Zeer gewaardeerde medetweakers,
Bij een migratie van een OnePlus 7 Pro naar een Pixel 6 Pro ben ik zojuist ~15 jaar aan WhatsApp-gespreksgeschiedenis kwijtgeraakt. Echt balen als een stekker, maar ik heb nog een sprankeltje hoop dat ik dat terug kan halen. Voor degenen die me gaan vertellen dat ik het los moet laten en lekker met een schone lei moet beginnen: dank, maar I disagree.
De situatie eerst:
De enige fiks die ik me nu nog kan bedenken, zo 's avonds laat, moe, met een kuthumeur en een maagzweer-aanval, is om een oude telefoon uit een laatje te vissen, die downgraden naar Android 9, de WhatsApp-backups op de juiste plek zetten, dan de app installeren en bidden dat hij ze oppikt en importeert. Dan exclusief media back-uppen naar de Google Cloud, dan die cloud-back-up terugzetten op de nieuwe Pixel 6 Pro.
Maar als jullie nog andere ideeën hebben om deze back-ups terug te zetten, die niet behelzen dat ik een Android 9-telefoon opsnor met allemaal tijdrovend geflash, dan hoor ik dat buitengewoon graag.
Sorry voor m'n stemming.
Ook een mention voor @WhatsappHack. Alle hulp wordt gewaardeerd, thanks alvast.
Bij een migratie van een OnePlus 7 Pro naar een Pixel 6 Pro ben ik zojuist ~15 jaar aan WhatsApp-gespreksgeschiedenis kwijtgeraakt. Echt balen als een stekker, maar ik heb nog een sprankeltje hoop dat ik dat terug kan halen. Voor degenen die me gaan vertellen dat ik het los moet laten en lekker met een schone lei moet beginnen: dank, maar I disagree.
De situatie eerst:
- Ik had de back-up naar de Google-cloud uitgeschakeld. Ik zit over de 15GB heen die Google je gratis geeft en ik ga ze niet betalen voor meer ruimte.
- Ik pakte WhatsApps eigen gids erbij voor het migreren
- Ik volgde de voorgeschreven stappen en doe het hele dansje met de QR-code
- Tijdens de migratie loopt de boel vast. Errorbericht, de boel kapt ermee
- De WhatsApp-install op de oude telefoon denkt echter dat alles een doorslaand succes is geweest en heeft mijn conversatiegeschiedenis verwijderd
- Op de nieuwe telefoon is niets verschenen, behalve de groepsgesprekken zonder inhoud (want die komen van de WhatsApp-servers)
- Op mijn oude telefoon is onder internalstorage/Android/media/com.whatsapp/whatsapp/databases/ nog wel een lading back-ups te vinden
- Deze kan ik echter niet importeren. WhatsApp op nieuwere versies van Android negeren blijkbaar deze lokale back-ups; ze informeren alleen naar de aanwezigheid van een cloud-back-up en als je die overslaat, begin je met die schone lei. Ik lees her en der dat mensen recent nog beet hebben gehad met die back-ups, maar bij mij is het Google Drive of niks. Meerdere pogingen gedaan.
- Ik lees online dat alleen op Android 9 en lager WhatsApp nog wat wil doen met die lokale back-ups bij de initial set-up. Dat lijkt dus te kloppen.
De enige fiks die ik me nu nog kan bedenken, zo 's avonds laat, moe, met een kuthumeur en een maagzweer-aanval, is om een oude telefoon uit een laatje te vissen, die downgraden naar Android 9, de WhatsApp-backups op de juiste plek zetten, dan de app installeren en bidden dat hij ze oppikt en importeert. Dan exclusief media back-uppen naar de Google Cloud, dan die cloud-back-up terugzetten op de nieuwe Pixel 6 Pro.
Maar als jullie nog andere ideeën hebben om deze back-ups terug te zetten, die niet behelzen dat ik een Android 9-telefoon opsnor met allemaal tijdrovend geflash, dan hoor ik dat buitengewoon graag.
Sorry voor m'n stemming.
Ook een mention voor @WhatsappHack. Alle hulp wordt gewaardeerd, thanks alvast.