Ik twijfelde of dit een eigen topic waard was, dus excuus als dit verkeerd is...
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb een aankoopmakelaar. Dus die zal mij zeker helpen. De verkoper had een paar maanden geleden geen haast, geen idee hoe dat nu is. Dat gaat de verkopend makelaar mij waarschijnlijk ook niet zeggen...martyw schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:38:
Heb je nu een aankoopmakelaar, of heb je een vrijblijvend gesprek gevoerd? Een aankoopmakelaar kan nuttig zijn, die spreekt de taal van de verkoopmakelaar en kan je helpen met bieden. Maar als het al lang te koop staat heeft de verkoper blijkbaar geen haast, je kunt ervoor kiezen dat ook niet te hebben en rustig nog een paar maandjes wachten op de volgende prjsverlaging...
De huidige vraagprijs vind ik het zeker niet waard. Ik ben bereid boven de marktwaarde te bieden, maar niet de +9% die de verkoper nu al heeft ingecalculeerd.Philip Ross schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:42:
Je moet voordat je een bod uitbrengt jezelf altijd een paar vragen stellen:
Hoe veel vind ik het waard?
Ben ik bereid boven marktwaarde te bieden omdat ik het heel graag wil?
Hoe erg vind ik het als ik dit huis niet krijg omdat ik te weinig biedt?
Je kan altijd flink onder de vraagprijs bieden. Als je weet dat die boven marktwaarde is dan zal hij verkoop makelaar ze dat ook wel duidelijk maken dat jouw bod niet heel gek is.
Eventueel kan je alsnog in onderhandeling als ze het bod afslaan.
Risico is natuurlijk dat ze het zo laag vinden dat ze niet meer met jou willen praten. Maar dat komt terug op vraag 3, is het een ramp als je deze niet krijgt?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
In dat geval zullen maar weinig mensen nog een huis kunnen kopen... Niemand die een poppenhuis drie/vier ton waard vindt. Van dat principe zou ik dus maar afstappen in deze tijd.Philip Ross schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:42:
Je moet voordat je een bod uitbrengt jezelf altijd een paar vragen stellen:
Hoe veel vind ik het waard?
Ben ik bereid boven marktwaarde te bieden omdat ik het heel graag wil?
Hoe erg vind ik het als ik dit huis niet krijg omdat ik te weinig biedt?
Je kan altijd flink onder de vraagprijs bieden. Als je weet dat die boven marktwaarde is dan zal hij verkoop makelaar ze dat ook wel duidelijk maken dat jouw bod niet heel gek is.
Eventueel kan je alsnog in onderhandeling als ze het bod afslaan.
Risico is natuurlijk dat ze het zo laag vinden dat ze niet meer met jou willen praten. Maar dat komt terug op vraag 3, is het een ramp als je deze niet krijgt?
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Ik snap wat je wil zeggen. Maar voor iedereen zijn er andere wensen. 2 huizen die objectief even veel waard zijn hoeven dat voor TS niet te zijn. Op die manier bedoelde ik het.FSSF schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:22:
[...]
In dat geval zullen maar weinig mensen nog een huis kunnen kopen... Niemand die een poppenhuis drie/vier ton waard vindt. Van dat principe zou ik dus maar afstappen in deze tijd.
Precies dit. En dan ook echt wáchten. Laat ze maar in hun sop gaarkoken.No Hands schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:00:
Bel die makelaar, vertel je bod met voorwaarden en zeg dat het twee weken geldig is.
Hang op, en wacht af.
Hoeveel meer strategie heb je nodig?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn persoonlijke ervaring met het huis waar we nu in wonen is als volgt, wel 4/5jaar geleden maar wellicht biedt het wat inzicht voor je:Jobjl schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:09:
Hebben jullie dit ook weleens gehad en hoe zijn jullie hiermee omgegaan/wat was jullie strategie?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk als een verkoper aangeeft niet te willen praten. Het huis staat immers niet voor niks te koop en iedere potentiele koper is er 1 ongeacht wat voor bod daar aan gekoppeld zit.Philip Ross schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:42:
Risico is natuurlijk dat ze het zo laag vinden dat ze niet meer met jou willen praten.
[ Voor 32% gewijzigd door Enforcer op 08-06-2024 20:48 ]
Dit. Doe een bod wat iets lager is waar je het eigenlijk voor zou willen, zodat je hopelijk met wat onderhandelen daarop uitkomt, of in ieder geval daar in de buurt.Enforcer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:39:
Gooi gewoon een bod op tafel waar jij je goed bij voelt. Er zal dan gewoon minimaal een tegenbod op terugkomen en zo speel je het spelletje ook bij dit soort woningen die al wat langer te koop staan imho.
2 weken?No Hands schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:00:
Bel die makelaar, vertel je bod met voorwaarden en zeg dat het twee weken geldig is.
Hang op, en wacht af.
Hoeveel meer strategie heb je nodig?
[ Voor 100% gewijzigd door Jobjl op 22-06-2024 23:37 ]
Een week? Gewoon 24 uur. Hij staat al 6 maanden te koop. Ze weten echt wel wat ze minimaal willen, maar na al die tijd het gewenste bod niet hebben ontvangen. Daarbij kan je overwegen om er geen spel van te maken en direct je beste en laatste bod neer te leggen bij de makelaar. Als je een strakke verloopdatum bij je bod hanteert, dan komt het niet heel sterk over als je in je bod ruimte laat om rustig te gaan handjeklappen.FRANQ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:19:
[...]
2 weken?
Ik zou 4-5 werkdagen doen.
Beetje stress creëren, om zo een "JA,dan ben ik er maar vanaf" op te wekken.
[ Voor 7% gewijzigd door SmashCruiser op 30-06-2024 20:49 ]
En al een reactie ontvangenop je bod?Jobjl schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:02:
Dank voor alle feedback!
Ik ga zeker bieden net onder, waarvoor ik het zou willen (de minpunten meenemen en zeker het meerwerk wat erin zit).
Mocht de verkoper geen tegenbod doen/wel een tegenbod maar dan in de buurt van de vraagprijs dan laat ik het lopen en zal ik verder kijken.
Ik houd jullie op de hoogte
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is maar waar je zin in hebtJobjl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:04:
@SmashCruiser @franssie
Inmiddels een kleine update! Vanwege eventuele herkenbaarheid zal ik de rest in een members only tag zetten.
***members only***
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
De vraag is wel een beetje wie wie nu aan het lijntje houdt. Volgens mij ben je prima in de positie om een (laag) eindbod neer te leggen met geldigheid van 48u. Weet iedereen ook gelijk waar hij aan toe is.Jobjl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:04:
@SmashCruiser @franssie
Inmiddels een kleine update! Vanwege eventuele herkenbaarheid zal ik de rest in een members only tag zetten.
***members only***
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 01-07-2024 13:14 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Jobjl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:04:
@SmashCruiser @franssie
***members only***
... maar ook:Het frustrerende in dit allemaal is dat de verkopende partij er ruim de tijd voor lijkt te nemen
Dat klinkt wel een beetje als pot-verwijt-de-ketel...heb ik wel de verkopende partij gemeld (...) niet meteen een tegenbod ga indienen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq