Help! Geen internet op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruifje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-06-2024
Help, sinds vandaag heb ik ineens geen internet meer op mijn HP laptop.

Gisteren nog wel en ook onze toon en mobiele telefoons hebben gewoon verbinding. De laptop heeft ook verbinding met de wifi alleen geen internettoegang. Als melding bij probleemoplossen staat er: DHCP-server niet bereikbaar...

Ik heb geen idee wat er ineens veranderd is waarom het nu niet werkt. En ik ben een leek met technologie dus ik heb ook geen idee hoe ik dit moet fiksen. Iemand een idee??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En de laptop al opnieuw opgestart?

Met zo'n vaag verhaal zonder enige informatie kan niemand wat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Krijgen de mobiele telefoons hun IP-adres via DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe eens een ipconfig /release en dan een ipconfig /renew vanuit een commandprompt/powershell. Krijg je dan wel een IP in de range die je verwacht, of blijft die leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Begin zoals gezegd eerder gezegd met het opnieuw opstarten van je laptop.
Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een niet goed werkende internet verbinding.

Heb je verbinding met het juiste wifi netwerk? Of heb je toevallig verbinding met een wifi netwerk van de buren o.i.d?
Kun je de laptop aansluiten met een netwerkkabel, en dan rechtstreeks op je netwerk (router / modem) ? Heb je dan wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hoort thuis in Internet en hosting maar gezien het volledig ontbreken van eigen inzet graag daar een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.