Ik wil graag een nieuwe 1440p game PC bouwen. Deze zal gebruikt worden voor allerlei spellen, maar Cyberpunk en Warhammer zijn de toppers. Ik heb hieronder een voorstel, dit is overgenomen van de meest recente BBG, met een paar upgrades. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een allround PC waarop veel gegamed gaat worden en die een beetje toekomstbestendig moet zijn. Daarom heb ik de BBG geupgrade met het moederbord uit de 4k game PC BBG, dit werd ook al gesuggereerd als upgrade. Ook heb ik de upgrade-suggestie voor de CPU en GPU gebruikt, gewoon om wat over te hebben voor als er de komende jaren wat zwaardere games uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 1200 euro voor het systeem en 300 voor een nieuwe 32 inch monitor die ook geschikt moet zijn voor gamen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik maak een volledig nieuwe build. Deze machine wordt een upgrade van een PC van 5 jaar geleden met een Ryzen 2600 cpu en GeForce 1660 gpu, de oude machine ga ik proberen te verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk de standaarddingen uit de BBG, het zwaardere moederbord had ik al genoemd maar is vooral voor de extra M2 slots en betere VRM. Ook heb ik de zwaardere CPU en GPU gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een merkenvoorkeur, maar de componenten moeten van goede kwaliteit zijn en niet te krap bemeten. Ik geef liever nu een paar tientjes extra uit dan dat ik later weer tegen een limiet aan loop.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zou het mooi zijn als de PC een beetje stil is. De CPU-koeler en GPU zijn redelijk stil, misschien is er aan de overige componenten nog wat te verbeteren?
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 229,- | € 229,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 167,- | € 167,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 539,- | € 539,- |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 72,33 | € 72,33 |
1 | Monitors | LG UltraGear 32GR75Q-B Zwart | € 319,- | € 319,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 114,90 | € 114,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.680,15 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een allround PC waarop veel gegamed gaat worden en die een beetje toekomstbestendig moet zijn. Daarom heb ik de BBG geupgrade met het moederbord uit de 4k game PC BBG, dit werd ook al gesuggereerd als upgrade. Ook heb ik de upgrade-suggestie voor de CPU en GPU gebruikt, gewoon om wat over te hebben voor als er de komende jaren wat zwaardere games uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 1200 euro voor het systeem en 300 voor een nieuwe 32 inch monitor die ook geschikt moet zijn voor gamen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik maak een volledig nieuwe build. Deze machine wordt een upgrade van een PC van 5 jaar geleden met een Ryzen 2600 cpu en GeForce 1660 gpu, de oude machine ga ik proberen te verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk de standaarddingen uit de BBG, het zwaardere moederbord had ik al genoemd maar is vooral voor de extra M2 slots en betere VRM. Ook heb ik de zwaardere CPU en GPU gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een merkenvoorkeur, maar de componenten moeten van goede kwaliteit zijn en niet te krap bemeten. Ik geef liever nu een paar tientjes extra uit dan dat ik later weer tegen een limiet aan loop.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zou het mooi zijn als de PC een beetje stil is. De CPU-koeler en GPU zijn redelijk stil, misschien is er aan de overige componenten nog wat te verbeteren?
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
- Is dit een mooi gebalanceerd systeem? Het gaat inderdaad om de meeste bang-for-buck en het moet een beetje toekomstbestendig zijn, ik wil over 2 jaar games die dan uitkomen nog steeds met goede beeldkwaliteit kunnen spelen.
- De GPU is (fysiek) vrij zwaar. Heb ik een anti-sag steun nodig? Welke zijn goed?
- Ik zit iets over budget, maar wil eigenlijk niet besparen op CPU, GPU en moederbord. Wellicht is ergens anders nog een besparing mogelijk?
- De Thermaltake voedingen heb ik geen ervaring mee en er zijn ook geen reviews. Is dit wel een degelijke voeding?