dagen weer precies hetzelfde probleem. IKEA winkelmedewerkers kunnen hier niets mee heb ik gemerkt. Ik denk aan IKEA software updates die problemen veroorzaken.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En ideeën hoe dit op te lossen?