Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy.k
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand het verschil tussen de TCL75c809 ( hello tv 1500€ ) en de TCL75c803 ( coolblue 1200€)

Na problemen met witte waas bij Philips the xtra 75pml9005 ( 1200€ hello tv) heb ik hem kunnen ruilen. Wederom problemen. Dit keer met geluid.

Nu bieden ze me de TCL 75c809 aan voor 1270€
Ze zeggen dat deze beter is dan de Philips the Xtra. Ik ben een leek op dit gebied. Mijn vorige tv van LG was 14 jaar oud en de tv’s van nu heb ik echt geen verstand van.

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Deze vraag is niet op zinnige wijze te beantwoorden. Verklaar je nader over de "witte waas". De PML9005 heeft een IPS-paneel. Kenmerk van IPS-panelen is dat ze meer stoorlicht doorlaten dan VA-panelen (maar wel betere kijkhoeken hebben).

Om iets zinnigs te kunnen zeggen moeten we weten wat er aan de hand is, dus waarom de PML9005 niet beviel, welk geluidsprobleem je ervaart en waarom de C809 op die punten beter zou zijn.

Volgens dit artikel van Tweakers behoren de C803 en C809 beiden tot de C805-serie, wat betekent dat ze onder de motorkap gelijk zullen zijn, enkel de detailfuncties zullen verschillen. Daarvoor moet je ze in een vergelijker naast elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Zelfde apparaat, alleen de sticker op de doos maakt het verschil. Ene model is voor specifieke retailer maar verder identiek.

TCL heeft nogal een chaos aan model namen maar bovenstaande is bevestigd door TCL zelf (zien ook TCL topic)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
Zit.hier nu ook naar te kijken. Zit zomaar 160 euro tussen dus. De 809 kost 899 bij Hello TV. De 805 kost 739 bij Art en Craft. Bizar toch?

Ook geen enkel verschil qua paneel of chip?

Echt raar...m