Hallo Tweakers!
Zo'n maandje geleden heb ik gecheckt hoeveel fps ik op, bijvoorbeeld Fortnite kon halen. Op 1440p haalde mijn pc op Epic settings 150 fps. Een paar dagen ging dit vrijwel vlekkeloos, na ongeveer een weekje werd het steeds slechter. Vorige week haalde ik nog 130 fps, deze week is dit echter zeer laag en heb ik problemen.
Als ik Fortnite opstart gaat dit op het begin ( eerste 30 seconden ) zonder problemen, daarna word het eventjes zwart op mijn monitor en laat hij daarna ongeveer een minuut verder. Als ik eenmaal in de lobby zit krijg ik 120fps. Als ik de game echter wil gaan spelen, krijg ik 10 tot 30 fps ( hetzelfde geld voor op high of medium settings ). Gisteren, toen ik weer probeerde te spelen, crashte mijn pc en kreeg ik een Blue Screen. Vandaag heb ik in de Bios mijn gameboost en mijn geheugen overclock uitgezet en mijn videokaart op default settings gezet. Dit leverde maar liefst 60 fps op
. Deze 60 fps blijft hetzelfde op: 1440p Low-Medium-High-Epic en op 1080p Low-Medium-high-Epic settings.
Ik denk dat dit aan mijn videokaart of ssd ligt.
Wat denken jullie?
Specs:
- Amd Ryzen 5 5600gt
- Msi B450 gaming plus max
- Asus Tuf Gaming RTX 3060 ti OC Edition gddr6x 8GB
- Samsung 980 500GB
- Deepcool Matrexx 50
- Cooler Master Masterliquid 240L Core
- 5 Arctic P12 Max fans
- G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
- Msi MAG A650GL
Dit heb ik in totaal al geprobeerd:
- Videokaart van verticaal naar horizontaal gezet.
- Geheugen gereseat.
- Drivers geüpdatet ( Zowel de gpu drivers als nieuwe firmware voor mijn ssd ).
- Fortnite settings gereset.
- Fortnite opnieuw geïnstalleerd.
- Overclocks uitgezet
- Epic games opnieuw geïnstalleerd
Zo'n maandje geleden heb ik gecheckt hoeveel fps ik op, bijvoorbeeld Fortnite kon halen. Op 1440p haalde mijn pc op Epic settings 150 fps. Een paar dagen ging dit vrijwel vlekkeloos, na ongeveer een weekje werd het steeds slechter. Vorige week haalde ik nog 130 fps, deze week is dit echter zeer laag en heb ik problemen.
Als ik Fortnite opstart gaat dit op het begin ( eerste 30 seconden ) zonder problemen, daarna word het eventjes zwart op mijn monitor en laat hij daarna ongeveer een minuut verder. Als ik eenmaal in de lobby zit krijg ik 120fps. Als ik de game echter wil gaan spelen, krijg ik 10 tot 30 fps ( hetzelfde geld voor op high of medium settings ). Gisteren, toen ik weer probeerde te spelen, crashte mijn pc en kreeg ik een Blue Screen. Vandaag heb ik in de Bios mijn gameboost en mijn geheugen overclock uitgezet en mijn videokaart op default settings gezet. Dit leverde maar liefst 60 fps op

Ik denk dat dit aan mijn videokaart of ssd ligt.
Wat denken jullie?
Specs:
- Amd Ryzen 5 5600gt
- Msi B450 gaming plus max
- Asus Tuf Gaming RTX 3060 ti OC Edition gddr6x 8GB
- Samsung 980 500GB
- Deepcool Matrexx 50
- Cooler Master Masterliquid 240L Core
- 5 Arctic P12 Max fans
- G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
- Msi MAG A650GL
Dit heb ik in totaal al geprobeerd:
- Videokaart van verticaal naar horizontaal gezet.
- Geheugen gereseat.
- Drivers geüpdatet ( Zowel de gpu drivers als nieuwe firmware voor mijn ssd ).
- Fortnite settings gereset.
- Fortnite opnieuw geïnstalleerd.
- Overclocks uitgezet
- Epic games opnieuw geïnstalleerd