Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:39
Ik gebruik al meer dan een jaar dagelijks Android Auto in mijn Ford Focus (2020) icm mijn Pixel 6A (Android 14). Voornamelijk voor Google Maps, Whatsapp, Spotify en Flitsmeister.

Sinds deze week kreeg ik ineens de melding "Can't connect to screen. Plug into different outlet or try another cable.". Dit is al vreemd omdat zowel de outlet of kabel niet verandert is. Toch andere kabel en poort geprobeerd maar helaas zonder succes. Opladen gaat wel gewoon goed via de USB poorten maar Android Auto werkt dus niet.

Het enige dat ik kan bedenken dat mogelijk impact heeft (wat ik me haast niet kan voorstellen) is dat ik met perslucht onlangs de oplaadpoort van mijn mobiel heb schoongeblazen aangezien de kabel niet lekker meer "klikte". Er kwam wat vuil uit mijn broekzak uit en sindsdien klikt de kabel er weer lekker in. De poort ziet er ook gewoon schoon uit. Omdat alles wat dat betreft goed werkt heb ik ergens het gevoel dat het toch aan een setting/software ligt.

Ik heb al wat gegoogled en zie over de jaren heen veel topics van mensen die hetzelfde melden maar niemand met hetzelfde verhaal als ik en ook geen eenduidige oplossing.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Heb je Android Auto al gereset? Oftewel de cache en gebruiker data wissen? Soms is dat voldoende, want ik heb ook weleens meegemaakt dat Android Auto plotseling niet meer werkte. Terwijl mijn auto het wel degelijk ondersteund en ik geen aftermarket Android Auto heb, want die houden er weleens mee op. Omdat Google constant updates uitbrengt en dan werken onofficiële Android Auto Autoradios niet meer, of de ontwikkelaar moet de app updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Zit er niks in je oplaad poort? Als in stof wat je met een prikkertje er uit kan halen?

Anders je systeem resetten van je infotainment system.

Collega kreeg zijn wireless apple CarPlay niet aan de praat. Na een factory reset van het infotainment system werkte het wel weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:39
MathiasMetzger schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:18:
Heb je Android Auto al gereset? Oftewel de cache en gebruiker data wissen? Soms is dat voldoende, want ik heb ook weleens meegemaakt dat Android Auto plotseling niet meer werkte. Terwijl mijn auto het wel degelijk ondersteund en ik geen aftermarket Android Auto heb, want die houden er weleens mee op. Omdat Google constant updates uitbrengt en dan werken onofficiële Android Auto Autoradios niet meer, of de ontwikkelaar moet de app updaten.
Het is inmiddels verholpen. Idd door een (tweede) reboot. Mn Flitsmeister werkte ineens ook niet meer. Die gaf aan dat ik op de A12 reed terwijl ik me op een N-weg bevond. Telefoon nogmaals rebooted en toen werkte Android Auto (en Flitsmeister) ineens weer correct terwijl de eerste reboot niets deed. Oorzaak zal in Cache oid gezeten hebben gok ik. Thanks iig voor het meedenken!

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batenovski
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb ook een Pixel 8 pro. Zelfde probleem. Cache en data in de app gewist. Updates gedraaid, kabels gewisseld. Twee samsungs doen het wel op alle kabels.

Ik ga nu infotainment systeem van mijn Seat reset geven dan.

Iemand anders nog ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batenovski
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik krijg de Pixel 8 pro wel te zien, maar krijg melding dat hij hij geen verbinding kan maken.
Pagina: 1