[Win10] Soms blauw scherm / unsupported card na win update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-02 19:55
Mijn vraag
Ik heb een beetje raar probleem met mijn laptop het gaat om een RTX 3060 6G

Relevante software en hardware die ik gebruik
het gaat om een RTX 3060 6G Laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Soms doet hij gewoon 4 dagen goed zonder deze fout te zien te krijgen (eerst komt meestal deze unsupported graphics card fout) daarna blauw scherm
Ik heb al een aantal keren Drivers opnieuw geïnstalleerd eerst de oude Drivers verwijderd met DDU (Display Driver Uninstaller
Alleen opvallend is als ik de Windows 10 opnieuw installeert dan is de fout helemaal weg.
Na een Windows updates komt de fout weer terug.
Wat kan dit probleem zijn
Bij gamen wordt de GPU 86 graden Celsius ongeveer
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Je hebt ook een beetje rare topictitel, die meer bedoeld is om aan te geven wat er dan aan de hand is ;) Ik pas de titel wat aan.

-

Windows update kan ook de drivers updaten. Misschien kan je bij de fabrikant van de laptop de best geschikte drivers vinden: probeer de nieuwste en juist ook een oudere.

Ook: de RTX 3060 6G is (bij mijn weten) geen laptop maar een videokaart. Wat is het laptopmodel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
F_J_K schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:14:
Welkom :)

Je hebt ook een beetje rare topictitel, die meer bedoeld is om aan te geven wat er dan aan de hand is ;) Ik pas de titel wat aan.

-

Windows update kan ook de drivers updaten. Misschien kan je bij de fabrikant van de laptop de best geschikte drivers vinden: probeer de nieuwste en juist ook een oudere.

Ook: de RTX 3060 6G is (bij mijn weten) geen laptop maar een videokaart. Wat is het laptopmodel laptop is zelf samen gestelde laptop dus hij is gemaakt naar mijn wensten door een bedrijf die dit kunnen

info over de RTX 3060 (NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU gaat het dus om
Manufacturer NVIDIA
Model GeForce RTX 3060 Laptop GPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, maatwerk.

Installeer de https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/geforce-experience/en laat die de juiste drivers installeren. Misschien helpt het.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
F_J_K schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:47:
Ah, maatwerk.

Installeer de https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/geforce-experience/en laat die de juiste drivers installeren. Misschien helpt het.
al een paar keren gedaan helpt helaas niet
windows geeft ook niet aan de logs wat er fout gaat als dit probleem komt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Download eens de nieuwste drivers van de fabrikant van je laptop.

Zoals gezegd is een RTX3060 geen laptop maar een videokaart. Je laptop zal van een ander merk zijn, zoals Asus, MSI, Lenovo, HP, Dell, Acer etc.

Die leverancier zal maatwerk drivers voor jou smaakje RTX 3060 videokaart hebben.

Probeer anders eens Windows 11 te installeren, wellicht treedt het probleem daar niet op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
nelizmastr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:50:

Zoals gezegd is een RTX3060 geen laptop maar een videokaart. Je laptop zal van een ander merk zijn, zoals Asus, MSI, Lenovo, HP, Dell, Acer etc.

Die leverancier zal maatwerk drivers voor jou smaakje RTX 3060 videokaart hebben.

Probeer anders eens Windows 11 te installeren, wellicht treedt het probleem daar niet op.

Laptop is maatwerk helemaal naar mijn wensen gemaakt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991

Het gaat dus om een laptop GPU
https://www.notebookcheck...s-and-Specs.497453.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991

Toen de laptop kwam zaten er gewoon officiële drivers op van Nvidia zelf dus geen aangepaste drivers voor de RTX 3060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Danielle1991 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Toen de laptop kwam zaten er gewoon officiële drivers op van Nvidia zelf dus geen aangepaste drivers voor de RTX 3060
Allemaal prachtig natuurlijk, maar heb je er ook al wat mee gedaan? Je laptop leverancier behoort deze drivers te leveren, dus wat staat er op hun website en waarom werkte die drivers niet?

Je zult wel iets moeten doen als je hier hulp bij wil, anders kun je beter een desktop kopen, die altijd met de Nvidia drivers zal werken (mits er een Nvidia kaart in zit).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
nelizmastr schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:25:
[...]

Allemaal prachtig natuurlijk, maar heb je er ook al wat mee gedaan? Je laptop leverancier behoort deze drivers te leveren, dus wat staat er op hun website en waarom werkte die drivers niet?

Je zult wel iets moeten doen als je hier hulp bij wil, anders kun je beter een desktop kopen, die altijd met de Nvidia drivers zal werken (mits er een Nvidia kaart in zit).
Ik heb al een paar keer deze drivers verwijderd van de leverancier en opnieuw geïnstalleerd.
Helaas werkt dit niet en lost het probleem niet op.
Ook heb ik oude Drivers van Nivdia (officiële) geprobeerd die lost het een tijdje op maar na een paar dagen komt het probleem terug.

Ik heb een desktop met Nvidia kaart al deze zelf gebouwd. Nooit geen problemen mee gehad.

Ik wil heel graag weten waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
nelizmastr schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:25:
[...]

Contact met de leverancier gehad de drivers gekregen en geïnstalleerd alleen het probleem blijft bestaan.
Hij heeft het nu 3 dagen zonder problemen volgehouden wat mij alleen wel op valt dat bleed Hapert bij games die vroeger wel normaal liepen zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
Kijk ook eens of er een update is voor de BIOS van je laptop en dubbelcheck dat Windows Update is ingesteld om niet drivers via Windows Update te installeren.

Wat geeft de melding unsupported graphics card: BIOS of Windows?

[ Voor 17% gewijzigd door EricJH op 02-07-2024 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle1991
EricJH schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 02:36:
Kijk ook eens of er een update is voor de BIOS van je laptop en dubbelcheck dat Windows Update is ingesteld om niet drivers via Windows Update te installeren.

Wat geeft de melding unsupported graphics card: BIOS of Windows?
Windows
Pagina: 1