Volgende week vertrek ik met mijn Citroën E-C4 naar Italië. Ik gebruik graag A Better Routeplanner (ABRP) voor de navigatie in combinatie met een OBD voor live accu-data in ABRP. Alles werkt prima: de OBD is gekoppeld en ABRP geeft op basis van de OBD-data de beste route en laadstops naar Italië. Alles lijkt dus goed te gaan.
Echter, ik heb een probleem met de weergave van ABRP in Android Auto op mijn infotainmentscherm. De app schaalt niet correct, waardoor ik ongeveer 40% van de informatie mis. Met andere apps zoals Google Maps en Waze heb ik dit probleem niet.
Het lijkt aan mijn telefoon te liggen (Nothing Phone 2, met de nieuwste versie van Android Auto 11.9.641824 en Android 14), omdat het met mijn oude telefoons (Huawei P20 en Samsung S20) wel goed schaalt en ABRP fullscreen wordt weergegeven met alle informatie op de juiste plek.
Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen in Android Auto, maar zonder succes. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?
----
Foto:
Splitscreen
:strip_exif()/f/image/DFEdFSbd2T4HbgvM7OMsn646.jpg?f=fotoalbum_large)
Fullscreen, waar er een deel van het scherm zwart laat
:strip_exif()/f/image/5gn5iuvKACFvNXh0747cLE06.jpg?f=fotoalbum_large)
Google Maps, met zelfde telefoon in zelfde auto. Deze is well correct geschaald
:strip_exif()/f/image/KsiDpdUFblsqrdZhTCz3DWiX.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is ABRP op een andere telefoon
Echter, ik heb een probleem met de weergave van ABRP in Android Auto op mijn infotainmentscherm. De app schaalt niet correct, waardoor ik ongeveer 40% van de informatie mis. Met andere apps zoals Google Maps en Waze heb ik dit probleem niet.
Het lijkt aan mijn telefoon te liggen (Nothing Phone 2, met de nieuwste versie van Android Auto 11.9.641824 en Android 14), omdat het met mijn oude telefoons (Huawei P20 en Samsung S20) wel goed schaalt en ABRP fullscreen wordt weergegeven met alle informatie op de juiste plek.
Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen in Android Auto, maar zonder succes. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?
----
Foto:
Splitscreen
:strip_exif()/f/image/DFEdFSbd2T4HbgvM7OMsn646.jpg?f=fotoalbum_large)
Fullscreen, waar er een deel van het scherm zwart laat
:strip_exif()/f/image/5gn5iuvKACFvNXh0747cLE06.jpg?f=fotoalbum_large)
Google Maps, met zelfde telefoon in zelfde auto. Deze is well correct geschaald
:strip_exif()/f/image/KsiDpdUFblsqrdZhTCz3DWiX.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is ABRP op een andere telefoon
:strip_exif()/f/image/YfsoD5NGFAcZYacpAE77Lvx7.jpg?f=fotoalbum_large)