Werkt de integratie tussen Garmin en SleepAsAndroid (SAA) bij iemand?
Liefst met zowel een opname van SAA en afzonderlijk Garmin's sleep tracking.
Ik heb een Garmin Forerunner 265.
Deze staat NIET op de website in de supported lijst.
Deze fr265 komt wel voor op de gelinkte pagina van het dev account
...
Ik heb de Sleep app gedownload naar de horloge via ConnectIQ op de telefoon.
Op de telefoon heb ik Garmin Add-on for sleep app
En in de SAA heb ik de Garmin Wearables gekozen.
Sensor test
Ok. Deze had ik kunnen weten als ik de handleiding had gelezen
Zodra ik op test sensor druk in SAA, vraagt de horloge 'Launch Sleep?'.
Ik druk op de start knop, en krijg in blauw de tekst IQ te zien met een oranje uitroepteken.
Dit zou betekenen dat de app crasht op de horloge?
Start Sleep vanuit Garmin
Handmatig starten van de horloge app door op 'start' te drukken en dan naar de 'sleep' app te gaan:
De horloge geeft aan 'Connecting to phone'. Als in de SAA een wachttijd tot slaap tracking heb in de app druk je op de play knop. Tracking op de horloge begint dan in enkele seconden met de melding
'Tracking. Screen locked. Unlock by holding menu button.'
De beweging en hartslag wordt geregistreerd in SAA.
Het horloge scherm blijft actief.
Het scherm blijft gedimd, en na een polsbeweging wordt dit feller.
Waarschijnlijk omdat de horloge dit als activiteit beschouwd en de dimstand standaard aan staat.
Dit is voor deze app niet specifiek in te stellen. Voor mij is dit geen probleem aangezien het met het activeren van de DoNotDisturb mode wel gedimd blijft na drukken op de 'licht' knop linksboven
Tijdens een paar testen viel me op dat de hartslag vaker weg viel tijdens de slaap meting.
De Garmin knipperde rood op de achterkant en de beweging van m'n arm werd wel geregistreerd.
Ik merkte dat na enkele minuten er helemaal geen activiteit en hartslag werd geregistreerd.
Na het activeren van het scherm werd de reden duidelijk: De Garmin sleep app was gestopt op de horloge.
Na een test met de vorige horloge, de MiBand 6 en 'Notify' app, blijft de hartslag nagenoeg altijd geregistreerd. SleepAsADroid werkt elke 10 seconden de beweging bij. Een perfecte registratie die ik al jaren gebruik.
Mijn conclusie:
De Garmin data wordt niet stabiel doorgegeven.
De Garmin sleep app stopt er mee na x tijd. (misschien enkel in sleep-mode, daarbuiten heb ik nog niet getest.
Het vergt enkele extra knoppen op de horloge om SAA te gebruiken.
Ik blijf me verbazen hoe goed een 10x goedkopere Mi Band de Garmin overtroeft in vele 'smart' zaken.
FWIW, ik ben begonnen met het aanpassen van de huidige Garmin Sleep app.
Dit is in experimentele fase. Feedback is welkom.
Release builds te vinden op GIT
Liefst met zowel een opname van SAA en afzonderlijk Garmin's sleep tracking.
Ik heb een Garmin Forerunner 265.
Deze staat NIET op de website in de supported lijst.
Deze fr265 komt wel voor op de gelinkte pagina van het dev account
...
Ik heb de Sleep app gedownload naar de horloge via ConnectIQ op de telefoon.
Op de telefoon heb ik Garmin Add-on for sleep app
En in de SAA heb ik de Garmin Wearables gekozen.
Sensor test
Ok. Deze had ik kunnen weten als ik de handleiding had gelezen
Zodra ik op test sensor druk in SAA, vraagt de horloge 'Launch Sleep?'.
Ik druk op de start knop, en krijg in blauw de tekst IQ te zien met een oranje uitroepteken.
Dit zou betekenen dat de app crasht op de horloge?
Start Sleep vanuit Garmin
Handmatig starten van de horloge app door op 'start' te drukken en dan naar de 'sleep' app te gaan:
De horloge geeft aan 'Connecting to phone'. Als in de SAA een wachttijd tot slaap tracking heb in de app druk je op de play knop. Tracking op de horloge begint dan in enkele seconden met de melding
'Tracking. Screen locked. Unlock by holding menu button.'
De beweging en hartslag wordt geregistreerd in SAA.
Het horloge scherm blijft actief.
Het scherm blijft gedimd, en na een polsbeweging wordt dit feller.
Waarschijnlijk omdat de horloge dit als activiteit beschouwd en de dimstand standaard aan staat.
Dit is voor deze app niet specifiek in te stellen. Voor mij is dit geen probleem aangezien het met het activeren van de DoNotDisturb mode wel gedimd blijft na drukken op de 'licht' knop linksboven
Tijdens een paar testen viel me op dat de hartslag vaker weg viel tijdens de slaap meting.
De Garmin knipperde rood op de achterkant en de beweging van m'n arm werd wel geregistreerd.
Ik merkte dat na enkele minuten er helemaal geen activiteit en hartslag werd geregistreerd.
Na het activeren van het scherm werd de reden duidelijk: De Garmin sleep app was gestopt op de horloge.
Na een test met de vorige horloge, de MiBand 6 en 'Notify' app, blijft de hartslag nagenoeg altijd geregistreerd. SleepAsADroid werkt elke 10 seconden de beweging bij. Een perfecte registratie die ik al jaren gebruik.
Mijn conclusie:
De Garmin data wordt niet stabiel doorgegeven.
De Garmin sleep app stopt er mee na x tijd. (misschien enkel in sleep-mode, daarbuiten heb ik nog niet getest.
Het vergt enkele extra knoppen op de horloge om SAA te gebruiken.
Ik blijf me verbazen hoe goed een 10x goedkopere Mi Band de Garmin overtroeft in vele 'smart' zaken.
FWIW, ik ben begonnen met het aanpassen van de huidige Garmin Sleep app.
Dit is in experimentele fase. Feedback is welkom.
Release builds te vinden op GIT
[ Voor 15% gewijzigd door sprk_nl op 10-06-2024 12:06 ]