Wat te doen met de stenen ombouw van de insert.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik ben m'n huis aan het opknappen. De voormalige openhaard (nu insert) is lelijk onderhouden/geverfd.
Zit te twijfelen om de ombouw te verven in de muur kleur, gezien dat er al een beetje opzit.

Nu zal die verf niet echt geschikt zijn voor extreme hitte die de insert produceert, denk ik, maar misschien valt dat mee of kan ik hitte bestendige verf kopen. De hitte zal vooral boven eruit komen.

Mijn vraag is meer, zal het mooi zijn? Als ik onder dezelfde hoogte niet verf als de 'upstands' tegels aan de muur. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar wie weet heeft iemand hetzelfde gedaan en was het heel mooi of juist niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3c_n--61Kvpgp8MMDcLv8KLApo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp2X4mXrUK4qMAMkjkEbj6b2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Verven lijkt mij niet mooi. Ik zou de stenen grondig reinigen, eventueel impregneren en het verder zo laten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
evilution schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:24:
Verven lijkt mij niet mooi. Ik zou de stenen grondig reinigen, eventueel impregneren en het verder zo laten.
Er zit naar mijn inziens teveel schade aan om het op te frissen, verf en diepe krassen (insert erin schuiven).
Wellicht een vloeistof die het bleekt?

[ Voor 0% gewijzigd door Sunrise op 08-06-2024 19:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Verfafbijt voor de verf. En voor de rest eens beginnen met water en zeep en een stoomreiniger.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
evilution schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:45:
Verfafbijt voor de verf. En voor de rest eens beginnen met water en zeep en een stoomreiniger.
Oke, oke, maar jij vindt het dus niet lelijk nu? Ik denk persoonlijk dat het mooier wordt met een verfje.
Ik voel niks bij die hitte bestendige stenen, niet mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik denk dat verven het niet mooier maakt. Ik zou ze dan glad stuccen en dan pas verven, of helemaal weghalen en de muur strak trekken (wel veel werk). Maar zo die stenen schilderen lijkt mij niks.

Om te verven zul je ook moeten reinigen dus kun je kijken of je dat dan wat vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door evilution op 09-06-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
evilution schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:11:
Ik denk dat verven het niet mooier maakt. Ik zou ze dan glad stuccen en dan pas verven, of helemaal weghalen en de muur strak trekken (wel veel werk). Maar zo die stenen schilderen lijkt mij niks.

Om te verven zul je ook moeten reinigen dus kun je kijken of je hat dan wat vindt.
Ik zal erover nadenken, bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1