Beste prepaid optie om een nummer te behouden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Beste mede-tweakers,
Wat is, in jullie ervaring, de beste (goedkoopste) optie om een telefoonnummer te behouden?

Er kunnen verschillende redenen zijn om een nummer te behouden, zoals:

• Het nummer is in het verleden voor diverse zaken gebruikt als verificatiemiddel, maar je weet niet precies meer voor welke diensten allemaal. Of je weet het helemaal niet, omdat dit nummer behoorde bij een persoon die nu dement is, overleden is, of een oud-collega is. Verzin maar raak, er zijn genoeg legitieme redenen waarom je dit zou willen
• Je gaat enige tijd naar het buitenland en gebruikt het nummer dus niet, maar je wilt het ook niet kwijt raken
• Je hebt een heel mooi nieuw nummer gekregen, maar wil wel bereikbaar zijn op het oude nummer en dit ook blijven houden.
• Je hebt een heel mooi nieuw nummer gekregen dat je wilt behouden. Iedereen heeft nog je oude nummer, dus dit nieuwe nummer is alleen voor geheime liefdes of supergoede vrienden, maar in elk geval niet voor collega's, verzin het maar...

Voor mij persoonlijk is het eerste van toepassing. Het laatste was ooit van toepassing: ik had zelf een heel mooi nummer gekregen (in de orde van 06-10200010) dat ik wilde houden en slechts af en toe gebruikte, maar dat nummer zat bij L-mobi en ben ik nu zeer waarschijnlijk kwijt. |:( :'( (noot: ik doe mijn best te porteren, maar de portering is afgewezen, waarschijnlijk omdat het nummer al langer dan een maand gedeactiveerd was).

Dus weer terug naar de eerste reden: iemand wil een nummer behouden omdat er mogelijk diensten op zijn geregistreerd (Gmail, Facebook, iCloud, etc), maar de persoon van wie het nummer was, is overleden of dement.

Bij bellen.com staat een heel mooi overzicht. Daar kan ik al wat mee. Bijvoorbeeld: bij AH en Kruidvat blijft je prepaid 12 maanden actief, maar daarna moet je opwaarderen. Dat kan voor sommigen misschien wel handig zijn, maar puur voor nummerbehoud is het goedkoper om een van de andere providers te nemen die actief blijven door 1x in het half jaar gebruik te maken van de aansluiting. Dus 1x in het half jaar een SMS sturen is genoeg om het nummer te behouden.

Dan kan ik kiezen uit KPN, Simyo, Telesur, Odido en Vodafone. Ik denk dat de grote providers niet zo snel een L-mobietje doen en bij Vodafone kun je al vanaf € 5 terecht, dus op zich lijkt die het handigst.

Maar nu komt de reden waarom ik toch nog de vraag hier stel: welke provider stuurt een waarschuwing per e-mail als je bijna moet opwaarderen, of nog erger: als je tegoed al verlopen is en je in een soort van grace-periode zit?

Ik heb zelf al een prepaid van Vodafone en kan uit eigen ervaring vertellen dat die geen waarschuwing per e-mail stuurt als het tegoed bijna verloopt. Misschien wel per SMS, maar ik heb die simkaart meestal niet actief (is namelijk mijn vakantie-simkaart, dus gebruik ik meestal niet).

Is er een provider die dit wel doet? En wat is meestal de grace-periode als je het vergeet?

Beste antwoord (via dextertje op 07-06-2024 14:52)

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:54
Simyo geeft 2 weken van tevoren per mail bericht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:54
Simyo geeft 2 weken van tevoren per mail bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27

Secsytime

Automagisch

Vodafone heeft:
Artikel 4 – Prepaid
1. De duur van de prepaid-overeenkomst is afhankelijk van de geldigheid van je prepaid tegoed. Tegoed is onbeperkt geldig, mits je minimaal één keer per 6 maanden gebruik maakt van je tegoed. Één keer zelf bellen, sms’n of internetten is genoeg. Opwaarderen kan ook. Is jouw tegoed verbruikt of verlopen, dan kun je nog maar beperkt gebruik maken van jouw prepaid-overeenkomst (zoals bellen naar 112)

Als je dus iets in zou kunnen stellen om 1 keer per half jaar een sms te sturen, blijft hij automatisch geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat mag het kosten? Je kan ook een abbo nemen bij bijvoorbeeld Lebara. Kost je € 4,- per maand en afhankelijk waar je afsluit de eerste maanden zelfs circa de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27

Secsytime

Automagisch

Cheesy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:46:
Wat mag het kosten? Je kan ook een abbo nemen bij bijvoorbeeld Lebara. Kost je € 4,- per maand en afhankelijk waar je afsluit de eerste maanden zelfs circa de helft.
2 keer per jaar een sms sturen a 15 cent per sms, lijkt me een stuk voordeliger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 22:55
heb al jaren een oud 06 nummer bij simyo. werkt prima en af en toe 10 euro uppen. (denk inmiddels al 15 jaar) (waarom doe ik dit toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Cheesy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:46:
Hoe minder, hoe beter. :)
Een abonnement geeft natuurlijk de meeste zekerheid, maar als je gewoon tijdig een waarschuwing krijgt, dan is het natuurlijk voldoende zeker en een stuk goedkoper om 2x per jaar een SMS te sturen.

Btw, goed nieuws voor mijn verloren geachte nummer: ik kan het toch weer terugkrijgen, ook al was het ergens in april of misschien al eerder door L-mobi gedeactiveerd. Ik heb toen L-mobi gebeld en die zeiden dat er niks meer aan te doen was.
Toen hield L-mobi vorige maand ermee op en las ik her en der dat het mogelijk was om via de ICCID nummerbehoud aan te vragen. Beetje balen dat ik mijn simkaart al had weggegooid, maar daarna bedacht ik me dat ik ergens nog wel het nummer moest hebben en na lang zoeken ook gevonden.
Wegens de actie bij Belsimpel met Lebara waarbij je gratis een setje Sennheiser True Wireless 4 kreeg (inmiddels afgelopen), had ik daar nummerbehoud aangevraagd.

Dit werd in eerste instantie afgewezen omdat er geen SMS kon worden verstuurd. Op https://porteren.nl/lebara/nl stond dat ik contact op moest nemen met Lebara. Na lang in de wacht gestaan te hebben, zei de medewerker dat de porteringsaanvraag was afgewezen.

Vandaag opnieuw met klantenservice van Lebara contact opgenomen, omdat het abo nog helemaal niet actief was. Die wees me er op het nogmaals te proberen via https://nummerbehoud.portingxs.nl/lebara/
En tot mijn verbazing lukte het deze keer wel gewoon. *O*
Dus over 2 jaar, als ik het Lebara-abo wil opzeggen, dan kan ik Simyo prepaid nemen voor het nummerbehoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Paradox schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:56:
heb al jaren een oud 06 nummer bij simyo. werkt prima en af en toe 10 euro uppen. (denk inmiddels al 15 jaar) (waarom doe ik dit toch :P)
Bij Simyo kun je toch ook gewoon een SMS sturen om je beltegoed en nummer te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 22:55
dextertje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
[...]
Bij Simyo kun je toch ook gewoon een SMS sturen om je beltegoed en nummer te behouden?
klopt 1 sms per jaar is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik wil graag ook zo een prepaid hebben alleen om af en toe als ik op vakantie bent ik buitenland SMS te ontvangen. Voor de rest ga ik hem niet gebruiken. Ik zie dat bij Vodafone SMS ontvangen in buitenland (Zone 2) gratis is en bij Symio niet. Verder bij beide providers moet men 1x in 6x maanden een keer bellen of SMS-en of beltegoed niet laten verlopen. Is dan Vodafone de beste optie? Vodafone opwaarderen kan ook vanaf E 5 :

https://www.bellen.com/mo...ed%20bestaat%20dus%20niet.

Edit : Met Vodafone gebeld en hun PrePaid werkt alleen in EU landen.

[ Voor 5% gewijzigd door Harbo op 29-07-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:00
Eventueel dat KPN Prepaid een optie is? Werkt ook buiten EU landen, wat de kosten zijn weet ik verder niet.

Weet wel dat je maar 1 keer per 6 maanden moet opwaarderen, of bellen/internetten/smsen.
Pagina: 1