Waar overgebleven tegels verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:45
Hi, een tijd terug hebben wij onze badkamer en wc vernieuwd, en hebben hier nog best wel wat 60x60 tegels en hexagon matjes van over. Bij elkaar een nieuwprijs van honderden Euro's. Echter, op Marktplaats raak ik ze schijnbaar aan de straatstenen niet kwijt en online vind ik geen bedrijven die dit soort tegels op kopen voor een 2e hands prijs. Hebben anderen hier ideeën voor? Gratis weggeven kan altijd nog ja, maar ergens moet ik toch kwijt kunnen voor een zachte prijs?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:40
Denk dat twee belangrijke argumenten waarom je ze niet kwijt raakt zijn:
- het zijn niet voldoende tegels om een gehele badkamer mee te kunnen realiseren
- kleurverschil. Tegels worden in batches geproduceerd. Hoewel het merk, model, serie en kleur hetzelfde kan zijn, zit er altijd een verschil in de batch van b.v. nu en een jaar geleden m.b.t. de kleur. Hoe klein ook, vaak zie je dat toch.

En dan moet je dus maar net iemand treffen die genoeg heeft aan wat je aanbiedt.
Wat je nog kan proberen is of de toko waar je het gekocht hebt nog terug wil nemen (e.v.t. tegen een gereduceerd tarief) en anders op zolder leggen. Met de tijd kan het voorkomen dat je wat moet vervangen en dan heb je wel exact dezelfde nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Zou je mij een berichtje willen sturen met wat info en een foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-05 20:36
Wat is "nog best wel wat"? Hoeveel m2 per soort? Is het inderdaad genoeg om nog een badkamer mee te leggen?

Daarnaast ook, op Marktplaats kijken juist mensen om goedkopere materialen te vinden.

Al mijn dakpannen kwamen er bijvoorbeeld vandaan. Allemaal nieuw, maar gewoon over. Gemiddeld had ik €1.20 betaald per pan in plaats van €2.50 en er was ook een iemand die zei (nadat ik geboden had) "ze zijn wel nieuw, voor dat geld (1.20 per pan) moet je blij zijn als je ze tweedehands kan vinden" en toen kwam hij 2 weken later bij me terug "als je ze nog wilt, mag je ze komen ophalen"

De conclusie van mijn anekdote hier: zelfs nieuw ben je al 50% van de waarde kwijt op Marktplaats (en ik vraag me af of dat ergens anders een andere verhaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

2e hands tegels kwijtraken voor een redelijke prijs is een uitdaging. Er is veel aanbod waarbij je ook tegen "gratis af te halen" moet concurreren. Daarbij heb je kans op kleurverschil en moet de voorraad genoeg zijn zoals anderen hier al aangeven. Daarbij komt ook nog eens dat de tegels jouw smaak moeten zijn en je al snel zit met gewicht bij afhalen.

Om hoeveel tegels gaat het nu exact?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Hoeveel niet geopende pakken hebben we het over? Waarom zoveel teveel besteld?

Handelen in restjes is eigenlijk gewoon niet rendabel, tenzij je het spul gratis hebt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-05 17:32
Terugbrengen naar de winkel geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-05 19:10
Kun je de tegels elders nog gebruiken? ik denk hierbij aan bijvoorbeeld een (laag) scheidingswandje bij het toilet in de badruimte, tegels in het (normale) toilet elders, in de tuin waar keramische tegels erg in is..
Dus gewoon bewaren.
(en stel dat er in de toekomst tegels beschadigen door werkzaamheden of wat dan ook)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik zal de startpost nog aanpassen, maar het gaat om 13 hexagon matjes van 30x22,5 cm (20 Euro stukprijs ex btw) en 8 tegels van 60x60 (55 Euro stukprijs ex btw).

Terugbrengen naar de winkel en er een bedrag voor krijgen is geen optie, dat heb ik gecheckt.

Ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar bij voorkeur ook niet gratis :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vinom schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:35:
Ik zal de startpost nog aanpassen, maar het gaat om 13 hexagon matjes van 30x22,5 cm (20 Euro stukprijs ex btw) en 8 tegels van 60x60 (55 Euro stukprijs ex btw).

Terugbrengen naar de winkel en er een bedrag voor krijgen is geen optie, dat heb ik gecheckt.

Ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar bij voorkeur ook niet gratis :P
Dat is qua tegels 2,88 m2. Daar kun je nog geen muur mee doen eigenlijk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 21:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Misschien ook een leuk idee om nog een paar van die tegels te bewaren, voor het geval dat je ooit een lekkage hebt in die badkamer en dan moet breken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
8 tegels? Mijn tip, bewaar ze. Voor eventuele reparaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 19:39
@vinom
Beste wat je kan doen, is het zelf ergens nuttig toepassen.
Heb je niet een washok, schuurtje of andere ruimte waar je die 8 tegels kwijt kan?

En anders lekker ergens opbergen en wachten totdat je net iemand tegenkomt die een klein project heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

42erik schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Dat is qua tegels 2,88 m2. Daar kun je nog geen muur mee doen eigenlijk
En dan reken je jezelf al rijk eigenlijk. Want je hebt altijd snijverlies en je wil een paar tegels extra voor eventuele breuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
Goed dat is ongeveer 0,88 m2 voor de hexagon en 2,88 m2 voor de vloertegels. . Zeker als je nog wat verliezen (zo'n 5 tot 10%) rekent vanwege snijden e.d is het niet veel. Dat is misschien net wat iemand nodig heeft. Dan heb je gelukj. Voor een winkel is een 10 - 20 m2 een goede restpartij. Dan kan je nog wel een goede ruimte doen.

Zelf heb ik een aantal tegels in de kruipruimte gelegd mocht het nodig zijn. Goed, dat zal mogelijk niet zo ver komen. Maar een vriend van mij zocht eigenlijk nog ongeveer 1 - 2 m2 voor zijn WC. Die van mij vond hij mooi. Dus heeft hij de laatste gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door RonnieKo op 09-06-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:42
Ik heb ook reserve tegels liggen van mijn badkamer.
Al er ook maar iets gebeurd dan kan ik gewoon een nieuwe tegel zetten.

Volgens mij heb ik 4 volledige tegels van 60 x 60 op voorraad liggen.

Stel je gaat iets aan je raam doen en hierbij sneuvelt een tegel, toch wel fijn als je dan een reserve hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:40
MoiZie schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:55:
8 tegels? Mijn tip, bewaar ze. Voor eventuele reparaties.
Absoluut! Ik heb zelfs 2 pakken tegels bijgekocht voor de vloer hier om ze in te kunnen zetten als er een keer eentje stuk gaat.
Heb in mijn vorige huis lekkage gehad in de badkamer en toen moest een deel van de vloer en de ophanging van het toilet eruit gehaald worden. Dan ben je blij dat je 3-4 extra tegels hebt liggen van dezelfde lichting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27

_Apache_

For life.

Wij hadden ook wat tegels over, en hebben met de haakse slijper er 6 kantige onderzetters van gemaakt.
Lekker robuust / industrieel.

Desnoods maak je er wat anders van, en verkoop je dat op mp.

Ik bedoel, deze blijven tenminste niet aan je beker plakken. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lekker bewaren. Deels als reserve zoals hierboven al aangegeven, maar je kan er ook andere dingen mee doen.

Zo heb ik een plantenbak getimmerd en bekleed met (mozaïek)tegels en heb ik een paar losse tegels voorzien van viltjes eronder om te gebruiken als onderzetter voor planten en fruitmand.

@_Apache_ GMTA ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 09-06-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:36
Idd ik zou ze ook bewaren. Heb een keer een gescheurde tegel gehad en ooit een reparatie. Dan ben je blij dat je nog wat tegels ergens op zolder hebt liggen.

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41
en 8 tegels van 60x60 (55 Euro stukprijs ex btw).
Mijn god.
60x60cm badkamertegels van €184 per vierkante meter!?

Dan vind ik het niks gek dat er niemand reageert op je marktplaats advertentie. Zelfs niet voor 50%.

Dat is een nieuwprijs die drie keer zo hoog is dan zelfs de adviesprijs van vloertegels van een premium merk als Mosa. En op die adviesprijzen kan een aannemer of groothandelaar dan nog makkelijk 20-40% korting op krijgen.

Ik heb zelf een jaar of 6 geleden luxe vloertegels gelegd (door en door gekleurd, keramisch, geslepen en gerectificeerd), voor een tegelprijs van €35/m2 ex.btw. Ook 60x60cm. (adviesprijs was ook iets van €50-60/m2)

Dat moeten wel heel bijzondere tegels zijn dan (ben wel benieuwd)..
maar dat soort bedragen (of de helft ervan) ga je er zowiezo niet voor krijgen op MP als de gemiddelde luxe tegelprijs ruim 4x zo laag is, nieuw.

Beste wat je kunt doen is idd gewoon bewaren, zoals al genoemd.
Ik heb zelf ook meerdere tegels bewaard van m’n 60x60 badkamer, en van m’n 90x90 beganegrondvloer tegels.

Die betaalde prijs van je tegels moet je loslaten, niet meer aan denken. Je wilt er zelf minstens een paar bewaren als reserve, dan hou je dus helemaal niks meer over om effectief te verkopen. Voor een kwart van jouw nieuwprijs krijg je ze nog niet kwijt hoor, dus kun je ze beter zelf houden.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
BrainCrash schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Mijn god.
60x60cm badkamertegels van €184 per vierkante meter!?

Dan vind ik het niks gek dat er niemand reageert op je marktplaats advertentie. Zelfs niet voor 50%.

Dat is een nieuwprijs die drie keer zo hoog is dan zelfs de adviesprijs van vloertegels van een premium merk als Mosa. En op die adviesprijzen kan een aannemer of groothandelaar dan nog makkelijk 20-40% korting op krijgen.

Ik heb zelf een jaar of 6 geleden luxe vloertegels gelegd (door en door gekleurd, keramisch, geslepen en gerectificeerd), voor een tegelprijs van €35/m2 ex.btw. Ook 60x60cm. (adviesprijs was ook iets van €50-60/m2)

Dat moeten wel heel bijzondere tegels zijn dan (ben wel benieuwd)..
maar dat soort bedragen (of de helft ervan) ga je er zowiezo niet voor krijgen op MP als de gemiddelde luxe tegelprijs ruim 4x zo laag is, nieuw.

Beste wat je kunt doen is idd gewoon bewaren, zoals al genoemd.
Ik heb zelf ook meerdere tegels bewaard van m’n 60x60 badkamer, en van m’n 90x90 beganegrondvloer tegels.

Die betaalde prijs van je tegels moet je loslaten, niet meer aan denken. Je wilt er zelf minstens een paar bewaren als reserve, dan hou je dus helemaal niks meer over om effectief te verkopen. Voor een kwart van jouw nieuwprijs krijg je ze nog niet kwijt hoor, dus kun je ze beter zelf houden.
Ik heb nergens een prijs genoemd waar ik ze voor verkoop. De advertentie staat op bieden.

Maar ik denk dat de reacties duidelijk zijn: gewoon lekker houden als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:15
@vinom Een paar jaar nadat mijn badkamer vernieuwd was lieten een paar tegels op de vloer los nadat er wat water onder was gekomen door een kitnaad die een stukje ingescheurd was.

Lekker bewaren voor de zekerheid idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02
vinom schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb nergens een prijs genoemd waar ik ze voor verkoop. De advertentie staat op bieden.

Maar ik denk dat de reacties duidelijk zijn: gewoon lekker houden als reserve.
Voor dit soort verkopen moet je een lange adem hebben. Het gaat immers om erg weinig m2's, dus je moet net iemand hebben die met de volgende combinatie zoekt:
- relatief kleine ruimte
- behoeft aan chique tegels, maar niet het budget/prioriteit om ze nieuw te kopen
- die deze kleur toevallig ook mooi vindt
- en ze nu nodig heeft

Dat kan even duren, maar ik zou de adv gewoon laten staan, wie weet komt er een keer iemand ;) .. Verder kan een prijs noemen ook schelen, door ze te adverteren als 'nieuw' en geen prijs te noemen kan een koopjesjager ook denken dat het waarschijnlijk niet weg gaat voor weinig.

PS: Zijn de vloertegels toevallig zwart of donkergrijs? (persoonlijke interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:50
Ik heb je advertenties gevonden (denk ik).

Ik zou in de advertentie de prijs aangeven waar je ze voor gekocht hebt. En er een prijs bij zetten die je er het liefst voor zou hebben, maar dat ze mogen bieden.
Ik weet niet of dat echt zal helpen, maar je weet maar nooit.

Oh en je hebt er niet de optie voor verzending in opgenomen en wat dat kost.
Dat is ook nog wel handig.
(Bij DHL via Marktplaats, echt ideaal, vind ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:50
Valorian schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:22:
PS: Zijn de vloertegels toevallig zwart of donkergrijs? (persoonlijke interesse)
Donkergrijs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41
Truus01 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:36:
Oh en je hebt er niet de optie voor verzending in opgenomen en wat dat kost.
Dat is ook nog wel handig.
Keramische vloertegels met een pakketdienst gaan verzenden is een heel slecht idee.

Is het niet vanwege het risico op beschadiging: één keer een klein tikje ergens tegen een hoek en er is een chip van de tegel af, of een stuk erafgebroken....
Anders is het wel vanwege het veel te hoge gewicht, wat je vaak niet eens kunt verzenden met een reguliere pakketdienst... Zo'n 60x60 tegel weegt al snel 10kg per stuk. Met 8 tegels wordt dat een beetje zwaar, en ze zitten ook vaak nog eens per drie stuks verpakt (per doos al boven het gewicht van de meeste pakketdiensten).

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisyvb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-03 12:50
Even wat nieuw leven blazen in dit topic, ik heb namelijk eenzelfde probleem. Echter bleek bij ons de bestelde kleur niet overeen te komen met wat wij in de showroom hadden gezien (ze gebruikten daar heel warm licht) en aangezien het bestelde tegels waren mochten we ze niet retourneren. Het gaat om 6,48 m2 aan vloertegels van 60x60. Zelfs voor gratis raak ik ze niet kwijt (nieuwwaarde over de 300 euro) en weggooien vind ik echt doodzonde. Wie weet een goed plekje hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 17:02

BrammT

The one and only!

Daisyvb schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:50:
Even wat nieuw leven blazen in dit topic, ik heb namelijk eenzelfde probleem. Echter bleek bij ons de bestelde kleur niet overeen te komen met wat wij in de showroom hadden gezien (ze gebruikten daar heel warm licht) en aangezien het bestelde tegels waren mochten we ze niet retourneren. Het gaat om 6,48 m2 aan vloertegels van 60x60. Zelfs voor gratis raak ik ze niet kwijt (nieuwwaarde over de 300 euro) en weggooien vind ik echt doodzonde. Wie weet een goed plekje hiervoor?
Hoi! Ik denk dat ik, of misschien iemand anders er wel belang bij zou kunnen hebben... Denk dat er als tweakers onder elkaar qua prijs altijd wel een overeenstemming te bereiken is..., maar een foto en een regio waar ze op te halen zijn zou wellicht helpen.... :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-05 19:10
Zet mij maar ook op de lijst...
2 weken geleden onder anderen 30 stuks luxe sluitbanden bestelt die ik vorig jaar al bij de tuin inrichting heb toegepast.. ik meende écht dat die van Schellevis waren in de kleur beige, dus die weer bestelt, vandaag geleverd... zijn het geheel andere dan die van vorig jaar! bij nader uitzoeken heb ik zelf geheel de verkeerde bestelt ... tja wat doe ik hiermee? Marktplaats of.. dat ik deze toch nog ergens in de tuin ga toepassen? ook een kostbaar foutje helaas.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:42
Marktplaats werkt altijd wel, alleen je moet soms een lange adem hebben. Het is niet altijd zo dat iemand precies zoekt wanneer jij het over hebt. Maar een week of maand later zijn er misschien wel 5 die zoiets zoeken. Je kunt zelfs vasthouden aan een heel reele prijs, bijv. helft van de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02
Mijn ervaring is dat bij "gratis" mensen vaak denken dat er een addertje onder het gras zit, of dat er iets mis mee moet zijn. Volgens mij ben je dit soort items vreemd genoeg sneller kwijt als je er een bijna-symbolisch-laag bedrag voor vraagt dan wanneer je ze gratis weggeeft.

Een uitzondering: je zou ook in de diverse wijk-apps kunnen zetten, zoals Next Door. Omdat daar veel mensen in zitten die op hele korte afstand wonen is alles wat je daar op 'gratis' zet voor veel mensen als snel interessant (want: geen reiskosten, geen auto hoeven regelen, etc.).

Overigens vind ik 300 euro nog best een fors nieuwbedrag, ik hoop voor je dat je daar toch nog wel 100 euro ofzo van terugziet. Anders zou ik ze zelf bijna nog op zolder leggen voor als er je er een keer iemand in je eigen omgeving (vrienden, familie) blij mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05
Wat voor kleur is het?
Pagina: 1